/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Radio ud af Volvo 340
Fra : Karl_Smart
Vist : 505 gange
200 point
Dato : 18-07-04 20:17

Hej

Et af familiens ældre medlemmers bilradio ("Volvo Stereo 4" eller noget..) har længe sunget på sidste værs, og for nyligt satte den helt ud (delvist efter at ejeren selv havde prøvet at reparere den). Der var dog imidlertidigt ingen som havde noget i mod at opgive den gamle radio og købe en ny - problemet var bare at få den gamle ud. Det eneste vi ved er at der 15-20 cm inde sidder en skrue e.l. på hver side af radioen, hvis anden ende åbenbart ikke er at finde nogen steder.. Er der nogen som ved hvordan man piller den radio ud uden at skille hele bilen ad??

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-07-04 21:06

Normalt bruger man bare det værktøyet der følger med radioen. Det er enten to U formede ståltråde.Det er hvis der er to små huller på hvær side af front panelet.Er der to aflange huller så kan man bruge to tynne skru trækkere. Er derimot radioen eldgammel så er den sansynligvis skruet i med de to knapper søger, og av/på bryder.Eller du må demontere hele konsollen. Lykke til
alimak

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 18-07-04 21:13

Hejsa

du skal have knapperne til varme-reguleringen af, også den store runde.....
selve rammen rundt om varme reguleringen skal du tage væk ved at skubbe til den
ene side og der sidder en skrue midtpå den nederste ramme.
når du har varmereguleringen af, kan du komme ned og afmontere skruen
som sidder på midten i den ene side.
du kan ikke få hele varme-regulerings enheden helt af på grund af et af kablene, men kan
lige akkurat kome til.
knapperne på radioen skal du også afmontere og tage møtrikkerne af
som sidder bag knapperne.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 18-07-04 21:51

ok jeg prøver

tak

Godkendelse af svar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-07-04 00:20

hmm nu skal hele bilen vist sælges, så jeg nåede ikke at prøve det - men tak for hjælpen alligevel!