/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP, computeren starter selv op !!!
Fra : 2kroner
Vist : 366 gange
150 point
Dato : 14-07-04 21:31

Jeg har et problem med min XP-maskine, efter at jeg havde installeret en windows-update, spurgte computeren om jeg ville genstarte nu, jeg vlagte at vente, da jeg aligevel skulle lukke ned 10 min. efter. 5 min. senere chrashede maskinen, mens jeg var på nettet. Det eneste jeg kunne gøre, var at slukke maskinen på on/off-knappen, jeg starter så op ret hurtigt igen, og smutter på nettet igen, 2 min. senere chrasher den igen.

Det der så er sket efterfølgende er at hvis maskinen står slukket i 1 min. så tænder den selv !!! Men det er som om at skærmbilledet/skrivebordet kun er et billede, jeg kan nemlig ikke aktivere nogle af ikonerne.

Hjælp mig, jeg er fuldstændig lost.

Mvh. 2kroner

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 21:39

Boot fra din XP CD-ROM og reparer/geninstaller.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 14-07-04 21:50

Tak MOLOKYLE, det vil jeg prøve.

Den beder om hvilken windowsinstallation jeg vil logge på, er det XP ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 21:54

Jep.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 14-07-04 21:55

jeg kan kun skrive 1 bogstav/tal

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 21:55

Stop en halv. Har du prøvet systemgendannelse ?

F8 ved opstart og vælg Systemgendannelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-07-04 21:56

Hej 2kroner.
Du skal boote fra din CD (tænde maskinen med den i) husk du skal indstille bios til at boote fra Cd-rom som first bootdevice.
Herefter skal du vælge repair.
På den måde mister du ikke dine programmer men reparerer XP- installationen.
mvh Benny

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 21:58
Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-07-04 22:01

Det link kendte jeg ikke MOLO - det er rigtig godt. Geninstallation = fin forklaring (tak)
Benny

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 14-07-04 22:27

Arrgh, har prøvet at systemgendanne, men når computeren har lukket sig selv ned, så svarer systemgendannelsen ikke !!!

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 14-07-04 23:01

nå, jeg kan sgu ikke få lortet til at virke, vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : Sayeed

Dato : 15-07-04 01:27

brug antivirus programmer, de hjælper. eller prøv det her: start, kør, og skrive: shutdown_ a og derefter tryk på ok. husk det er shutdown_mellemrum a.
den vil ikke slukke og starte igen.det hjælper

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 15-07-04 08:59

2kroner du skal trykke F8 UNDER opstarten, IKKE efter. Så får du mulighed for at vælge systemgendannelse ved et 'sort' skærmbillede med tekst.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : 2kroner

Dato : 24-07-04 20:37

Tak for svaret molokyle.