Til Arlet: HIJACKTHIS.log
Fra : pallenoc
Vist : 237 gange
200 point
Dato : 16-07-04 15:03

Hej Arlet:
Jeg er desværre også blevet hijacket(tror jeg?). Jeg har fulgt dine anvisninger på dit site og det sidste jeg mangler nu er at få min PC "testet" for hijacking...så her er min hijckthis.lig:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ATRACK.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Palle Jensen\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R3 - URLSearchHook: VeriSign Inc. i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_1_4.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {71DAE443-5DC1-4B5A-95E4-BB640E875576} - C:\WINDOWS\System32\mfi.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_1_4.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [LXSUPMON] C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE RUN
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [PCDRealtime] C:\WINDOWS\realtime.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.9\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] \Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Begone] c:\freescan\freescan.exe -FastScan
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Startup: Reboot.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: i-Nav Hjælp (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Hjælp (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Indstillinger (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.6.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/11f7ef3662a1de296f16/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {8602608F-EECD-471F-9D3E-7638F332154E} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1103.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37808.2019328704
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F9408298-9658-482C-8B02-93F09A80225F} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0104.exe

På forhånd TAK!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-07-04 17:43

C:\Documents and Settings\Palle Jensen\Skrivebord\hjt.exe
Denne ville jeg være opmærksom på!
Hvis du ikke ved hvad det er for en fil, så prøv i fejlsikret tilstand (om nødvendigt) at omdøbe den, og så genstarte!

Har du prøvet med andre spy programmer?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-07-04 18:10

severino -> Hvad er der galt med programmet hijackthis????

Jeg tror ikke at man finder en hijackthis log, hvor htj.exe ikke findes i*S*

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-07-04 18:11

Her er hvad du skal starte med at gøre:
Hent og opdater Ad-Aware: http://www.arlet.dk/spywarescanner.htm
Hent http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html
Cwshredder: http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html
Lad de programmer ligge lidt endnu, du skal bruge dem længere nede.
----------------------------------------------------------------------

Først skal du slå systemgendannelse fra.
Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Genstart i fejlsikret tilstand (f8 ved opstart)

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp <<<<<Tøm mappen

Nu kører du en scanning med Ad-Aware og fjerner, hvad den finder.
Og så kører du programmet CWShredder, se herunder hvad du skal gøre.

Angående CWShredder:
Opret en mappe kun til CWShredder.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.
Kør regcleaneren
---------------------------------------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til tjek.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-07-04 18:15

Det er en stor mundfuld, Arlet; men jeg prøver så småt.
Foreløbig TAK!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-07-04 19:01

Ellers spørger du bare..

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-07-04 22:21

Nu har jeg kørt trinene igennem så godt jeg kunne. Faktisk kunne jeg ikke bruge CWSHredder (den ville ikke pakke den ud og installere den???) og denne mappe kunne jeg ikke finde og tømme: C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp <<<<<Tøm mappen
Jeg er ikke så "hardcore" i de "ædlere dele" på en PC....endnu.
Da jeg skulle lave en ny logfile med Hijack kunne jeg ikke åbne den og sætte den ind her i KANDU???
Jeg prøver proceduren igen på søndag og giver dig en melding...jeg er nødt til at køre nu...men som sagt er jeg klar igen på søndag.

Foreløbig MANGE TAK for råd og vejledning!!!

God weekend!!!

Mvh
Palle

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 200 point
Dato : 17-07-04 17:19

Så gem den hijackthis log på skrivebordet og derefter send den til mig arlet@arlet.dk

Så skal jeg nok sætte den ind her..

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 28-07-04 23:23

Tak for svaret arlet.