/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Igang med Atkins...??
Fra : Alive
Vist : 1722 gange
70 point
Dato : 17-07-04 20:21

Nu har jeg læst hele den tykke bog...Dr. Atkin´s nye kostrevolution og ved alt om de fysiske processer osv, men jeg savner stadig konkrete menu forslag som kan spises af en dansker....er der nogen af jer garvede Arkinsere, der kunne være så søde at give et eksempel på jeres menu i induktion fra morgen til aften?? for det er lidt uigennemskueligt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 20:30

Ja uigennemskueligt er det.
Og dette her er lidt uden for dit spørgsmål, men du skulle prøve og søge efter yderligere om Dr. Atkins.
Hans bog er blevet anklaget for at bestå af en gang udokumenteret juks, og i værste fald kan det være skadeligt at følge hans kure og kostplaner.
For et stykke tid siden var det meget omtalt i medierne i USA, så jeg vil tro du skulle kunne finde noget om det der.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-07-04 21:19

Jeg er lidt i tvivl, er det han med blodtypekost?

The1best

Kommentar
Fra : Alive

Dato : 18-07-04 03:35

Jeg var sådan set ikke ude efter for eller imod, det kan jeg godt selv tage stilling til, det var mere et hvordan?!

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 18-07-04 10:19

Hej Alive

Hvis du vil "ødelægge" dit eget helbred og få åreforkalkning som Atkinns så for min skyld gerne. Det er meget simpelt. Du skal bare holde dig væk fra hvidt brød, ris, pasta, kartofler, enhver form for frugt så er du godt på vej. Spis alt det fede kød du har lyst til.

Hvis du derimod vil tabe dig. Så er kuren næsten den samme. Hold dig væk fra de samme produkter, men spis fedtfattigt kød og fisk, så taber du dig varigt, og dit kolesteroltal dropper helt i bund.

Hvis du vil vide mere så læs her http://slankigen.webbyen.dk.

mvh

Henning

NB har selv tabt over 60 kg. på mindre end 1 år, og mangler nu kun 20 kg.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-04 11:54

Hej Henning
Dejligt at høre når folk bruger deres sunde fornuft og taber sig uden piller og "mirakelkure"

Tillykke med det store vægttab, og jeg tvivler ikke på du nok skal nå det "sidste"
hilsen dova

Kommentar
Fra : Alive

Dato : 18-07-04 12:52

Nå, så ved jeg ihvertfald at jeg ikke kan bruge dette forum til andet end fordomme og bedrevidenhed. Tak for ingenting

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-04 14:01

Hallo Alive
Jeg er sikker på at de kommentarer du har fået er velmente råd, og en opfordring til at se sagen fra flere sider.

Men jeg kan godt se problemet hvis du på forhånd har en mening om hvilket svar du ønsker og ikke ønsker kommentarer der sætter spørgsmålstegn ved din egen dømmekraft, om det er det rigtige du gør.
Med hensyn til at fordanske menuen i forhold til den amerikanske, tror jeg ikke der er så stor forskel på hvad der spises i United Bluff og her.

med "ufordømmende" hilsen fra dova

Accepteret svar
Fra : Amadrienia

Modtaget 70 point
Dato : 20-07-04 23:10

Hej Alive!

Hmm, jeg kender det godt lidt selv. Har selv stillet nogen spørgsmål her som jeg ikke rigtig har fået nogen "ordentlige" svar på fordi folk vidste bedre eller hvad ved jeg. Selvfølgelig mener de det vel, men det er bare fandens irriterende at når man nu har besluttet sig for hvad man vil, at man så ikke kan få den hjælp man mangler til det i stedet for alle mulige andre kommentarer. Men nok om det.

Jeg har selv forsøgt mig lidt med Atkins. I halvanden uge ca

Problemet med Atkins er netop at det ikke ligefrem er den mest nemme, spændende og varierede kostomlægning. Det lykkedes i hvert fald ikke for mig at gøre den til det. Atkins har selv skrevet en kogebog som du kan låne på biblioteket (hvilket jeg gjorde, men det hjalp mig ikke ret meget) og der findes også mange andre såkaldte low-carb diæter så det bare om at give dig ud på nettet og så forsøge at finde noget inspiration der. Det eneste råd jeg sådan lige kan give dig er omeletter - det nemt, smager godt og kan varieres i en uendelighed hvis man ellers er lidt kreativ.
Grunden til at jeg så droppede Atkins igen: Jeg "fandt på" at købe sådan noget som pate og hønsesalat som jeg måtte spise. Det spiste jeg åbenbart så så meget af at jeg rent faktisk tog på selvom det var at følge hans plan. Desuden blev jeg ufattelig hurtigt træt af den mad man måtte få og at en eneste lille vingummi rent faktisk ødelægger det hele er også lidt vildt. Du skal jo tænke på at at når du har nået din idealvægt er du nødt til stadig at holde kuren nogenlunde for ikke at tage på igen. Jeg kunne ikke lige overkomme tanken om at brød ville sådan ca være bandlyst resten af mit liv så jeg stoppede. Endnu en negativ ting ved Atkins var at jeg fik lettere forstoppelse og at mine muskler i benene utrolig hurtigt syrede til når jeg f.eks. ville cykle på arbejde.

