/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
skilpadder og fisk?
Fra : abar
Vist : 698 gange
70 point
Dato : 21-06-02 22:52

Jeg har en rødøret terrapinunge, i et 250 liters akvarium, og lurte på om noen har erfaringer med og ha fisk isammen med den, den er ikke mer enn 6 cm, og jeg vet de vokser fort, så det må være store fisker, men hvilke typer og om noen har gjort noen erfaringer med dette, hadde jeg satt pris på svar.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-02 23:34

In article <QgMQ8.3879$va.458476@news000.worldonline.dk>,
abar <abar.news@kandu.dk> wrote:
> Jeg har en rødøret terrapinunge, i et 250 liters akvarium, og lurte på
> om noen har erfaringer med og ha fisk isammen med den, den er ikke mer
> enn 6 cm, og jeg vet de vokser fort, så det må være store fisker, men
> hvilke typer og om noen har gjort noen erfaringer med dette, hadde jeg
> satt pris på svar.net (4 5369)
>

Jeg har guppyer sammen med min voksne godt 20cm store terrapin,
det går fint. Hvis du sætter guppyer ned til din, og den ikke er
vant til fisk, skal du nok forvente en 'vis aktivitet' for nu at
sige det mildt! Men det går over, og efter lidt tilvænning
af både skildpadden og fiskene kan det faktisk godt gå. Og særlig
når der er så forholdsvis god plads. Men du skal nok forvente at
skildpadden fanger nogle af fiskene, især i starten.

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 70 point
Dato : 22-06-02 11:34

Hej

Det eneste jeg vil anbefale dig at sætte sammen med din terrapin er anden terrapin. Disse skildpadder trives bedst når de er 2 eller flere sammen, så find en mage til din unge.
Hvis du vil have fisk i dit akvarium, så skal du regne med, at de kun er der på besøg. Din terrapin vil æde fiskene- uanset størrelsen så vil dine fisk blive udset til bytte, du kan så ende op med fisk der er "skambidt" her og der.
Faldt lige over en rigtig god side til dig:
http://www.ssgirlss.subnet.dk/607194.htm

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 23-06-02 00:23

Hej

Det samme fra mig. Har forsøgt med guppyer sammen med skildpadden. Jeg adskildte akvariet med en glasplade, da fiskene eller var blevet spist. Det gik faktisk også meget godt indtil guppierne fik unger. De holdte sig ikke inden for glaspladen(som ikke var forseglet) og vupti fik skildpadden en ekstra dessert. Du kan forøvrigt fodre en rød øret terapi med regnorme, men vær dog opmærksom på rengøringen bag efter. De sk.... temmeligt voldsomt bag efter.

mvh

Sanne