/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
dvd kopi på maks en disk
Fra : snaptil
Vist : 370 gange
200 point
Dato : 18-07-04 16:53

jeg kan godt lave en dvd backup med programmet smartripper og derefter neo. problemet opstår når jeg kun vil have en backup skal fylde en disk.
jeg trykkede på movie og derefter steam processing .. har valgt jeg alt fra undtagen en gange tale og dansk undertekst... problemet blev at jeg manglede min menu???? og jeg kunne ikke vælge undertekst til
jeg prøvede at beholde others som var sidste mulighed man kunne vælge til/fra men nero advarede at den sikkert ville mangle noget igen..
jeg fandt siden dvdrip.dk
de forslår også dvd2one..
men den kan ikke finde dvd disken ?? mærkeligt nok...

Kommentar
Fra : janlaser

Dato : 18-07-04 17:09

prøv dvd shrink

Accepteret svar
Fra : Traffic

Modtaget 210 point
Dato : 18-07-04 17:09

Det er et problem vi alle har oplevet, der er et smart program hvor du manuelt kan komprimere så det kun fylder en DVD-skive. Du skal dog som oftest kun medtage selve filmen og ikke extras.

Programmet finder du her : www.dvdshrink.org/where.html

Nazgul

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-07-04 17:15

ok jeg er ved at prøve den nu... hvor kan jeg vælge kun dansk undertekst,,, det ser ud som om jeg kun lan vælge et lybillede stereo eller 5.1 osv

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-07-04 17:28

ac3 5.1 er det alle kører med?+

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-07-04 17:35

ja det er dolby digital!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-07-04 17:37

ok tak ..syntes encoding processen tager lang tid 1 time + mere nogen tricks der kan sætte tempoet op

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-07-04 18:13

Det eneste trick er at investere i en hurtigere computer!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-07-04 18:23

he he ja sikkert (: .. syntes bare der stod noget med at programmet kørte i baggrunden..så hvis det var muligt at give det 1. priotet i 10 min istedet for 2. priotet i 1 time... men ok jeg venter bare.. heldigvis skulle selve filmen ikke komprimeres på det her 1. forsøg.... for at den kunne være der.. kun ekstra mv.. så om ca 1 min ved jeg om det virker for mig!!!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-07-04 18:28

jaaaaa det virker...
jeg kan se på http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvdshrink31-main.htm at hvis jeg ønsker at vælge ekstra mv fra ..skal jeg have gang i nogle flere prog. det vil jeg prøve en dag.. men tak for dette svar..

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 18-07-04 18:29

Tak for svaret Traffic.