/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
kan ikke gå ind på hinandena pc'er over ~
Fra : dayworker24
Vist : 2289 gange
50 point
Dato : 17-07-04 18:20

den siger

peter er ikke tilgængelig.Du har muligvis ikke tilladelse til at bruger denne netværksressource.

og længere ned står der

netværksstien blev ikke fundet

PS. vi har en masse delt.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 17-07-04 19:27

der kan være alt muligt galt

går ud fra I bruger XP

først skal I sikre jer at tingene er delt på den computer hvor det ligger og selvfølgelig at computeren er tændt

så tjekker I at der er forbindelse mellem computerne - det kan I f.eks. gøre ved at åbne "netværkssteder" og trykke på "Vis arbejdsgruppecomputere" ude til venstre. De computere der dukker op efter et lille stykke tid er de computere der er forbindelse til. Hvis ingen eller kun nogle dukker op (og alle er tændt og deres LAN-forbindelse er aktiveret) er det sandsynligvis arbejdsgruppenavnet som er problemet. Ved at højreklikke på "Denne Computer" og så klikke på fanebladet "Computernavn" kan I under "Arbejdsgruppe" se hvilken arbejdsgruppe computeren er indstillet til. Normalt står der MSHOME men det behøves der ikke. Sørg for at Arbejdsgruppener den amme på alle computere.

Når computerne i netværket dukker op i "Vis arbejdsgruppecomputere" dobbeltklikker I på dem (f.eks. Peter) og ser hvad der er delt. Hvis I kan åbne dem derfra er det genvejene i "Netværkssteder" som er forkerte.

Hvis ikke noget af alt dette hjælper så skriv..

Karl Smart

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-04 20:10

Tit og ofte skyldes problemet med manglende kontakt med andre computere i netværket, at TCP/IP protokollen er optaget til Internetforbindelsen.
Prøv at installere IPX/SPX protokollen også.
Læs mere om det her:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm

Kommentar
Fra : na12

Dato : 08-08-04 16:29

det er fordi du har slået firewall til og husk også at del min. en mappe på ver comp.

Kommentar
Fra : Goldwell

Dato : 27-08-04 15:18

Vil også mene at det kunne være din firewall.........(hvis du har en)

Med Norton (som jeg kører med) kan du indstille den sådan, at bestemte ip-adresser får tilladelse, eller du bruger fra f.eks.162.192.201.(1) til 162.192.201.(53) Fordi hvis i bruger en router, vil den også have en ip-adresse, og den må ikke få tilladelse på den måde.

Håber det virker.

M.v.h. Chrille

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 14-05-05 15:07

Tak for svaret BjarneD.