|
| problem Fra : alabama | Vist : 318 gange 50 point Dato : 18-07-04 22:57 |
|
jeg har et problem, med min k50, jeg kan ikk få den startet.... der er gnist.... har prøvet at hælde lidt benzin ned inden jeg sætter tændrør i..... hvad kan problemet være
| |
|
Hvis den overhovedet ikke gav lyd fra sig da du hældte lidt ned, så har du nok givet den for meget, jeg plejer at sige 2 fingerbøl benzin.
Prøv at skrue tændrøret af og udluft den godt, og prøv så uden benzin.
Du udlufter ved at holde gahåndtaget helt i bund og så bruge kickstarteren 15 gange.
Der skal være en god BLÅ gnist på tændrøret, og læg mærke til om det er vådt.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : alabama |
Dato : 19-07-04 14:59 |
|
det har jeg prøvet...men det virker ikk....
| |
|
Prøv at banke vinkelelektroden lidt ned mod midterelektroden på tændrøret, så du lige kan få en tommelfingernegl imellem, fordi det er sværere at give gnist under kompression, end i fri luft.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 20-07-04 08:37 |
|
Et tændrør kan faktisk godt gå i stykker. Hvis Du køre meget skal Du skifte det 2 til 3 gange om året.
Så prøv det.
| |
|
Der skal være en fin blå gnist, og gnisten har 10 gange sværere ved at spring, ved en kompression på 10kg.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : alabama |
Dato : 22-07-04 21:49 |
|
der er ikke noget i vejen med tændrøret... den gir fin blå gnist
| |
|
Hvis der er fin blå gnist, og hvis den har tilpas med benzin, og hvis der er kompression, så SKAL DEN GIVE LYD FRA SIG.
Der findes ikke nogen andre forklaringer, på at hvis ovenstående er korrekt, at den ikke lige kører et øjeblik.
Da du siger den har fin gnist, og du feks. med lukket benzinhane og uden tændrør, har udluftet den godt, og til sidst har holdt en tændstik hen foran tændrørshullet, medens du langsomt trykker kickstarteren ned( der vil komme en stikflamme hvis der er mere tilbage). Når du så er sikker på der ikke er mere, så giver du den 1-2 fingerbøl benzin ned i tændrørshullet, hvis den så ikke vil starte op, så er der kun en fejlmulighed tilbage: Tændingssvinghjulet sidder løst, og har klippet noten/kilen, så gnisten kommer på det forkerte tidspunkt.
Det kan du kontrollere ved at holde en skruetrækker ned på stempelet, dreje i omløbsretningen, og platinerne skal åbne lige før top.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=279429782&n=282517004&pn=466664573
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|