/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
problem
Fra : alabama
Vist : 318 gange
50 point
Dato : 18-07-04 22:57

jeg har et problem, med min k50, jeg kan ikk få den startet.... der er gnist.... har prøvet at hælde lidt benzin ned inden jeg sætter tændrør i..... hvad kan problemet være

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 19-07-04 00:57

Hvis den overhovedet ikke gav lyd fra sig da du hældte lidt ned, så har du nok givet den for meget, jeg plejer at sige 2 fingerbøl benzin.
Prøv at skrue tændrøret af og udluft den godt, og prøv så uden benzin.
Du udlufter ved at holde gahåndtaget helt i bund og så bruge kickstarteren 15 gange.
Der skal være en god BLÅ gnist på tændrøret, og læg mærke til om det er vådt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alabama


Dato : 19-07-04 14:59

det har jeg prøvet...men det virker ikk....

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 19-07-04 15:08

Prøv at banke vinkelelektroden lidt ned mod midterelektroden på tændrøret, så du lige kan få en tommelfingernegl imellem, fordi det er sværere at give gnist under kompression, end i fri luft.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje


Dato : 20-07-04 08:37

Et tændrør kan faktisk godt gå i stykker. Hvis Du køre meget skal Du skifte det 2 til 3 gange om året.
Så prøv det.


Kommentar
Fra : zmq


Dato : 22-07-04 00:23

> rpje det nøtter jo ikke noget når der er gnist så virker tændrøret jo findt :)

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 22-07-04 01:30

Der skal være en fin blå gnist, og gnisten har 10 gange sværere ved at spring, ved en kompression på 10kg.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje


Dato : 22-07-04 09:24

Tændrør er en komplekse komponent, Benzin er faktisk isolerende, og ekstra isolerende når det er komprimeret, derfor er det vigtigt at alt energien bliver udløst imellem gnistgabet. Det er ikke noget problem at få en gnist til at springe ude idet fri, da der er vand i luften (Luft fugtighed),og derved mere ledende. Så prøv at skifte det tændrør, og selfølgi til det som knallert producenten forskriver.

Kommentar
Fra : alabama


Dato : 22-07-04 21:49

der er ikke noget i vejen med tændrøret... den gir fin blå gnist

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 22-07-04 22:48

Hvis der er fin blå gnist, og hvis den har tilpas med benzin, og hvis der er kompression, så SKAL DEN GIVE LYD FRA SIG.
Der findes ikke nogen andre forklaringer, på at hvis ovenstående er korrekt, at den ikke lige kører et øjeblik.
Da du siger den har fin gnist, og du feks. med lukket benzinhane og uden tændrør, har udluftet den godt, og til sidst har holdt en tændstik hen foran tændrørshullet, medens du langsomt trykker kickstarteren ned( der vil komme en stikflamme hvis der er mere tilbage). Når du så er sikker på der ikke er mere, så giver du den 1-2 fingerbøl benzin ned i tændrørshullet, hvis den så ikke vil starte op, så er der kun en fejlmulighed tilbage: Tændingssvinghjulet sidder løst, og har klippet noten/kilen, så gnisten kommer på det forkerte tidspunkt.
Det kan du kontrollere ved at holde en skruetrækker ned på stempelet, dreje i omløbsretningen, og platinerne skal åbne lige før top.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=279429782&n=282517004&pn=466664573
VH Palle Hansen

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177435
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407997
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste