/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Lille billig hund?
Fra : SubZero69
Vist : 2716 gange
150 point
Dato : 14-07-04 21:46

Nu har jeg læst en del indlæg her på siden med folk der søger små hunde, men de forslag der kommer er altid forholdvis dyre racehunde. Jeg vil gerne vide hvor og hvordan man kan erhverve sig en billig hund. Måske fra folk der ikke kan passe den mere, pga. børn eller lignende.

Jeg søger også en lille hund. Har kigget lidt på en West highland white terrier, men de synes meget dyre at erhverve sig synes jeg. Nogen der kan hjælpe eller har forslag. På forhånd tak.

//sub

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 21:48
Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 22:13

teil der er ingen små hunde på dit link!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 22:14

Der kommer nye hunde hele tiden.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 22:16

Der var masser af katte, så der skal nok findes et andet link. f.eks. på internater, der findes en hel del i Danmark.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 22:21

Så tar vi denne side.
http://www.hunde-formidling.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 22:24

En Cavalier er en dejlig hund.
http://www.cavalierklubben.dk/hvalpeliste.shtml

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 160 point
Dato : 14-07-04 22:25

Hundeportalen med mange links
http://www.hunde-portalen.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 22:26

Dette er i nordjylland.
http://www.nordjyskhundeformidling.com/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 22:28
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 22:29

Når du har skaffet dig en hund er dette en god side at gemme.
http://www.netdyredoktor.dk/

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 22:32

Teil dit sidste link er altså racehunde, spørgeren ønsker en lille billig hund.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 22:35

Så vælger du bare den fra.
Loppetjansen indrykker gratis annoncer.
Der kan vel komme noget som passer.
Kan subzero ikke svare for sig selv?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 22:36

Teil Loppetjansen er hunde til kr. 7.500,-

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 22:36

Jeg smutter.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 22:40

Netdyredoktoren kan heller ikke bruges.

Jo vedkommende kan nok svare for sig selv, men jeg interessere mig for små hunde, og derfor kigger jeg med, jeg tror det er svært at finde små hunde. vores lille han er far og den dame der havde tæven fik solgt hvalpene som varmt wienerbrød, hvad hun tog for dem ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 22:42

Så er det vel subzero som skal vurdere svarene og ikke dig.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 22:48

Det er korrekt. Men jeg syntes du er god til at finde link.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 22:51

Jamen så ok for det.
Men jeg vil finde min køje,
vender tilbage i morgen.
Vov for i dag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-04 22:52

Inden du finder en billig lille hund - så bør du gøre op med dig selv hvad slags hund du gerne vil ha' - og hvilke "betingelser" den skal leve under.
Der er mange små "forkerte" hunde eller "forkerte" hjem til de rigtige hunde.
Der findes små hunde med forskellige egenskaber. Det gælder også om at finde den rigtige type til netop dig og dit hjem.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 22:59

Du kan gå på nettet under google brug søgeordet : små blandingshunde, og du vil finde en hel del forskellige, og der er bl.a. i den bå avis. Priserne er ret så forskellige, måske kan du finde en der.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 23:12

www.dfas.dk et link mere

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-07-04 00:05

hvis du ikke vil have en hvalp kunne du ringe til forskellige opdrætter og hører om de har en hund de ikke skal bruge til avl mere.. mange opdrætter tænker kun på at avle og tjene penge
GOD JAGT

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 15-07-04 08:42

Hej Sub!

Jeg syntes du skulle følge med i de newsgrupper med hunde - det er før sket at jeg har set at der er nogen som har en hund som de skal have omplaceret. Du kan også kontakte dyrlægerne i dit område, det kan være de får en hund ind som der er en der ikke kan have.

Held og lykke med din søgen!

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-07-04 11:01

Små hunde kan blive ret gamle, de store hunde siger man alt over 8 år er en foræring. Min første hund var en brugt hund, det vil sige den havde været hos en familie, da jeg så hende var det kærlighed ved første blik, jeg har aldrig fortrudt, hun blev 14 år, som er en høj alder for en Golden Retriewer. Dengang var jeg glad for at det ikke var en hvalp. Min næste hund købte vi fra hvalp, den har ædt briller, grydelapper, kuglepenne,blyanter,papir ja kort sagt alt, så min konklusion er næste gang jeg skal have hund skal det være en brugt hund, så spares man for en del arbejde og ærgelser.
Når jeg skriver brugt mener jeg selvfølgelig en der skal omplaceres til anden familie, det er den bedste og sødeste o.s.v. hund jeg nogensinde har haft.

Derfor kan jeg anbefale en lille hund, som ikke er hvalp. Vi har en lille Chihuahua nu, det er også en brugt hund, den er vi meget lykkelige for(det er egentlig min ene søns) men den er altså faldet godt til sammen med vores Golden Retriever og 2 racekatte.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 15-07-04 11:24

Jeg giver 25 helt ret. Jeg søger en billig hund - også i indkøb

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 15-07-04 11:24

Jeg giver 25 helt ret. Jeg søger en billig hund - også i indkøb

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-04 11:36
Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 16-07-04 00:06
Kommentar
Fra : nusta

Dato : 16-07-04 10:53

Det er ikke alle opdrættere der kun tænker på penge. De fleste opdrætter er
såkaldte stueopdrættere der har deres hunde som familie hunde og som ind i mellem laver et kuld. De mennesker tænker ikke på pengene men på oplevelsen af at have hvalpe i huset. Og selvom man avler racehunde der er dyre at købe skal man da ikke regne med at man kan tjene på det. Da der er store udgifter forbundet det at opdrætte hunde. Altså hvis man er en seriøs opdrætter.

Med Venlig Hilsen

Nusta/Dorthe

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 17-07-04 21:11
Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-04 00:47

Dyrenettet.dk
Det er en side for privatannoncer hvor du også kan annoncere at du gerne vil købe en lille hund.
Sidst jeg kiggede på siden var der en del hunde i alle størrelser og prisklasser.

Kommentar
Fra : Anelise

Dato : 20-07-04 09:09

til subzero
det gør mig lidt bekymret, at det eneste du ser på er, at det skal være en billig hund. Købsprisen er sædvanligvis den mindste udgift, hvis man tænker på, at hunden forhåbentlig lever i 10-12 år, måske længere for en lille race/blanding. Der skal også være penge til godt foder, årlige vaccinationer og til dyrlægeregningerne, hvis hunden bliver syg eller kommer ud for en ulykke.
mvh
Anelise

Kommentar
Fra : 25

Dato : 20-07-04 11:08

Teil har b.la. skrevet et link på www.dba.dk, det kender jeg godt, og der er altså i øjeblikket en hel del hunde, jeg tror du kan finde en lille hund der.

Godkendelse af svar
Fra : SubZero69

Dato : 14-10-04 11:43

Tak for svaret Teil.