/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Netsky Q - Jeg har den ikke!!!
Fra : gribben1
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 17-07-04 20:38

Jeg har flere gange indenfor den sidste uge fået mail tilbage, hvori står, at man ikke kunne levere min mail, da den indeholdt Netsky Q!
Jeg har kørt 3 forskellige antivirusprogrammer + deaktiveret min systemgendannelse + genaktiveret - der er er bare ikke noget der ligner virus hos mig?

Jeg har Norman og den er MEGET effektiv.
Jeg åbner aldrig noget Norman finder - tværtimod blokerer jeg altid afsenderen!

Hvorfor får jeg disse meldinger?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-07-04 20:51

Det er der mange der gør.

Jeg modtager 2-3 stykker om dagen i øjeblikket.

Det varer som regel omkring 14 dage, så kommer der ikke flere..

Du skal bare slette dem der kommer..

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-04 21:03

Netsky scanner e-mail kartoteker på inficerede computere og ikke alene sender den mail til adresserne, den bruger også adresserne som afsender og derfor "tror" visse mailservere, at det er dig der har sendt virus'en.
Jeg fik på et tidspunkt en sådan mail fra et statsligt foretagende som en af mine bekendte ofte har kontakt med og derfor fik jeg iværksat en online skanning på hans maskine og den var god nok, den var dårlig.
Nogle sikkerhedsfirmaer mener iøvrigt at de der automatiske virusbeskeder er ved at være lige så stort problem som selve virus.
Har du skannet din maskine med en fuldt opdateret antivirus program kan du være helt rolig

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 18-07-04 13:09

Tusind tak begge to.
Og jo jeg har brugt fuldt opdaterede programmer.

Godkendelse af svar
Fra : gribben1

Dato : 18-07-04 13:12

Tak for svaret BjarneD.