/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvvarme i etageadskildelse
Fra : loehanse
Vist : 628 gange
100 point
Dato : 19-07-04 12:14

Jeg står for at skulle lave nyt gulv i vores entré på ca 2 m2.
Lige nu ligger der parket på strøer, men jeg vil gerne have fliser med "Devi" varmemåtter under.
Der er fra betondækket i etageadskillesen og op til niveau 110 mm, som jo selvfølgelig skal fyldes.
Med hvad og hvordan gør jeg dette så det kan holde til fliser uden at fugerne knækker? Betondækket er 150 mm ned til opvarmet kælder, så jeg formoder at det sagtens kan holde til et stort tryk.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 19-07-04 13:00

Hej loehanse.
Med et betondæk på 150 mm er der ingen problemer med at støbe op til gulvhøjde på dette, du skriver at der er opvarmet rum under, så det er et spørgsmål hvor meget glæde du kan få af at isolere gulvet, men du kan evt. lægge 50 - 60 mm lecanødder ud og støbe ovenpå dem.
Da "Devi" ´s gulvvarmeelementer kun fylder fra 2,4 til 4 mm skal du egentlig mest tænke på hvor meget fliserne fylder og så støbe op til en højde af ca. 10 mm under den højde hvor fliserne skal ligge, så lægger du blot varmeelementerne ud i den sidste centimeter "pudselag" eller gulvspartel og lægger herefter fiser ovenpå.
Du skal huske, at der skal bruges en aut. elinstallatør til at tilslutte varmeelementet.
Held og lykke med projektet mvh Benny

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-07-04 18:33

afprøv ALTID gulvarmen inden du støber det sidste ovenpå gulvvarmen og husk at lægge et flexrør til føgleren. enden af flexrøret i gulven skal afsluttes med tape så der ikke kan komme beton ind i flexrøret læs også vejledningen i devi kassen.

Godkendelse af svar
Fra : loehanse

Dato : 19-07-04 18:40

Tak for svaret bennymanden.
Det lyder som den rigtige måde at gøre det på.
Jeg går i gang, og skal nok huske det med elektrikeren.
Endnu en gang tusind tak for hjælpen.

Lars Øland Hansen