/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV out igen igen
Fra : jhvp
Vist : 518 gange
300 point
Dato : 16-07-04 02:31

Hej

Jeg har et MSI G4 TI4800SE kort med det hele er glad for det

Men har lige fået et problem med det, ja det er fordi jeg nu gerne vil
se nogle ting på mit TV med dette, jeg får det fint til at vise skrivebord
under XP men når jeg så vil køre fuldskærm film på tvet "ja så knægger
filmen må man sige " for så kan jeg ikke se den det flimmer bare meget
hvid på skærmen, TVet er PAL så det har jeg selvfølgelig sat det til, men
hvis jeg så sætter det til NTSC så kommer det så jeg kan se noget men
kun i sort/hvid, hvad går galt der er jo fine farver på skrivbord under pal.

Ja jeg forstår det ikke kan nogen give mig en ide til dette.

Skal lige fortælle jeg ikke bruger S-VHS og køre det over et trådløst
link så jeg er fri for alle de kabler.

MVH.
JHVP

Kommentar
Fra : smut

Dato : 16-07-04 06:26

det er muligvis forde din pc skærm står til og være den primær skærm prøv og ændre det så det er dit tv der er den primær skærm da dit grafikkort kun kan vise 3d på een skærm afgangen

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 16-07-04 08:41

Ej den tror jeg nu ik´ på..
Jeg har haft et kort magen til, og jeg satte det til at lave en klon, og det virker fint.

Men prøv at gå ind i indstillinger for skærm (Ved at højre klikke på skrivebordet)
her vælger du fanebladet til NVIDIA.
Så skal du finde overlay-farvekontrol. her skal zoomstyring stå til video-styring.
Jeg bruger selv NVIDIA´s 52.16 drivere, da det skulle være de mindst resurstkrævende...
Og jeg kan på den måde mit er sat op, minimere filmen på pc-en, og erbejde med den, samtidig med at det er fuld skærm på tv-et..

Håber at du kan bruge det til noget, og kan få det til at virke..
Ellers vil jeg gerne hjælpe dig over MSN...

V.H.
Rustica

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 16-07-04 12:28

Problemmet er endelig ikke at den ikke vil vise filmen og heller ikke at
jeg ikke kan lave noget andet på pceren mens filmen køre på tvet og
filmen kan også ses på både tv og pcer på engang.

Det der er problemme er at filmen ikke kan ses i PAL men i NTSC hvilket
jo så gør at det bliver sort/hvid på TVet da det kun kan køre PAL.

Men jeg arbejder selv lidt vidre med problemmet idag. og håber der
kommer et rigtig godt svar, eller måske en bedre forklaring eller måske
noget jeg kan forstå

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-07-04 13:41

har du ikke en adapter S-VHS >video (Banan)sæt den til video out i grafikkortet og til S-VHS
stikket,lille kabel 35 cm,med hun S-VHS>>>>>>han video(banan stik)sådan løste jeg samme problem på en vens pc>>tv forbindelse(pal)så kom der farver på,ville ikke virke med et rent S-VHS kabel,men nu ved jeg ikke hvordan din fysiske opsætning er,når det er trådløst.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-07-04 13:45

skal sidde mellem grafik kort og din senders S-VHS kabel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-07-04 14:36

måske>
http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=503-65

S-video på Scart Colorfixer

Manse9933

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 17-07-04 19:12

Ja men det er jo ikke fordi jeg mangler faver på skærmen på den måde,
det jeg kan se er at skrivebordet er helt i orden på denne skærm med
farve og sager, men når den så laver video fuld skærm går det galt.

Jeg har prøvet at sætte kabel mellem tv og computer med og uden
adaptor, ikke colorfix for det tro jeg ikke på, da jeg jo ellers har fine
faver på skærmen.

Jeg kan godt tage og f.eks maksimere mediaplayer og så er billedet godt
nok, men syntes det er en tosset måde at gøre det på, når den fine
funktion er der men bare ikke virker helt for mig.

Flere medier er blevet prøvet DVD, internet TV og andre medie filer,
men den bliver ved.

Jeg ser det som om det er en instilling der er forkert, for hvorfor
skulle den eller vise det farverige skrive bord og kun filmen i NTSC.

MVH.
JHVP

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 19-07-04 21:38

Ang. denne Colorfix, laver den NTSC om til PAL ?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-07-04 21:38

Hvis du kan se skrivebordet på din skærm men ikke din film så er det jo ikke kablerne der er noget galt med.
Står din player til pal B?

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 22-07-04 23:45

Nej det mener jeg jo heller ikke det er, jeg har prøvet flere pal
formater både b og g, men uden nogen forskæl.

Det der undre mig er jo hvorfor det kun er fulskærm video det
går galt med, for jeg kan godt køre player op i fuldskærm og
afspille det uden problemmer.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 23-07-04 10:16

Hejsa....
Har du overvejet om det måske kunne være et codec issue..??

VH
mrhan

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 23-07-04 12:09

mrhan>
Nej det har jeg ikke. Skulle dette kunde løse mit problem ?
Problemmet er jo ikke at jeg ikke kan se filmen på pc, der
er der overhovedet ikke noget problem og køre fint.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 23-07-04 12:35

Hejsa...

Nå ok.... G.... Nej så tyder det ikke på det..... Har ellers læst hele tråden, men jeg må have gjort det i blinde.... sry..!!...

VH mrhan

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 28-08-04 07:20

Til Manse 9933

Jeg har siden jeg købte mit grafikkort ikke haft farver når jeg køre over mit TV !. Jeg har prøvet flere ting og er kommet dertil at jeg vil håbe at en vil bruge sin tid på at jeg ringer en op og han/hun evt. forklare mig det eller evt. uddybe det her... Please.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 28-08-04 07:55

Aalborg67>> har du set om det er PAL systemet er sat op,
for det kan godt bare være det. men nu ved jeg jo heller
ikke hvor meget du har prøvet dig frem.