/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Dilemma: GPz vs FJ
Fra : Thomas_Birch
Vist : 484 gange
60 point
Dato : 19-07-04 01:37

Efter 12 år uden MC, er tiden kommet igen. Spørgsmålet er bare,hvad jeg skal købe.
Jeg er 34 år, og har egentligt ingen intentioner om at køre ræs, dog må dyret da gerne kunne komme rimeligt hurtigt over krydset. Og så skal den kunne bruges som touring-MC, d.v.s. marchfart 120 uden alt for mange omdrejninger.
Jeg kredser meget om GPz 900r og FJ 1100/1200, men kan ikke rigtigt bestemme mig. Hjælp mig lige lidt på vej. Er der nogen der kender til fordele/ulemper ved disse to. Hvad skal jeg tage mig i agt for. Hvordan ser det ud med reservedele/reservedelspriser. Jeg regner med at sigte efter årgang 84-86, måske en selvhenter fra tyskland.
Jeg glæder mig til jeres komentarer.
Mvh Thomas

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 19-07-04 08:06

Prøv af kontakte Johni (40931841). Han har vist stadig et par stykker stående til salg pt. Foruden at være en inkarneret mc'ist igennem 35 år med fingeren på pulsen, er han en reel og dygtig vejleder mht til køb og salg.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-04 10:24

Et alternativt forslag m.h.t. MC i den størrelse/årgang: Etvelholdt eksemplar af en Yamaha XJ 900
En god stabil maskine både til Touring og lidt mere "sporty" kørsel.

M.h.t. import skal du se dig godt for. Det kan sjældent betale sig økonomisk. Det der kan være en fordel,er at de udenlandske sjældent har kørt ligeså mange kilometer, hvis man da kan stole på speedometeret.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Birch

Dato : 19-07-04 12:27

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-07-04 12:43

Det var så lidt Thomas...håber du får fat i hvad du søger. Der er forhåbentligt de bedste sommerdage at se frem til endnu...det er da sjovest at køre mc på denne årstid!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : krathlusker

Dato : 08-08-04 23:26

prøv at kikke på denne side www.fjclub.dk

mvh krathlusker