/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
yamaha rd350
Fra : allano33
Vist : 339 gange
20 point
Dato : 19-07-04 11:00

Ok.
Hvad så med det kabel der skal monteres på olie pumpen som skal være i forbindelse med gas kablet hvor skal det komme fra?.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-04 11:18

Jamen er det ikke det kabel der skal åbne for olietilførslen.
Så har det ingen funktion hvis der puttes olieblandet benzin på.
Men jeg er ikke helt klar over om det er "smart" at køre på den måde.
Om den simpelthen får nok oliesmøring på den måde.

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 19-07-04 13:21

Jamen hvorfor jeg spørger er også fordi jeg er ved at ændre det så olie pumpen kommer til at have indflydelse.
Kablet er blevet klippe helt af, og når jeg sætter olie slangerne på pumpen så drypper den olie.
tror du at jeg er nødt til at købe en ny pumpe?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 19-07-04 13:54

Jeg ved ikke om der kan ske at sidde nogen pakdåser i pumpen, som evt. kan skiftes.
Hvis ikke skal du nok prøve at finde en anden pumpe.
Håber at den er nem nok at skaffe stumper til, det er tit et problem hvis det er en af de ældre modeller, men mon ikke det er jo en ret populær model.

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 19-07-04 14:21

Jeg tror at jeg har fået løst problenet, jeg tror at ham der har haft den før har samlet pumpen forkert.
Nu skal jeg bare have fundet ud af om man også får oliekablet med hvis man køber et nyt gaskabel.
Jeg siger mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-04 16:37

Jeg tror nu kablerne skal købes hver for sig.
Hvis du får pumpen samlet, skal du tjekke om den giver det olie den skal, så motoren ikke brænder sammen grundet mgl. smøring. Held og lykke med "maskinen"

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 19-07-04 17:05

Tak.
Og endnu engang tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-07-04 02:15

Jeg kører selv RD350. Gaskablet er én enhed, én forbindelse op til håndtaget, en fordeler på midten med tre kabler ud, ét til oliepumpen og to til kaburatorerne

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 20-07-04 10:54

Tak for hjælpen.
Kan du så også sige mig, at hvis jeg nu har taget oliepumpen ud og jeg ikke har tandhjulet siddende på, vil det så sige at tandhjulet ligger inde i motoren.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-07-04 00:17

skal lige konsultere Haynes og én af mine venner, du må vente et par dage. Men mit første bud er, at den klovn, der klippede kablet også har fjernet tandhjulet, for du ville garranteret kunne høre, hvis der lå et ekstra tandhjul løst i systemet.

H-J

Godkendelse af svar
Fra : allano33

Dato : 21-07-04 15:59

Tak for svaret dova.