/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Nedsivningsanlæg
Fra : BerndJ
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 16-07-04 22:53

Jeg overvejer at købe et fritidshus hvor kloaken består af et nedsivningsanlæg.

Ejendomsmægleren kunne desværre ikke forklare hvad det egentlig er. Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det fungerer? Om det er placeret under huset eller ved siden af? Om jeg kan forvente lugtgener? Om, og i givet fald hvilken, vedligeholdelse der er? Er vedligeholdelse noget som jeg kan "ordne", eller skal jeg have kloakmester til det (ca.-pris ??).

På forhånd tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-04 23:07

På denne side kan du i hvertfald se hvordan det er opbygget m.m.
http:/vvsroermontage.dynamit-info.dk/kloak/nedsivningsanlaeg/

Der plejer ikke være gener fra sådan noget. Mange huse er udstyret med sådanne anlæg

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-04 00:04

Her kan du læse om nedsivningsanlæg http://vvsroermontage.dynamit-info.dk/dk/kloak/nedsivningsanlaeg/

Og fra denne side

Citat
Miljøbeskyttelsesloven blev derfor ændret i 1997. Omkring 64.000 ejendomme, som ikke er tilsluttet offentligt kloaknet, skal have forbedret deres spildevandsrensning indenfor en tidshorisont på cirka seks år.

Fra denne side http://domino.eurofins.dk/eurofins/dk/nyhed.nsf/0/cebd6878f515a739c1256ac700332aae?OpenDocument

Jeg læste dit andet spørgsmål, hvor sælger ikke ville betale for tilstandsrapport. Nu ved ejendomsmægleren ikke hvad et nedsivningsanlæg er!

Undersøg hos kommunens tekniske forvaltning om der skal gøres noget ved det nedsivningsanlæg i løbet af kort tid.
Et andet råd er: "Få en advokat til at se på en evt. slutseddel, før du skriver under".

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 17-07-04 01:14

Tak for svaret ans - helt fint - MANGE TAK for hjælpen!!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 02:09

Nu skal du ikke lade dig skræmme p.g.a. det citat vedrørende 64000 ejendomme der skal have forbedret deres spildevandsrensning.
Et nedsivningsanlæg er på listen over godkendte rensningsmuligheder. Det skal ikke forstås så du pludselig skal til at betale for kloaktilslutning.

Det står også at læse lidt længere nede på den side hvor citatet er plukket ud.
Så ingen grund til bekymring over det.

Det er kun de steder hvor der ikke er nedsivningsanlæg eller andre godkendte rensemuligheder der er grund til at være på vagt over for. Der findes jo steder hvor det vil være uoverskueligt for kommunerne at etablere kloakledninger.