/ Forside/ Interesser / Fritid / Spørgsmål
10  transor 33101
Analog parabol
Fra : dhmoelsted
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 19-07-04 15:50

Vi har en analog parabol, med to universalhoveder, de er vendt således vi har kunnet se tv3 og tv3 plus det er vi ophørt med at abbonere på, vi kan idag kun se dr2, kan man med den parabol hente noget gratis ned analogt endnu, jeg tænker f. eks tyske programmer eller er alt idag digitalt, jeg forestiller mig at den kunne justeres til at tage en anden satalit, hvis det er muligt , er der en derude der kunne fortælle om vi kan bruge denne parabol til noget i en tid endnu, vi er pt. ikke interesseret i at invistere i digitalt, kan man i øvrigt bruge skålen og universalhovederne til digital reciver hvis sådan en anskaffes ? senere
venlig hilsen
Hans

Accepteret svar
Fra : johnnylars

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-05 19:41

Hejsa Hans. Det lyder som om du har parabolen indstillet på 1 grad vest og 5 grader øst. Hvis du går ned til din parabolpusher er det muligt at købe et nyt beslag til hovederne på parabolen og derved ikke miste DR2. beslaget som du skal have skal så kunne "ramme" 1 grad Vest og 19 grader øst. Så får du et hav af gratis tyske kanaler og der er ikke planer om at lukke dem ned indenfor den nærmeste fremtid. En anden mulighed er bare at dreje parabolen lidt men så mister du DR2. Se evt. www.lyngsat.com her er oversigter over programmer på de forskellige satelitter og med info om dem der er gratis.
Håber du kan bruge svaret.
Johnny

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 21-10-05 20:18

Tak for svaret johnnylars.
det var nok en mulighed at kikke på men pase er det jo nok ved at være ...
mvh
hans