/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Cykeltur på sjælland (200 point)
Fra : dr0zie
Vist : 1157 gange
1 point
Dato : 19-07-04 18:02

Hej vi er 2 drenge der vil tage på cykeltur i 7 dage fra København. Undervejs vil vi selvfølgeligt gøre stop i nogle byer, og vi vil gerne vide, om der er nogen, der kender til campingpladser på de steder. Da vi bare skal bo i telt, forventer vi ikke skyhøje priser, men er der nogen, der også kender noget til priserne, vil vi gerne høre om det. Sidst men bestemt ikke mindst skal vi jo også kunne finde vej, og det ville være dejligt, hvis der var nogen der kender en internetside, der også giver rutebeskrivelser eller lignende til cykling. Byerne er i øvrigt:

København-Holbæk, Holbæk- Kalundborg, Kalundborg-Nykøbing S. , Nykøbing S.-Hornbæk (også information om færgen på strækningen Rørvig-Hundested)
og selvfølgeligt lige turen fra Hornbæk og tilbage til København.

Vi rejser afsted den 27. juli, men vi skal bruge information inden for de næste dage - helst timer :) - så det var sådan set det.

OBS: Startpoint er 1, da jeg tit har oplevet, at når jeg giver høje point fra start, går de til spilde.
Men hvis du kan svare på det vil du selvfølgelig få 200 fulde point.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-07-04 18:03
Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-04 18:05

Prøv at lede efter noget hos Dansk Cykelunion.
Eller søg efter Cykelferie i Danmark
Campingpladser kan i finde på De Gule sider.

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 11 point
Dato : 19-07-04 18:56

Hejsa
Her finder du et kort over nogle campingpladser
http://www.danskecampingpladser.dk/camping/camping.nsf/Kort?OpenForm&s=dk&Z=7

Ved Kalundborg kan anbefales saltbæk camping ( pris kr 58,- pr nat pr person) den skulle være ok.
Mellem Kalundborg og nyk sj, er der bla. sanddopperne camping pris kr 62,- + arealenhed 20 kr.)der ligger skønt, men vist også er ret dyr.
Vig Camping byder ikke på det helt store,( pris kr 54,- pr nat) men skal man kun overnatte er den nok ok. Kongsøre camping kan jeg varmt anbefale, den bruger vi selv (pris kr. 58 pr overnatning), men der er flere muligheder på kortet.

Her finder du fartplan over rørvig-hundested
http://www.hundested-roervig.dk/fartplaner/ny_fartplan_m_sk_fuld.html

Håber i får en god tur...

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 19-07-04 19:04

Hej med jer.

I skal starte med at købe cykelkortene over Vestsjællands Amt og Frederiksborg Amt.
Det er et "must". De kan købes på turistkontorerne eller hos Dansk Cykilstforbund. Dernæst skal i anskaffe det lille hæfte " Overnatning i det Fri ". Det en primitiv teltovernatning hos private der er tilmeldt ordningen. Prisen ligger på ca. 10-15 kr. pr. snude. Findes også de nævnte steder. Der er intet udover vand og toilet. De fleste steder er det muligt at købe et bad for en lille skilling. Besøg også DCF´s hjemmeside om cykelferier. Obs ! Har selv sammen med min kone benyttet ordningen i mange år. Så vend tilbage med spørgsmål.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-07-04 19:09

Hej igen.
Hvis i vælger at overnatte på campingpladser, så husk at få et campingpas også, det kan købes på pladserne. Pris ca 100 kr, men så gælder det også hele året.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-07-04 19:12

Her kan i muligvis finde nogle ruter i kan bruge
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=63203

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 19-07-04 19:28

Hej igen..
Vi vil lige vide en ting. Hvad er et campingpas?
Den anden ting er, vi har lidt problemmer med routerne vi har skaffet os nogle cykelkort, men der står ikke hvad vejende hedder der står kun rute nr, som fx 40 en der kan forklare det..

Mange tak

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-07-04 19:31

Hejsa
Det skandinaviske campingpas koster kr. 80, det omfatter hele familien og gælder for det kalenderår, som står på årsmærket. Hvis du allerede har et campingpas, kan du forny det ved at få påsat et årsmærke til kr. 75. Det købes ligeledes på de godkendte campingpladser og lokale turistbureauer i Danmark.
Campingpasset fungerer som officiel registrering af campinggæster på den pågældende plads. Desuden giver det lejrchefen og hans medarbejdere et overblik over, hvem der bor på campingpladsen, og de får mulighed for at tage kontakt med gæsterne - om nødvendigt. Det er rart at vide, at campingpasset også omfatter en ansvarsforsikring over for 3.person, som træder i kraft, hvis indehaveren af campingpasset ikke er forsikringsmæssigt dækket på andre måder

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 19-07-04 19:39

OK det var dejligt nogle der så ved noget om de ruter

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 19-07-04 22:06

Ruternes forløb finder du på cykelkortene. Alt for mange ruter mangler skiltning. Kortene fortæller også om cykelreparatører, lejrpladsernes placering, Provianterings muligheder, Stiernes belægning, Seværdigheder og meget mere. Køb kort og hæfte til jeres planlægning. Start i Rømersgade Dansk cyklistforbund. Kirkerne er gode at besøge ved toiletbesøg og småvask

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-07-04 23:46

meget godt alt sammen...men da jeg var yngre, og skulle på cykeltur med gutterne, kørte vi ind til den nærmeste bondemand, og spurgte om ikke vi måtte slå et telt op på hans mark, en nat eller to, og vi har aldrig fået et nej...mange steder fik vi lov til at få et bad og lidt mad, få en sludder.....se det er rigtig cykelferie...og så møder man en masse nye mennesker..

god tur....Melander

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 20-07-04 15:45

Mange tak til alle,, jeg vil give jer vær 50 point, men det bliver først i aften ;)

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-07-04 09:25

Hvad kom der ud af den her historie ???????????? Noget fornuftigt eller som det plejer ingenting.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 23-07-04 11:46

Hvad mener du .. vi tager afsted søndag vi har skaffet en masse bøger vi har planlagt ruten snakket med vejdirektoratet om vejen osv.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-09-04 09:19

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene / kommentarerne var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 30-09-04 20:39

Tak for svaret grausen.

og undskyld jeg lukker så sent..
Vi kom afsted på turen og den var ret god