/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hjælp mig Kandu.dk !
Fra : molokyle
Vist : 478 gange
11 point
Dato : 19-07-04 12:58

Jeg kan ikke forstå denne kode til en sms sender. Er I ikke lige søde kære Kandu team at hjælpe mig til forstå hvad der står :

Kode
<html>
<head>
<title>ThomasLunde.dk</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style>
<!--
a:link {color:#000000; text-decoration:none}
a:visited {color:#000000; text-decoration:none}
a:hover {color:#000000; text-decoration:none}
-->
<!--
body {cursor:default}
-->
</style>
<script language="JavaScript">
function co(element,mode) {
if (mode=="in") {
cursortype = 'hand'
colorval = '#e9e9e9'
} else if (mode=="out") {
cursortype = ''
colorval = '#B7C6D6'
}
element.style.background=colorval;
element.style.cursor=cursortype;
}
</script>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
//Script by Mathias Hagensen
//Find more at www.script.dk

function setcookie(name,value) {
today = new Date;
expires = new Date(today.getTime() + 30 * 24 * 60 * 60 * 1000);
document.cookie=name + "=" + escape(value) + "; expires=" + expires
}
function getcookie(name) {
cookielist=document.cookie.split("; ");
for ( count = 0 ; count < cookielist.length ; count++ ) {
if ( cookielist[count].split("=")[0] == name )
return unescape(cookielist[count].split("=")[1])
}
return null;
}
function showvisits() {
visits = getcookie("visits")
if ( visits == null ) visits = 0;
visits++;
document.write(visits);
setcookie("visits",visits);
}
//-->
</SCRIPT>
</head>
<style>
.button    {background-color:#FFFFFF;
border-bottom:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-left:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-right:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-top:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       color:#000000;
       cursor:hand;
       font-family:verdana;
       font-size: 8pt;
       }

.but {background-color:#FFFFFF;
border-bottom:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-left:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-right:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-top:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       color:#000000;
       font-family:verdana;
       font-size: 8pt;
       }

