/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Navne ændring
Fra : TariLiex
Vist : 384 gange
20 point
Dato : 23-06-02 11:54

Hvordan får man ændret sit navn, og hvad koster sådan noget??

Er der nogle der kender nogle hjemmesider med hvad der er tilladt at hedde og sådan noget?

Tak på forhånd

Tari Liex

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 23-06-02 11:57

Navnet ændre du på folkeregistreret. Det koster kr. 3000,-

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 23-06-02 12:06
Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 20 point
Dato : 23-06-02 14:29

det koster ikke noget at få ændret fornavn, mellemnavn og/eller efternavn

Det du gør er at gå ned til kordegnen i det område hvor du bor, medbringende
din dåbs/fødsels attest, der udfylder du en formular, og resten kører af
sig selv.
Hvis du står og skal til at flytte koster det ikke noget, ellers koster det
kr. 500,- til dækning af nyt sygesikrings bevis m.m.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 23-06-02 15:08

Hmm tjae.
Vi har delvist korrekte svar begge to.
Læs selv meget mere på
http://www.civildir.dk/regler/navne.htm
og på
http://www.folkekirken.dk/leksikon/vejledn.htm#navneaendring

Laurenzio