/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
cykelpedaler
Fra : 102030
Vist : 2626 gange
50 point
Dato : 16-07-04 07:15

Jeg savner råd om valg af pedaler - er det Look eller SPD eller noget ganske andet man bør vælge.
mvh
Jan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-04 10:09

Lidt om pedalernes historie : http://www.speedplay.com/index.cfm?fuseaction=home.history

..og her kan du sammenligne de forskellige mærker med speedplay's egne : http://www.speedplay.com/index.cfm?fuseaction=roadcompare.compareroad

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gitteshansen

Dato : 16-07-04 13:40

LOOK PEDALER .........Der har du vanskeligt ved at gå på skoen, da klampen er ivejen, det er til rac.
SPD.........Du har også lettere ved at gå på skoen da klampen sidder oppe i skoen.Spd kan bruges både til MTB OG RAC.

Kommentar
Fra : gitteshansen

Dato : 16-07-04 13:42

SPS.........Der kan du købe en pdal hvor der på den ene side er SPD og på den anden side almindelig pedal, så du ikke er afhængig af at skulle have cykelsko på.

Kommentar
Fra : Gudme

Dato : 16-07-04 17:38

Helt klart SPD, du kan bruge dem til både MTB og rac - samtidig kan du få pedal, hvor der SPD på den ene side af pedalen og alm. pedal på den anden side (pris 350-450,- kr)

Kommentar
Fra : superseile

Dato : 23-07-04 23:15

LOOK PEDALER : Jeg bruger dem på mine spinningsko, man sidder bedre fast med dem på og de gir foden en større flade at "træde" på.

SPD PEDALER : Dem har jeg på min racer, de er nemme at komme ud af og så er de mere holdbare når du går på dem.

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 26-07-04 21:02

Jeg har i mange år kørt med "Time" pedaler... systemet er stort set som Look, og det alene valgt udfra at:
1. Klampen (skoen) sidder bedre fast i pedalen.
2. De er ikke så sårbare overfor småsten og mudder som SPD ( hvis det er til MTB i skoven)
3. Jeg føler større bevægelighed med dette system... ingen knæproblemer da der er god bevægelsesfrihed sideværts.

Henrik

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 31-08-04 08:50

Det afhænger meget af hvad de skal bruges til.

Skal de bruges til konkurence, motion, eller transport. Og er der tale om mountainbike, landevej, bane, eller ATB

Har erfaringer med stort set alle pedaltyper, og vil med glæde give dig et råd hvis du kan besvare de ovenstående spørgsmål.

Kommentar
Fra : fordejer

Dato : 15-08-06 16:21

Jeg anbefaler SPD-SL - super kvalitet og ikke helt sår store klamper som Look.