/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
vw passat med mange km
Fra : makholm
Vist : 743 gange
100 point
Dato : 16-07-04 08:54

hejsa

jeg overvejer at købe en passat der har gået 340000 km fra 98" prisen er 170000

er det flere km i dene bil eller er den slidt ned ?

hvad siger i ?

mvh Makholm

Kommentar
Fra : smut

Dato : 16-07-04 09:00

jeg syntes det lyder som om det er lidt for dyrt den har trodsalt kørt rigtig mange km det kan godt være der er flere i den men jeg syntes lige du skal kigge her www.bilpriser.dk her kan du indtaste diverse data om bilen så vil du få en ca pris på hvor meget du må give for sådan en bil vw er iøvrigt møg dyre i reservedele så vidt jeg ved

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-04 09:43

Den bil ville jeg ikke spekulere mere på.
100.000 er også for meget.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-07-04 09:45

Lige nu syntes jeg også det lyder dyrt.. Den har jo gået langt.

Du skal se efter lejer,bøsninger,motor og alle de andre sliddele.

Ellers vile jeg køre en tur til FDM og få en brugtvognstest lavet, så bliver du meget klogere.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-07-04 10:11

Et godt "fingerpeg" om dens umiddelbare tilstand er ganske rigtigt som geu foreslår en tur forbi FDM's testcenter. Er det en TDI? De første TDI'ere havde "svage" topstykker og dem som kørte som taxa'er fik mere som en regel end en undtagelse skiftet toppen inden de havde gået 100000. Jeg er tilbøjelig til at sige, selvom VW er kendt for høje gensalgs-/brugtpriser, at du skal gå uden om denne Passat. Det er jo ikke nok med at motoren er i "god stand", resten af bilen har stadig kørt mange km.

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-04 10:35

Med det km-antal på 6 år, kunne det lyde som en frikørt taxi. Og hvis det ikke er den samme chauffør der har "passet på" den, kan den have været udsat for lidt af hvert. Det betyder også noget hvor den har kørt, altså længere ture eller storbykørsel. Normalvis er de tyske motorer kendt for mange km. men som pallenoc siger: Pas på TDI-modellerne, de første havde "topproblemer" og ligeledes svag tandrem, som helst skulle skiftes med noget mindre interval end foreskrevet. En del af de modeller både i Passat og Transporter fik dog skiftet motor ved ca 70000 km når tandremmen sprang.

Godkendelse af svar
Fra : makholm

Dato : 19-07-04 07:14

Tak for svaret dova.