/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Exponeringstid i Medion 9725 Digitalkame~
Fra : kasperinline
Vist : 443 gange
20 point
Dato : 22-06-02 12:42

Hej alle besvarende!

Jegv har netop købt et Medionkamera og er ovnud tilfreds. Jeg mangler dog bare lige en ting, før jeg kan gå rigtigt i gang. Jeg ville nemlig gerne kunne stille exponerinsgtiden som på mit kamera, skulle være fra 1/500 - 2 sekunder. Jeg har af og til fået sat mit kamera så det lukker hurtigere, men så når jeg slukker og tænder igen, er det væk...

Er der nogen, som kan hjælpe og evt. har andre tips eller forklarende detaljer ved fotografering. (eks. hjemmesider)?

Mvh. Kasper

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-06-02 13:53

Hej Kasper,

du ku' vel ikke give lidt flere oplysninger omkring kameraet, for umiddelbart ser det slet ikke ud til at et "Medion 9725 Digitalkamera" existere...

er Medion producenten, eller bare formidler af kamera'et?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kasperinline

Dato : 23-06-02 18:17

Hej Strarup

Nej, jeg kender problematikken.

Det er faktisk også et Jenoptics, men medion har åbenbart købt sig til rettighederne på det tekniske og sætter derved sit eget mærke på og sælger det 4500,- kr. billigere..

Men ellers ved jeg ikke, ret meget om kameraet....

Mvh. Kasper

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-06-02 20:36

Hej Kasper

Ved du hvilke funktioner den har, valg muligheder eller knapper at indstille/trykke på?

Er der f.eks. et eller andet mærkat på den?
Jeg har f.eks. et Fujifilm digital kamera og nede i bunden af den, står der hvad for et kamera det er, hvilket nr. og nogle andre oplysninger (Fujifilm – Digital camera mx500 etc.)

Er der en manual eller brugsanvisning med den?

Hvilke tips eller forklarende detaljer ved fotografering, ku’ du evt. tænke dig at få et par links til?

Mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 14-07-02 07:39

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??

Kommentar
Fra : kasperinline

Dato : 23-07-02 21:29

Hej alle, undskyld, at jeg har været lidt fraværende, men var uden internet i ca. en måned.

Mht, til mit kamera, så har jeg fundet ud af, at der ikke er nogen indstillelig exponering, men ved at kombinere forskellige ting, kan man få en hurtigere lukketid.

MEn tag for deltagelsen - hvis nogen iøvrigt har gode tips til dette kamera, modtager jeg dem meget gerne

Mvh. Kasper

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-08-02 14:11

Hej, Kasper. Jeg håber, at dit kamera virker endnu. Jeg har haft 3 stk. Medion 9725 i løbet af den sidste måned. Og alle tre har haft samme fejl, de er "frosset" efter ½ til 2 timers brug. I dag har jeg ladet det 4. kamera gå tilbage, og fået pengene igen. Hvis dit apparat pludselig ikke vil noget som helst, så er det altså ikke nødvendigvis dig, der har gjort noget galt.