/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
digital kamera - download uden program
Fra : eltigro
Vist : 441 gange
150 point
Dato : 15-07-04 10:17

Hej
Har købt et meget billigt digitalt kamera (Vivitar) i USA. Mit problem er, at jeg ikke kan downloade programmet på CD'en på min arbejdscomputer (sikkerhed) og min egen computer er en gammel sag uden usb. Findes der ikke et sted på nettet hvor programmet allerede er etableret, så man kan hente billederne fra kameraet uden at skulle downloade et program?
Er der andre forslag til hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-04 10:25

Er det internt hukommelse i kameraet?
Ellers kan du bruge en kortlæser.
Men Vivitar har vel en hjemmeside med mulighed for
at downloade programmer.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-07-04 10:27

Hej eltigro,

nu kender jeg ikke dir kamera (Vivitar), men er det udstyret med løst memory kort (CF / SD eller lignende)?
Hvis det er tilfældet kan du altid overføre dine billeder fra kortet via en kort læser. De findes i udgaver til de mest benytte kort og kan tilsluttes via USB.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-07-04 10:30

Hvilken model er dit kamera?

Vivitar hjemmeside: http://www.vivitar.com/Products/DigCams/2mpdsc.html

Hvis din egen PC ikke er alt for gammel kan du købe et USB interfacekort, så du kan benytte det hjemme fra (forudsat at du benytter XP/ME eller Windows 98 SE).

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 15-07-04 10:30

der er ikke løst memory kort.
Har været på vivitars hjemmeside. Der kan man downloade programmerne, men så skal jeg igen downloade på harddrev og det siger den nej til.

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 15-07-04 11:35

køb et løst usb kort til din pc det koster næsten ingen ting

du kan købe et hos http://www.prishammeren.dk/shop/default.asp for 59 kr + porto

pc udstyr side 7

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-07-04 11:39

Enten installer et USB kort i din gamle PC - eller tale godt med din systemadministrator på arbejdet om installation af programmet.

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 15-07-04 12:38

der er ikke windows 98 på min gamle computer og systemadministrator har ingen mercy. Er jeg lost?

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 15-07-04 13:51

så er der 2 muligheder tilbage køb en ny pc eller find en der vil gøre det for dig en nabo eller en i familien eller bare en ven
hvis ikke så skal jeg nok gøre det for dig hvis du komme forbi trige ved århus en dag (tager på ferie i dag)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-07-04 14:06

Hej eltigro,

er du helt sikker på, at du ikke kan benytte et løst memory kort i dit kamera?
Hvad hedder dit kamera - Model, så kan vi kontrollere mulighederne.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 15-07-04 15:06

det er et vivitar 3350
http://www.vivitar.com/Products/DigCams/VGAdsc.html#V3350

ja, nu offentliggør jeg hvor ekstremt ringe et kamera jeg har købt, men skulle bare bruge det til at skyde nogle hurtige billeder uden man så bruger film. Har også et film kamera.

Det er handy, nemt og så kst. det 20 dollars!!!!, så det er ikke det store tab.....

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 15-07-04 15:08

det er et vivitar 3350
http://www.vivitar.com/Products/DigCams/VGAdsc.html#V3350

ja, nu offentliggør jeg hvor ekstremt ringe et kamera jeg har købt, men skulle bare bruge det til at skyde nogle hurtige billeder uden man så bruger film. Har også et film kamera.

Det er handy, nemt og så kst. det 20 dollars!!!!, så det er ikke det store tab.....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-07-04 15:35

Ja eltigro, du har ret med hensyn til løse memory kort - det ser ud til, at gælde alle Vivitar kameraer i VGA klassen.

Om det er et ringe kamera skal jeg ikke udtale mig om. Jeg har selv 4 digitale kameraer, hvoraf det mindste er i en endnu dårligere klasse end dit. Men det afgørende er, hvad man skal bruge det til. Et stor / dyrt kamera slæber man normalt ikke rundt på hver dag - så til hurtige skud kan et billigt kamera være en fordel.

Men det bringer os ikke videre - noget tyder på, at du snart har behov for at købe en nyere PC med USB.
Det kunne jo tænkes, at du også snart køber et lidt mere avanceret kamera.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-04 16:47

Hvilket styresystem har du på din gamle comp.
Det er muligt at du kan montere et USB-indstikskort i din gamle comp. 1-200 kr.,
hvis du har et af de hvide PCI slot inde i comp.
Med de data du viser ser det da ud til at det kan bruges til lidt billeder, og andet sjov.
Eyvind.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 15-07-04 19:10

som også Eyvind siger så er det nok det nærmeste du kommer
medmindre du kan få en anden til at gøre det for dig
se det er sådan et kort der er tale om
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=23426

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-07-04 13:39

Hej eltigro,

jeg tvivler på at der kommer flere svar så var det ikke en ide, at lukke spørgsmålet.

Mvh Ivan