</style>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" background="gfx/back.jpg">
<table width="740" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">
<tr>
<td><font size="1" face="Verdana"><b>Forside :: SMS service</b></font></td>
</tr>
</table>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="Gray" width="740" align="center" height="50" style="border-top: 1 solid #000000; border-right: 1 solid #000000; border-left: 1 solid #000000; border-bottom: 1 solid #000000">
<tr bgcolor="#FFFFFF">
<td colspan="6" height="41">
<?php include("top.php"); ?>
</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" width="140" height="5" style="border-right: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000">
<div align="center"><font face="Verdana" size="2"><a href="index.php" style="width: 100%;">Forsiden</a></font></div>
</td>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" width="140" height="5" style="border-right: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000">
<div align="center"><font size="2"><a href="links.php" style="width: 100%;"><font face="Verdana">Links</font></a></font></div>
</td>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" width="140" height="5" style="border-right: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000">
<div align="center"><font size="2"><a href="galleries/galleries.php" style="width: 100%;" target="_parent"><font face="Verdana">Gallerier</font></a></font></div>
</td>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" width="140" height="5" style="border-right: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000">
<div align="center"><font size="2"><a href="http://www.thomaslunde.dk/download/downloads.php" style="width: 100%;" target="_parent"><font face="Verdana">Download</font></a></font></div>
</td>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" width="140" height="5" style="border-right: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000">
<div align="center"><font size="2"><a href="uni.php" style="width: 100%;" target="_parent"><font face="Verdana">Aalborg
Uni</font></a></font></div>
</td>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" height="5" style="border-top: 1 solid #000000" width="140">
<div align="center"><font size="2"><font size="2"><a href="mobil.php" style="width: 100%;" target="_parent"><font face="Verdana">Mobilos</font></a></font></font></div>
</td>
</tr>
</table>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="Gray" width="740" align="center" height="15" border="0" style="border-right: 1 solid #000000; border-left: 1 solid #000000; border-bottom: 1 solid #000000">
<tr bgcolor="#FFFFFF">
<td width="141" height="400" bgcolor="#B7C6D6" style="border-right: 1 solid #000000; valign="top" align="left" valign="top">
<div align="center">
<?php include("left.php"); ?>
</div>
</td>
<td width="466" height="400" bgcolor="#FFFFFF" valign="top">
<div align="center"> <br>
<table border="0" width="350" height="235" cellspacing="0" align="center">
<tr>
<td height="226" valign="top">
<form action="<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=sms" method="post" name="SMS" id="
">
<br>
<table align="CENTER" width="250">
<tr>
<td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Mobil
nummer:</font></td>
<td width="125">
<input type="text" class="but" name="nr" size="10" maxlength="9" value="<? echo $nr ?>">
</td>
</tr>
<tr>
<td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Dit
navn:</font></td>
<td width="125">
<input type="text" class="but" name="fra" size="12" maxlength="20" value="<? echo $fra ?>">
</td>
</tr>
<tr>
<td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Din
besked:</font></td>
<td width="125">
<textarea cols="20" rows="7" class="but" name="besked" onKeyUp="tilbage()" onChange="check()"><? echo $besked ?></textarea>
</td>
</tr>
<tr>
<?
   if($anslag == ""){
      $anslag = "120";
   }
   ?>
<td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Anslag
tilbage:</font></td>
<td width="125">
<input type="text" class="but" name="anslag" value="<? echo $anslag ?>" size="3" readonly>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" height="33">
<div align="center"><font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">-<br>
</font>
<input type="Submit" class="but" value=" Send SMS " name="Submit">
<font color="#FFFFFF">_</font>
<input type="Reset" class="but" value=" Slet " name="Reset">
</div>
</td>
</tr>
</table>
</form>
<div align="center">
<script language="JavaScript">
<!--
function tilbage() {
document.SMS.charleft.value = <? echo $lang; ?> - document.SMS.message.value.length;
}
//-->
</script>
<? if($mode == "sms"){
   $nr = (($nr+1)-1);
   $lang = strlen($besked);
   if ($lang > 120) {
      $fejl = "Beskeden er for lang";
      $mode = "";
   }
   elseif($nr == 0) {
      $fejl = "Afsender mangler";
      $mode = "";
   }
   elseif ($fra == "") {
      $fejl = "Dit navn mangler";
      $mode = "";
   }
   elseif($besked == "") {
      $fejl = "Der mangler en besked";
      $mode = "";
   }
   else {
      if ((20100000<=$nr) and ($nr<=20169999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((20190000<=$nr) and ($nr<=20339999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((20400000<=$nr) and ($nr<=20409999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((20600000<=$nr) and ($nr<=20999999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
      elseif ((21200000<=$nr) and ($nr<=21299999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((21400000<=$nr) and ($nr<=21499999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((21600000<=$nr) and ($nr<=21999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((22100000<=$nr) and ($nr<=22999999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
      elseif ((23200000<=$nr) and ($nr<=23999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((24100000<=$nr) and ($nr<=24999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((25100000<=$nr) and ($nr<=25399999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
      elseif ((25500000<=$nr) and ($nr<=25599999)) {
         $fejl = "Det er en Tele1 Europa nummer. Og vi kender ikke emailen";
         $mode = "";
      }
      elseif ((25700000<=$nr) and ($nr<=25799999)) { $end = "sms.tele2.dk"; }
      elseif ((25910000<=$nr) and ($nr<=25929999)) { $end = "sms.tdm.dk"; } //tele passat
      elseif ((26100000<=$nr) and ($nr<=26999999)) { $end = "sms.mobilix.dk"; }
      elseif ((27100000<=$nr) and ($nr<=27399999)) { $end = "sms.mobilix.dk"; }
      elseif ((28100000<=$nr) and ($nr<=28899999)) { $end = "sm1800.telia.dk"; }
      elseif ((29100000<=$nr) and ($nr<=29999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((40100000<=$nr) and ($nr<=40119999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((40130000<=$nr) and ($nr<=40219999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((40250000<=$nr) and ($nr<=40469999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((40500000<=$nr) and ($nr<=40999999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
      elseif ((51100000<=$nr) and ($nr<=51399999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((51600000<=$nr) and ($nr<=51999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((52200000<=$nr) and ($nr<=52299999)) {
         $fejl = "Det er en Sense Communications nummer. Og vi kender ikke emailen";
         $mode = "";
      }
      else {
         $fejl = "Ukendt mobil type";
         $mode = "";
      }
      if (!$end=="") {
         $smsemail = $nr."@".$end;
         mail("$smsemail", "", "Fra: $fra - $besked", "From: $afsender");

         $fejl = "Sms beskeden er sendt afsted";
         $mode = "";
      }

} ?>
<? if($mode == ""){?>
<script language="JavaScript">
<!--
function tilbage() {
document.SMS.anslag.value = 120 - document.SMS.besked.value.length;
}
//-->
</script>
<font color="Red" FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">
<? echo $fejl; ?>
<? } ?>
</font> </div>
</td>
</tr>
</table>

</div>
</td>
<td width="141" height="400" bgcolor="#B7C6D6" style="border-left: 1 solid #000000; valign="top" align="left" valign="top">
<div align="center"></div>
<div align="center"><font face="Verdana" size="1">
<?php include("right.php"); ?>
<br>
</font> <font face="Verdana" size="1"> </font></div>
</td>
</tr>
<tr bgcolor="#FFFFFF" valign="middle" align="center">
<td colspan="3" height="20" style="border-top: 1 solid #000000">
<div align="center">
<?php include("bottom.php"); ?>
</div>
</td>
</tr>
</table>
<div align="center"><br>
<table width="300" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="13">
<tr>
<td>
<div align="center"><font face="Verdana" size="1">:: CopyRight Thomas
Lunde 1998 - 2001 ::</font></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<div align="center"><font face="Verdana" size="1">Optimeret for Internet
Explorer 5.x<br>
1024 x 768</font></div>
</td>
</tr>
</table>
<p><font face="verdana" size="1"> </font></p>
</div>
</body>
</html>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smut

Dato : 19-07-04 14:58

hej molokyle jeg har desværre ikke kunne svare dig da min pc gik død i går (en død hd) og jeg fik ikke læst den mail du sendte til mig kan du ikke lige sende den igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 15:05

Jepper... 2 sekunder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 15:10

Sådan

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-07-04 18:10

Molo, hvad har du dog lavet???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 20:13

Toupie -> Ja, er det ik' flot

Det skulle have været PHP kode til en sms sender man kunne lægge på sin hjemmeside, men Kandu.dk synes åbenbart bedre om moderne kunst.
Derfor har de i dagens anledning skabt lidt ekstra kulør og bedde i indlæget

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 11 point
Dato : 19-07-04 20:20

Molo, jeg er ret imponeret af dig du kan virkelig nogle ting

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 20:30

Toupie -> Dette burde ikke komme som nogen overraskelse

Det er altså ret irriterende, som jeg utallige gange har gjort Kandu.dk opmærksom på, at man fratages muligheden for at komme med kvalificeret hjælp til div. programmerings kode problemer.

Man må til stadighed komme med forbehold og rettelser til den indsendte kode, der var ment som en hjælp til andre brugere. I stedet bliver det til den rene gættekonkurrence.

Ikke særligt befordrende for forståelsen af de i forvejen komplicerede programmerings paradigmer, skulle jeg hilse at sige.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-07-04 20:36

Molo, det er ingen overraskelse men vist første gang jeg siger det

Nu er jeg ikke selv såååå god til koder, men jeg kan sagtens følge din frustration. Har i tidernes morgen prøvet at lære lidt om HTML koder,men jo mere jeg lærte des mere opdagede jeg hvormeget jeg IKKE kunne og så opgav jeg projektet.....havde simpelthen hverken hjernen eller tiden til det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 21:06

Toupie -> Der kræves hverken hjerne eller tid ...blot hårdt arbejde

..ellers er det rigtigt nok : Intet er umuligt ..det umulige tager bare lidt længere tid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-07-04 18:39

Hjælp skal ha en ny mus med sideværts scroll!!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 22-07-04 13:34

Citat
Hjælp skal ha en ny mus med sideværts scroll!!

lol lol lol lol

den var sq god... *GGGGGGGGGGGGGGGGGG*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-04 13:50

tedd -> Løsning : Sæt din opløsning en kende i vejret

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-04 08:38

Det er nemlig rigtigt Toupie. Man kommer langt med smiger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 01-08-04 13:09

Molo og jeg som ellers gik her og troede du havde svært ved at tage imod komplimenter .....det var nu ikke så meget smiger, som det var en konstatering

// Toupie