/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Begynderguitar
Fra : camved
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 16-07-04 16:59

Hej. Nogen der har nogle gode forslag til en begynderguitar / begynderel-guitar??? Det skal selvfølgelig ikke være noget skrammel!!!

Knuz Milla

Kommentar
Fra : chc81

Dato : 16-07-04 19:18

Det bedste er at købe en spansk guitar. Halsen er bredere på denne type guitar, hvilket vil sige at der er større afstand mellem strengene. Det er nemlig meget svært at placere fingrene rigtigt i starten. Man kommer ofte til at røre for mange strenge. Det kan også være en god idé at købe en guitar med høje skinner (på tværs af halsen), da man derved ikke skal trykke så hårdt på strengene.

Undskyld at jeg ikke bruger fagudtryk. God fornøjelse.

- Carsten

Kommentar
Fra : daugaard1

Dato : 16-07-04 19:30

Hey!

Ville sige denne guitar er god nok til at starte med....
http://www.foetex.dk/internet/fotex/Fotex.nsf/va_lookupBrochures/Ugens_foetex_avis_Side7

God fornøjelse

- Søren D

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-07-04 20:35

Dette er en rigtig god side: http://www.akustikken.dk/begynder/

Held og lykke..
Mvh Niels

Kommentar
Fra : camved

Dato : 17-07-04 18:09

Guitar i Føtex??? Hmm... Tænker nu også på en elektrisk guitar...
Kender forresten godt akustikken i forvejen, der står der noget om spansk begynderguitar,men ikke om en elektrisk begynderguitar...

Kommentar
Fra : camved

Dato : 17-07-04 18:09

Guitar i Føtex??? Hmm... Tænker nu også på en elektrisk guitar...
Kender forresten godt akustikken i forvejen, der står der noget om spansk begynderguitar,men ikke om en elektrisk begynderguitar...

Kommentar
Fra : agnerhnielsen

Dato : 18-07-04 20:53

Der er som oftest et rimelig forhold mellem pris og kvalitet. Hvis du er nødt til at købe uden hjælp fra en erfaren musiker, så prøv flere. Slå strengene an og sammenlign klangen. Faren ved at købe for billig er at insgtrumentet forekommer klangløst og du mister lysten. Første gang man slår en akkord an på et godt instrument kan man nyde klangen og lysten til at gå videre skærpes.