/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Batch af filer med Command - SendTo??
Fra : CADmageren
Vist : 356 gange
200 point
Dato : 19-07-04 13:30

Hejsa VB folk.

Jeg har lavet et program til Batchplot af tegningsfiler fra et CAD program.

Programmet har den option, kan angive en række filer som argument vha command.
Dermed kan jeg tilføje en række filer til mit program under opstart.
Desværre er der tilsyneladende en begrænsning på hvor mange filer der kan angives. Så vidt jeg kan se så har også sti navnets længde indflydelse.

Er der nogen der kan fortælle hvordan et program som eksempelvis Winzip fungerer i forhold til ovenstående???

Mvh
www.cadmageren.dk
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 05-10-04 14:39

jeg kan ikke sige dig præcist hvordan batchplot håndtere dit command indput da det kommer ind som en String og programmet derefter håndtere det.
Det mest logiske ville være at det deler Stringen op hvor der er mellemrum og så loade filerne en efter en.

Dit problem opstår så fordi windows har en max path længde på 256 tegn

eks
med drag drop af et antal filer på programmet vil dens path blive
"c:\batchplot\programmet.exe c:\my documents\cad\minfil1.cad c:\my documents\cad\minfil2.cad" osv
dette vil hurtigt løbe op over de 256 tegn som du kan se :D

håber det var den information du ledte efter

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 05-10-04 14:57

Hej phylock

Det vidste jeg jo godt i forvejen.. Sagen er den at Winzip er i stand til at håndtere et størrere antal filer.
Så hvordan klarer de lige det trick.

/ Michael Christoffersen

Annuller spørgsmålet
Fra : CADmageren

Dato : 23-01-06 08:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål