/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Benzin & diesel priser
Fra : Vintage
Vist : 3543 gange
100 point
Dato : 19-07-04 13:44

Priserne på brænstof til biler svinger rigtigt meget; der kan være mange penge at spare, HVIS man kender den bedste = billigste pris! Indenfor en radius af ganske få kilometer har jeg i dag set prisdifferencer på 40 øre/liter hos 4 forskellige selskaber. Ærgerligt, når man vælger det dyreste! Derfor ville det være utrolig forbrugervenligt, hvis der findes et centralt register for prissammenligning OG som holdes løbende opdateret.

Kommentar
Fra : janlaser

Dato : 19-07-04 13:49
Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-04 14:28

Jeg kan kun anbefale det link, som janlaser henviser til.
Siden bliver opdateret. Listeprisen bliver hver tirsdag og fredag reguleret, men mandag og torsdag kan du se om prisen stiger eller falder den følgende dag. Du kan også søge priserne lokalt på de enkelte tankstationer.
Prisen på benzin falder i morgen, (bliver reguleret kl 10.00) 5 øre mens prisen på diesel stiger 10 øre.

Accepteret svar
Fra : Dkkasper

Modtaget 110 point
Dato : 19-07-04 14:41

Det er korrekt at listepriserne ændres på alle tankstationer kl 10 tirsdag og fredag.

synes dog at have bemærket at nogen ændre prisen allerede aftenen forinden - men jeg kan tage fejl. (observeret 2-3 gange)

Vær ellers opmærksom på lokale "priskrige" pt. kæmper de om markedet i Århus hvor JET synes ret ofte at "dumpe" priserne...

Jeg vil tro at JET oftest er billigst - ja ja siger i så - men vi får jo rabat på kundekortene hos de andre selskaber... Jeg mener så at have hørt at hvis de går under listepriserne på deres "salgsskilte" så minimere de den givne kunderabat - og så er man lige vidt...

Personligt tanker jeg hos JET hver gang. Alt andet er for uoverskueligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 15:44

bensinpriser.dk er nu ikke helt til at stole på.
Nogle priser opdateres ikke i samme takt som på tankstationerne.
De kan godt være uger gamle.
Og det med tirsdag fredag holder ikke mere, i vores område.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 19-07-04 16:42

På benzinpriser.dk står der, hvornår de enkelte priser er observeret. Så jeg forstår ikke den med "uger gamle" Teil..

Statoil regulerer deres priser næsten hver tirsdag og fredag, får mail omkring det. Og mon ikke de andre selskaber følger den generelle listepris.

Det er en god ide, hvis man kan finde ud af hvornår "priskrigen" har sidste dag i en uge. Så er der mange penge at spare. F.eks. var prisen en overgang den laveste mandag, hvor man kunne spare helt op til 2 kr. i forhold til den kommende tirsdag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 17:05

Ja jeg har set oplysninger som er flere uger gamle.
Det er vel til at forstå.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 19-07-04 19:38

Selvfølgelig kan du ikke "stole" på Benzin.dk, det er forbrugeroplyste priser, og derfor afhængig af er nogle som har oplyst priser. Er sikkert mest anvendelig i de større byer.
Men dog rimeligt vejledene generelt.

Godkendelse af svar
Fra : Vintage

Dato : 21-07-04 09:24

Tak for svaret Dkkasper.