Trojan DYFUCA.M
Fra : tadeo
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 16-07-04 19:32

Hvordan fjerner jeg denne virus, Jeg har Norton der ikke registrerer den, med online scanning med Trend Micro (House Call.) er den registreret, men kan ikke fjernes, da den bruges af et andet program, benævnt windows 219.dll.

Hvad gør jeg?

Mvh.
tadeo

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 16-07-04 19:36

Tryk alt+ctrl-delete luk de programmer der køre (ikke den du scanner med) vælg processer og se om der er en der hedder windows 219.dll hvis der er lukker di også den og så scanner du igen og så skal den kan fjerne den

MVH Henrik

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 16-07-04 19:55

hej Henrik7500

Jeg har tjekket som du har foreslået, men fandt den ikke, for en god ordens skyld skriver jeg den rigtige benævnlelse, C://windows\nem219.dll

Håber det hjælper.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-07-04 19:56

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

så skal vi nok få ram på den..

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 16-07-04 20:13

Hej igen

Kan ikke gemme den på skrivebordet, men jeg har kopieret den til en mappe , hvordan sender jeg den så?

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-07-04 20:21

Når du åbner den og ser hele teksten, højreklikker du og vælger kopier, og så sætter du den ind her i spørgsmålet

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 17-07-04 09:46

Hej tadeo

Prøv denne http://www.nisec.net/trojanhunter/ og se om det var noget, jeg har selv prøvet den i nogle dage.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 17-07-04 09:48

Forkert ikke nisec men misec.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 18-07-04 14:59

Hej Arlet, undskyld den lange ventetid.
Her er resultatet af scanningen, håber denne ubehagelige bagdør kan lukkes.
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\Programmer\AdGuard\ag.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\WINDOWS\StopHid.exe
C:\Programmer\Creative\Desktop Wireless\mouse_2k.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\TerraTec\Cinergy 400 TV\TTTVRC.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\WINDOWS\SpecialOffers.exe
C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\InterVideo\WinDVR\WinScheduler.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Knud\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.dk/
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{707E6F76-9FFB-4920-A976-EA101271BC25} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - {707E6F76-9FFB-4920-A976-EA101271BC25} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - SOFTWARE - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {81B7840F-6889-4950-B555-E89C5E68B2EC} - C:\Programmer\AdGuard\adgnpu.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AdGuard] C:\Programmer\AdGuard\ag.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CNYHKey] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StopHid] StopHid.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMouse ] C:\Programmer\Creative\Desktop Wireless\mouse_2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TerraTec Remote Control] C:\Programmer\TerraTec\Cinergy 400 TV\TTTVRC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.9\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpecialOffers] C:\WINDOWS\SpecialOffers.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinScheduler.lnk = C:\Programmer\InterVideo\WinDVR\WinScheduler.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: SideFind (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38182.2541666667
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab

Mvh.

tadeo

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-07-04 18:31

Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{707E6F76-9FFB-4920-A976-EA101271BC25} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - {707E6F76-9FFB-4920-A976-EA101271BC25} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - SOFTWARE - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll

O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpecialOffers] C:\WINDOWS\SpecialOffers.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\WINDOWS\SpecialOffers.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-07-04 14:31

hej arlet

her så den sidste scanning, jeg kunne ikke finde filen C:\WINDOWS\SpecialOffers.exe, under søgning i fejlsikret tilstand.
Håber denne log fortæller mere om systemet.

Mvh.

tadeo

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\Programmer\AdGuard\ag.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\WINDOWS\StopHid.exe
C:\Programmer\Creative\Desktop Wireless\mouse_2k.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\TerraTec\Cinergy 400 TV\TTTVRC.exe
C:\Programmer\Bang & Olufsen\BeoPlayer\Beotray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ACD Systems\EN\DevDetect.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Bang & Olufsen\BeoPlayer\BeoPlayer.exe
C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\InterVideo\WinDVR\WinScheduler.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Documents and Settings\Knud\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {81B7840F-6889-4950-B555-E89C5E68B2EC} - C:\Programmer\AdGuard\adgnpu.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AdGuard] C:\Programmer\AdGuard\ag.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CNYHKey] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StopHid] StopHid.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMouse ] C:\Programmer\Creative\Desktop Wireless\mouse_2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TerraTec Remote Control] C:\Programmer\TerraTec\Cinergy 400 TV\TTTVRC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.9\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Beoplayertray] C:\Programmer\Bang & Olufsen\BeoPlayer\Beotray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Device Detector] "C:\Programmer\Fælles filer\ACD Systems\EN\DevDetect.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: BeoPlayer.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinScheduler.lnk = C:\Programmer\InterVideo\WinDVR\WinScheduler.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: SideFind (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38182.2541666667
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-04 17:29

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 21-07-04 08:21

Tak for svaret arlet.

Ubudne gæster i ens comp er træls, det er efterhånden mere regelen end undtagelsen.
Også en stor tak til andre gode råd fra kandu brugere.

Mvh

tadeo