/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Benzinøkonomi for en Yamaha DT 175
Fra : mls
Vist : 1917 gange
10 point
Dato : 22-06-02 10:41

Hej,
som tidligere ejer af en gs500E og gsx600F, men nu fattig studerende, overvejer jeg at købe en Yamaha Dt175 som kun skal bruges til by-kørsel og andre småture. Mine spørgsmål er:

hvor langt kan jeg forvente den går på literen? (MC revyen ´93 siger 28km/L meeeen!)
Er reservedelene dyre?

På forhånd tak for evt. svar.

Venlig hilsen

Michael S.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 10:21

Hej!

> hvor langt kan jeg forvente den går på literen? (MC revyen ´93 siger
> 28km/L meeeen!)

Min kammerat Christian købte sådan en DT 175 sidste år. Jeg overvejede også
at købe en til at køre på arbejde på, men...Christians DT 175 går kun 17-18
km. pr. liter benzin, og skal have1 liter olie for hver 600 km. CVP i
Horsens siger det er nornalt.....

Det synes jeg blev for dyr, så købte en PGO 45. 30 km /L og 1 L olie for
hver 1200 km.

Hilsen

Kurt Kristiansen
Som kører PGO T-rex til daglig og CBX 750 i weekenden....
http://home1.stofanet.dk/dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 12:11

"mls" <mls.news@kandu.dk> wrote in message
news:gFWQ8.80618$N46.2210238@news010.worldonline.dk...

> Er reservedelene dyre?

I forhold til hvad motorcyklen koster at købe, ja - det er de. F. Eks. Nyt
udstødnings-forrør: 2500,- Kr., batteri 287,- Kr., bremsegreb (for) 127,-
kr. - disse dele blev købte hos Fisker MC, Kbhstrup...man kan måske finde
billigere reservedele gennem f. eks. dk.marked.privat.motorcykel,
d.m.p.m.stumpemarked og dba.dk; det lykkedes dog ikke for mig :-/

Jeg fik aldrig målt DT'ens benzinøkonomi, men min ny GSX-R400 koster ikke
mere i benzin end DT'en gjorde...kunne være at minigixxeren er utrolig
sparsom med benzinen? hmm.

Mvh.
Chris
: )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 12:47

> Det synes jeg blev for dyr, så købte en PGO 45. 30 km /L og 1 L olie for hver 1200 km.

Hmm. Det er ca det samme som min dt125r. 10-15km/l på stranden, 30-35km/l landevej og typisk 25 km/l (by og skov). Olieforbrug er typisk 1100km/l.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 13:50

Det afhænger af hvor "vildt" man kører, min kan sagtens gå 25 km/L.

Udstødning er dyr. Jeg har lige fået en ny på i denne uge. Hvis du er
interesseret er min til salg efter sommerferien. Inden for de sidste 6 mdr.
er der, udover udstødning, skiftet dæk for/bag og kædekit. Den er fra '98

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 11:13

> Det synes jeg blev for dyr, så købte en PGO 45. 30 km /L og 1 L olie for
> hver 1200 km.

Hvorfor så ikke en pegeut speedfight 100, Aprilia SR125, Aprilia Leonardo
eller lign istedet. De kan alle køre over 20km/l og kan følge trafikken
(lovligt).

--
Anders Majland - Aprilia Leonardo 150, 98', 41Mm,
http://go.to/ApriliaLeonardo

Kommentar
Fra : mls

Dato : 23-06-02 00:52

Tak for indlæggene......stof til eftertanke!.

Mvh.

Michael

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 10 point
Dato : 15-07-02 14:22

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?