/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Salpetersyre? Hvor kan det købes?
Fra : rasmusbuh
Vist : 19599 gange
20 point
Dato : 19-07-04 04:30

Hvor i KBH kan man købe salpetersyre, svovl og kulstof... Altså ingredienserne for sort krudt?
Eller noget i den stil

Kommentar
Fra : janlaser

Dato : 19-07-04 04:36

du kan da prøve hos matas

Kommentar
Fra : janlaser

Dato : 19-07-04 04:46
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-07-04 08:56

Nu er det ikke salpetersyre Rasmus, men salpeter!

PS Er du træt af dine fingre?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-07-04 08:57

Hvad har du tænkt dig at lave?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 09:26

Du skal måske bruge en manual.
Drengene vil sikkert handle med dig.
http://www.disastercenter.com/terror/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 10:31

Spørg hos en kunstgødningsproducent.
De laver sprængstof i tonsvis, hver dag.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-07-04 10:40

Korrekt Teil, du skal bare lige have en detonator stoppet i. Første gang World Trade fik en tur, var det vist noget med 400 kg kunstgødning i en varebil. Det må man jo sige sagde bang. Så at de lavede en prøve med samme mængde på discouvery. Der var sikkerhedsafstanden flere km. Der var absolut ingenting tilbage af varebilen.

Hvad er det lige du roder med Rasmus? Kan vi lige få et hint, inden der kommer for mange gode ideer frem her? Generelt set er sortkrudt ikke noget særlig genialt sprængstof, men er dog stabilt. Ligeledes med så meget andet af det mere moderne (men det er ikke sådan at skaffe). Begynder man selv at rode, er det pærenemt at fremstille særdeles kraftige explosiver, men nogen af dem er særdeles ustabile.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 19-07-04 11:15

men ja, det hele kan fås hos matas

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 19-07-04 11:16

...men lad vær at købe det hele på en gang, har været udsat for at sælgeren ikke ville sælge mig det....men hvis det er en "ung" læs uvidende, sælger er det ikke noget problem

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 19-07-04 11:19

Hej rasmusbuh.

At fremstille sprængstoffer er strengt forbudt og ikke noget for amatører.
Sålænge du ikke kender forskel på stofferne er det meget betænkeligt!
Hvad forstår du f.eks. ved salpeter?
Det anvendes om gødningen kalksalpeter, der ikke kan anvendes til
sprængstoffer, som det er foreslået.
( Det er ikke salpeter, der anvendes - og gødning er et for upræcist begreb -
mere vil jeg ikke sige her.)

Jeg har et eksemplar af "terrostens håndbog" i lelektronisk form, men den udleverer
jeg ikke. En gymnasieelev sprang sine forældres husvæg med og mistede førligheden
ved eksperimentet - en stille og rolig fyr. (Det er han endnu).
Politiet bar det hvisde pulver ud i teskeer og sprægte det efterhånden - meget ustabile
sager.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 19-07-04 23:24

Først til 2603ph, så behøver du ikke udlevere "terroistens håndbog" da jeg i forvejen sidder inde med "anarkistens kogebog" også denne i elektronisk form, som du selv let kan downloade ved at bruge søgeordene: "Anrchist cookbook free download" på google... Men det en anden sag...

Og til jer andre, så har jeg ingen intentioner om at lave hverken ustabile sprænstoffer, som f.eks. nitroglycerin, eller noget der kan rive en væg ned, blot for at lave sort krudt... Ingen speciel årsag, det vel bare for interessen tror jeg.

Kan det virkelig lade sig gøre at springe gødning?

Og det her er nok mere et kemisk end fysisk spørgsmål, men hovsa altså... Alle laver vel fejl, he he

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 20-07-04 10:36

ja, det er nemt at lave meget kraftige (og billige) bomber af kunstgødning, vil du have opskriften??

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-08-04 11:18

Det gamle blandingsforhold efter vægt er 75 salpeter, 15 trækul og 10 svovl. Det er udmærket til raketter. Der har man desuden den fordel, at man kan blande det med færdigrørt tapetklister, så det let kan formes i hylstrene og på intet tidspunkt under processen blir brisant, hvois man altså holder hele processen våd eller fugtig. Men tag lige en tur på et gammelt fæstningsanlæg og læg mærke til, at krudtkammeret som regel er yngre end de øvrige bygninger "naturlig fornyelse". Desuden ligger krudtkammeret godt væk fra resten af anlægget og har desuden vægge, der er beregnet til let at kunne væltes (blæses ud) indefra. Du må få tre gæt på hvorfor!
mvh
pbp

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 20-08-04 01:06

Tak for de fede svar... Grunder efterskoleophold har jeg først haft mulighed for at svare nu...
Det med kunstgødning lyder interessant gert_k hvordan foregår det?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-08-04 10:26

Du bliver skrevet op både hos Politiets Efterretningstjeneste og hos Forsvarets ditto, så lad hellere være! I samme øjeblik, det siger bum ét eller andet sted i landet (eller et kvarter senere), står der en skovvogn med 8 kampklædte strissere uden for din dør.
mvh
pbp

Accepteret svar
Fra : gert_k

Modtaget 20 point
Dato : 21-08-04 11:20

Køb din gødning hos en landmand!

det du skal bruge er kunstgødning med højt indhold af amonium nitrat(30-32 stykker)((jo mere findelt jo bedre)
alm. diesel
detonator

gødning og diesel blandes i vægtforholdet 85 til 15 (eks. 85 kg gødning til 15 kg diesel)
til mindre bomber kan man med fordel knuse gødningen, hvis den ikke er så "fin" i forvejen

du pakker gødning og diesel i en passende beholder sammen med, alt efter størelsen, 1, 2, 3, 7, 10 detonatorer, bestående af blålyn eller andre kraftige kanonslag, eller 15 gram c4 hvis du kender en flink mand i mili......

det kan anbefales at tænde bomben elektronisk fra sikker afstand!

mvh. og lad vær at bombe i nærheden af slagelse tak!

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 24-11-04 08:37

Jeg går faktisk på efterskole tæt ved slagelse...
ej spøg til side

Godkendelse af svar
Fra : rasmusbuh

Dato : 21-08-05 01:53

Undskyld forsinkelsen og tusind tak!

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 22-08-05 10:12

hehe, helt sikkert....!

Kommentar
Fra : albatros

Dato : 22-05-08 16:18

Du skal ikke bruge salpetersyre for at fremstille sort krudt. Dertil skal du bruge: salpeter, svovl og kulstof.

Salpetersyre er en meget ætsende syre, som skal behandles med allerstørst forsigtighed. Der skal bruges syrefaste beskyttelses handsker, beskyttelsesbriller og helst beskyttelsesdragt, og i rum med god udluftning.

Du må ALDRIG komme vand i salpetersyre!!! Skal du fortynde salpetersyre, skal du komme salpetersyre i vand!!!

Salpetersyre kan bl.a. købes hos Hvitfeldt & Søn’s Efterf., Dronningens Tværgade 28, 1302 København K

Vær meget forsigtig!!!