/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tilbygning
Fra : theking
Vist : 717 gange
550 point
Dato : 18-07-04 19:50

Vi vil gerne bygge til vores hus, er der nogle der har en ide til hvad det bør koste.
Det vi ønsker er:,
Råhus opført i mursten på fundament, 30 m2, loft til kip, teglsten tag og uden vinduer og døre, det klare vi selv.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-04 19:55

5-6.000 pr m2 skal du regne med alt efter hvilken færdighedsgrad du ønsker, og hvor i landet det skal opføres.

mvh
per

Kommentar
Fra : theking

Dato : 18-07-04 19:57

Vi bor i Kbh., og de priser du nævner kender håndværkerne ikke til , de bud vi har fået er på ca. 15.-18.000.- pr.m2

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-04 20:03

Hvordan er funderingsforholdene, hvilken finisch skal der være på sokklen, hvilket klaplag skal der udføres skal der være gulvvarme, hvor meget isolering (min 220 mm) du skriver mursten skal det være helsten eller hvad skal indervæggene udføres af, hvad skal der på væggene, hvilken lofttype skal det være, hvad med el installation skal der være vådrum eller køkken i tilbygningen, hvordan er adgangsforholdene til tilbygningen, hvad med overskudsjord fra fundament og muldafrømning, alt dette skal du skrive så skal jeg give dig en meget nøjagtig pris men de stillede spørgsmål er minimum for at kunne give dig et praj om prisen, send det eventuelt på bibs@c.dk

mvh
per

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 18-07-04 20:06
Kommentar
Fra : asim1

Dato : 18-07-04 20:10
Kommentar
Fra : theking

Dato : 18-07-04 20:16

fundering er til o,90 cm, sokklen afsluttet med sokkelpuds, klaplag til klinker, gulvvarme laver vi selv, isolering som br 95, inder vægen som porrebeton eller gips, loft til kip, som sagt er det et råhus.
så alt indvendigt ordner vi selv. adgangs forholdne er bryde gennem et eksisterende vindue ind til tilbygningen, overskuds jord er vel en del af fundament arbejdet?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-04 21:11

theking

hvad er gavltrekanterne lavet af træ/sten kører taget ind på et eksisterende tag, er der tænkt hvilken spærform man ønsker ?? har i lavet fundament ?? er det råhus fra færdig klaplag/fundament ??

per

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-07-04 21:34

som theking i københavn sige ca 15000-18000 i jylland fra ca 12000 og op vil dog ikke garantere http://www.eurohome.dk/search.php?lg=dk&p=huse&st=10

Kommentar
Fra : theking

Dato : 18-07-04 22:56

Til bibsamie
1.Hvad er gavltrekanterne lavet af træ/sten : STEN
2. Kører taget ind på et eksisterende tag : JA
3. Er der tænkt hvilken spærform man ønsker : LOFT TIL KIP
4. Har i lavet fundament :NEJ
5. Er det råhus fra færdig klaplag/fundament : SE PKT. 4
mvh. TheKing

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 19-07-04 00:38

theking

jeg vender lige tilbage imorgen Mandag, jeg har lige et par yderligere spørgsmål, blandt andet hvilken tagbeklædning i skal ha på den nye tilbygning, samt hvor stor rejsning i grader venligst, er det tænkt at der skulle ligge en limtræsdrager i top/kip og så bruge 2 X 8 reglar som spær ? har i mulighed for at faxe/maile mig en skitse af tilbygningen det ville gøre det betydeligt nemmere.

mvh
per

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 26-07-04 18:31

hvad med polske arbejdere, jeg har adressen på et firma i hvis brochure det er antydet at man ser stort på danske socialregler.. du kan jo starte med et par paller af gangen... send din mailadr. hvis du er interresseret