Nu er jeg så begyndt på vægtkonsulenterne. Her er der tale om sund kost som du taber dig af, hvor du er mæt og hvor du kan finde et hav af gode opskrifter. + Du kan rent faktisk tíllade dig at synde lidt uden at tage på (en vingummi er i hvert fald ikke lig med en totalt ødelagt kur som hos atkins). Altså en kur som det for mig vil være nemmere at holde på langt sigt.

Hvis du har lyst til at prøve Atkins så kan jeg kun foreslå dig at gå på biblioteket og bestille hans opskriftsbog. Niels Ehlers har også skrevet nogen bøger som er lettere inspireret af Atkins-metoden og som også indeholder opskrifter så du kan jo prøve at låne dem også. Ellers så forsøg dig frem med google. Og omeletter ;)

Hvis du så finder ud af som mig at Atkins ikke er dig alligevel så prøv med vægtkonsulenterne. Det er lidt mere overkommeligt og knapt så ekstremt som Atkins (for ikke at nævne sundt). Du kan evt. skrive din email adresse her så skal jeg nok hjælpe dig igang.

Held og lykke!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-07-04 14:04

Hej amadrienia

Det er da nok rigtigt som du siger, at man nogen gange kommer med nogen kommentarer som folk helst ikke vil høre. Det kan næsten ikke undgås når folk føler trang til at kommentere et spørgsmål eller sige sin mening.

Men helt ud i skoven kan de forslag du har fået da ikke være, for jeg ser at du er begyndt på vægtkonsulenterne som vi foreslog i dit spørgsmål www.kandu.dk/dk/spg/45169 ,også selv om det ikke var det du spurgte om

Men rigtig held og lykke med det.

Og undskyld til Alive, det var uden for emnet.

Godkendelse af svar
Fra : Alive

Dato : 21-07-04 20:01

Tak for svaret Amadrienia. Det var rart med en "ordentlig" kommentar. Jeg ved godt, at de andre har været velmenende, men man bliver jo frustreret, når man ikke får besvaret sit spørgsmål. Jeg har faktisk selv tabt 14 kg. hos Vægtkonsulenterne, så dem er jeg med på at anbefale. Jeg løb dog sur i vejning af maden, så jeg tænkte, at Atkins ville være en god forandring....men du har det omvendt og det lyder også rigtigt, det du skriver, så jeg bliver nok ved med vejning....

Kommentar
Fra : Fishfan

Dato : 05-08-04 14:22

Halløjsa !!!!
Jeg har været på Atkins i 9 uger - men holder nu sommerferie (og nyder det ) - starter Mandag igen !!!
Måske du kan bruge lidt af dette til inspiration !!!!

Til morgen : 2-3 stk "minimum"-Fiberkiks (forhandles i Bilka/Føtex) med Lurpaksmør og 45%ost
dertil kaffe og flere glas vand
Til Middag : En rest kød fra aftnen før (kotelet,bøf ell.lign) med lidt rest flødesovs og kogte broccoli eller blomkål - eller salat med hjemmelavet dressing (creme fraise 45% m.div krydderier) detil drikkes vand
Til Aften : fisk, eller kød (kødsovs kan også sagtens bruges)med broccoli eller blomkål og god flødesovs - dertil drikker jeg gerne Pepsimax og vand

Engang imellem laver jeg omelet eller schamblede æg med skinke eller bacon og et par tomatskiver !!!!

som snacks mellem måltiderne : Flæskesvær (ikke dem med synlig fedtkant på - dvs de billige og IKKE slagterens hjemmelavede) eller et par agurkeskiver eller et par radiser - ved decideret sultfornemmelse : kød (evt skinketern men kig dig for der er ofte sukkeri )

engang imellem (og oftere efter induktionen) hjemmelavet flødeis ( 3 ægge piskes hver for sig - hviderne stive og blommerne med kunstig sukker og vanilieessens.......½ L piskefløde piskes og tilsidst tilsættes usødet kakao efter smag + evt lidt revet sukkerfri mørk chokolade)
dette giver 4-5 portioner is

jeg nåede at tabe 12,5 kilo på denne måde og starter nu op igen Mandag
ønsker dig alt held og lykke - og vil lige huske at advare dig mod den dårlige ånde (og evt kropslugt)
hvis du vil vide mere så skriv - dette var bare lige et lille svar - har f.eks "forsket" lidt i hjemmelavet brød og hjemmelavet jorbæris !!!!
Pøj pøj fra
Gerthie - som beder dig ignorere dem der fordømmer andres valg her i livet !!!!

Kommentar
Fra : Elmark

Dato : 07-08-04 09:12

Hvis du stadig skulle mangle inspiration til måltider og menuplaner. Eller bare har spørgsmål omkring Atkins, så skriv til mig på h_elmark@yahoo.dk, så kan du få adressen til min hjemmeside, hvor jeg har masser af opskrifter og en debat omkring Atkins!