/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Look Stegepande - hvor kan man købe?
Fra : blomsterfreaken
Vist : 7476 gange
60 point
Dato : 21-06-02 21:49

For et år eller to siden havde Metro Look stegepander på tilbud - åbenbart et restparti - vi har aldrig haft bedre stegepander, og vi har slidt mange op!! De er klart mindre tilbøjelige til at brænde maden end f.eks. Scanpan, men desværre forhandler ingen dem åbenbart i Danmark mere. Jeg har også søgt på nettet men kan ikke finde den i nogen eu postordrebutik - kun i USA og det gider jeg ikke !!
Er der nogen der kan hjælpe, så vi kan få en ny pande!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-02 21:48

"blomsterfreaken" skrev:
> Er der nogen der kan hjælpe, så vi kan få en ny pande!!

Producenten kan sikkert oplyse nærmeste forhandler, dem finder du på:

http://www.alpan.is/

Hvis der ikke lige er en "nærmeste forhandler oversigt", så er der
formentlig en kontakt-email hvor du kan spørge dem om forhandlere i DK.

Mvh, Lars

Kommentar
Fra : blomsterfreaken

Dato : 22-06-02 10:45

Henvisning til den islandske side duer ikke, nærmeste forhandler bliver så butikker i Helsingborg, da der ikke er nogen dansk importør. Jeg vil hellere have en internetbutik i EU, der tager VISA eller måske nogen har set dem som restlager i en eller anden butik på Sjælland, kræmmermarked eller lignende.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 10:19

"blomsterfreaken" <blomsterfreaken.news@kandu.dk> wrote in message
news:ylLQ8.3768$va.451960@news000.worldonline.dk...
> For et år eller to siden havde Metro Look stegepander på tilbud -
> åbenbart et restparti - vi har aldrig haft bedre stegepander, og vi har
> slidt mange op!! De er klart mindre tilbøjelige til at brænde maden end
> f.eks. Scanpan, men desværre forhandler ingen dem åbenbart i Danmark
> mere. Jeg har også søgt på nettet men kan ikke finde den i nogen eu
> postordrebutik - kun i USA og det gider jeg ikke !!
> Er der nogen der kan hjælpe, så vi kan få en ny pande!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

har du prøvet TV-shop der har jeg selv købt et sæt med 2 gryder og 2 pander

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-06-02 06:10

"blomsterfreaken" <blomsterfreaken.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ylLQ8.3768$va.451960@news000.worldonline.dk...
> For et år eller to siden havde Metro Look stegepander på tilbud -
> åbenbart et restparti - vi har aldrig haft bedre stegepander, og vi har
> slidt mange op!! De er klart mindre tilbøjelige til at brænde maden end
> f.eks. Scanpan, men desværre forhandler ingen dem åbenbart i Danmark
> mere. Jeg har også søgt på nettet men kan ikke finde den i nogen eu
> postordrebutik - kun i USA og det gider jeg ikke !!
> Er der nogen der kan hjælpe, så vi kan få en ny pande!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hejsa

Har du prøvet http://www.gastrolux.dk/default.asp?id=4

Vi har brugt en pande fra dem i et par år nu og den er vi glade for. Der
hænger ikke noget i og hvis man vil stege fedtfri kan det også lad sig gøre.
Om den er lige så god som dit Look ved jeg ikke, da jeg ikke har prøvet
dette mærke.

Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-06-02 22:00

On Fri, 21 Jun 2002 19:48:42 GMT, "blomsterfreaken"
<blomsterfreaken.news@kandu.dk> wrote:

>For et år eller to siden havde Metro Look stegepander på tilbud -
>åbenbart et restparti - vi har aldrig haft bedre stegepander, og vi har
>slidt mange op!! De er klart mindre tilbøjelige til at brænde maden end
>f.eks. Scanpan, men desværre forhandler ingen dem åbenbart i Danmark
>mere. Jeg har også søgt på nettet men kan ikke finde den i nogen eu
>postordrebutik - kun i USA og det gider jeg ikke !!
>Er der nogen der kan hjælpe, så vi kan få en ny pande!!

Vi købte vores Look pande i Føtex for et halvt års tid siden. Det kan
være de ved noget.

Det er en skide god pande, bare monster tung, så jeg har svært ved at
løfte den med venstre arm. (siger måske mere om mig end om panden
*SS*)

Mvh

Susan

Kommentar
Fra : blomsterfreaken

Dato : 24-06-02 10:29

Tak for mange spor, TV-shoppen har den ikke mere, Metro har vi selv købt i for 1,5-2 år siden, men de har ikke haft den længe. Føtex har jeg ikke prøvet, men jeg vil kigge ind, når jeg kommer forbi. Gastrolux kunne måske være et alternativ, den har vi ikke prøvet.

