/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
inddysning nødvendig?
Fra : nybo
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 18-07-04 09:18

Jeg har fået fingre i en slipon potte. Nu er mit spørgsmål: Hvis jeg føler den kører ok, kan jeg så roligt køre videre uden omdysning af karb., eller risikerer jeg at den kører så magert at jeg brænder ventilerne af? Jeg ved at den ikke yder sit maximale uden omdysning men er mere interesseret i om det kan ødelægge noget. I øvrigt: skal blandeskruen ud eller ind hvis jeg vil givere federe tomgangsblanding, jeg har en szr660...MVH Martin

Accepteret svar
Fra : hms

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-04 11:17

Hej.

Du kan nemt ødelægge både ventiler og stempler ved at køre for magert. Prøv at få den på rullefelt med co eller 4-gastester.Koster typisk Kr.500 her i jylland. De er godt givet ud !

Men ellers kan Du jo prøve det gammenkendte trick med at tjekke tændrørenes farve.De skal helst være en mellemting mellem lysegrå og lysebrune efter en tur på motorvejen.Helst ingen tomgangskørsel inden Du piller dem ud for inspektion.

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-04 12:03

Jeg vil også råde dig til at få tjekket det, da du ellers risikerer at køre den så varm at motoren bliver ødelagt,
jeg synes det vil være dumt at tage chancen, det er da noget billigere at "forebygge" end "helbrede"

Godkendelse af svar
Fra : nybo

Dato : 18-07-04 13:09

Tak for svaret hms. Tændrøret er et helvede at komme til, så jeg skal nok på rullefelt....