/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl under indlæsning........
Fra : hms
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 15-07-04 22:50

Hej.
Får denne fejl under indlæsning af Windows XP: "C:\windows\system32\bridge.dll"

Kan den fjernes , eller har det ingen betydning ?

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : kf_cassoe

Dato : 15-07-04 22:56

Jeg kan ikke finde den i min version af XP Pro. Den tilhører muligvis et andet program.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-04 23:01

Prøv at gå til Start Kør
skriv msconfig
Vælg fanebladet start
se om filen er markeret, hvis, så deaktiver.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 15-07-04 23:08

Øhhh, jeg tror, det er spy. Brug google og søg efter bridge.dll - så kommer der en masse svar om spy.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-07-04 23:25

Det er sandsynligvis spyware, der er fjernet og derfor har efterladt en opstartsnøgle til en fil der ikke længere findes.
.
Hvis du finder filen i msconfig kan du fjerne den permanent med en registreringsoprydning eller simpelthen skriv regedit i kør efterfulgt af OK vælg rediger Søg og skriv navnet på filen ind og slet nøglen hvis den vel og mærke har den reference som kommer frem ved opstart.
Den findes sandsuýnligvis her i reistreringsdatabasen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Kommentar
Fra : hms

Dato : 15-07-04 23:41

Hej.

Tak for hjælpen. Har indtil videre deaktiveret den under msconfig , og får den ikke længere ved opstart.

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-07-04 23:52

Jamen det var jo glimrende og så er du nok rar, at lukke spørgsmålet ved at acceptere kommentaren som svar.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-04 08:15

Det er Adware : http://www.2-spyware.com/file-bridge-dll.html

Jeg vil råde dig til at scanne din computer med enten : http://www.download.com/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

..eller http://www.lavasoft.de/support/download/

..og fjerne skidtet.

Derefter bør du nok installere : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

..som forhindre du får den slags igen

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 16-07-04 12:21

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-07-04 13:25

Når computeren reagerer, som den gør så er det fordi programmet er fjernet, men registreringsnøglen findes endnu. Den kan så fjernes permanent som beskrevet oven for.
Jeg kunne gætte på, at der er kørt en adware/spyweare fjerner og det er det der er årsagen til at filen angives som manglende.
Hilsen
Bjarne