Det, der er særlig godt ved Look bortset fra at belægningen selvfølgelig er supergod, er at den er perfekt plan i bunden og ikke "slår sig" og bliver skæv i brug, derfor bliver al maden ens på panden, det eneste den ikke duer til er pandekager, for hvem vil have pandekager, der er helt ensfarvede?

Venter med at acceptere svar til jeg ser hvilket spor der virker!!
Er det okay, har ikke prøvet før.....??

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-02 12:33

"blomsterfreaken" <blomsterfreaken.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ylLQ8.3768$va.451960@news000.worldonline.dk...
> For et år eller to siden havde Metro Look stegepander på tilbud -
> åbenbart et restparti - vi har aldrig haft bedre stegepander, og vi har
> slidt mange op!! De er klart mindre tilbøjelige til at brænde maden end
> f.eks. Scanpan, men desværre forhandler ingen dem åbenbart i Danmark
> mere. Jeg har også søgt på nettet men kan ikke finde den i nogen eu
> postordrebutik - kun i USA og det gider jeg ikke !!
> Er der nogen der kan hjælpe, så vi kan få en ny pande!!
>
Enkelt. Gå i din lokale isenkræmmer og køb en Raadvad Royal stegepande.
Panderne er i bund og grund identiske med look (= samme form, håndtag og
bund - kun navnet i bunden er forskelligt) og så yder Rådvad 10 års
garanti.

Jeg har været og er stadig meget glad for mine look stegepander som jeg nu
har haft uden problemer i 5 år. Jeg savnede dog en lille pande og da jeg så
at Rådvad Royal fuldstændig lignede mine look pander købte jeg en - og jeg
har ikke fortrudt. En virkelig god pande - endog bedre end look = bedre
sliplet belægning.
Priserne ligger fra 249 kr. for en 20cm Ø til 449 kr for 32cm Ø
den firkantede koster 399 Kr. Der fås glaslåg til de fleste pander.
Her er firma info om en 26 cm pande.
http://fiskars.interactive.as/billeddb/mere_info.jsp?id=479&picid=523

Mvh - Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : blomsterfreaken

Dato : 26-06-02 16:20

Jeg kiggede selv på Raadvad hos den lokale isenkræmmer i går, og kunne godt se de ligner meget, men da vi tit har følt os snydt (bl.a. med Scanpan), var jeg i tvivl.
Når du nu har prøvet begge og kan sammenligne vil jeg satse, der er jo også et par hundrede at spare ved at undgå Sverigesturen, hvilket var e-mail svaret fra fabrikken i Island (tag til Sverige),- og så er nogen af Raadvads pander ovenikøbet på tilbud i øjeblikket, så dem prøver vi.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 14:18

"blomsterfreaken" <blomsterfreaken.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:D_jS8.86796$N46.2362757@news010.worldonline.dk...
> Jeg kiggede selv på Raadvad hos den lokale isenkræmmer ...klip... og så er
nogen
> af Raadvads pander ovenikøbet på tilbud i øjeblikket, så dem prøver
> vi.

Jeg er sikker på I blive glade for jeres pande(r). Jeg har netop talt med
Fiskars Danmark A/S http://www.fiskars.dk som forhandler Rådvad produkterne.
Her oplyser man... At Fiskars solgte Look gennem Føtex i en periode. At.
både Look og Rådvad Royal laves på samme fabrik på Island. At der bortset
fra at håndtagene kan afvige en smugle og belægningens sleplet evne er bedre
på Royal ikke er nogen forskel. Det anbefales ...at der ikke anvendes
reskaber som kan ridse belægningen = brug plast og træ. ...at rengøring
aldrig sker i opvaskemaskine men blot med lidt sulfo ...at man før fedtfri
stegning fordeler ½-1 tsk spise olie på panden med lidt køkkenrulle.

Mvh - Jørgen

Kommentar
Fra : blomsterfreaken

Dato : 11-07-02 19:09

Har købt en Raadvad Royal pande nu, og jeg kan godt se at selve panden er helt mage til den gamle Look, men den er så også lidt dyrere. 300 kr på tilbud (normal 400 kr) for en normalstr. stegepande.

Men bøfferne smagte godt !!! Uhm.