/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!
Fra : themighty
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 14-07-04 21:11

jeg har købt mig et trådløst netkort til min bærebar. og købt en trådløs router m switch så jeg kan lave mig tråløst net værk..... den stationære er sat i routeren og cabel modemet sidder i wan porten i routeren og det trådløse netkort i den bærbar virker også.. jeg kan også gå på nettet på begge computere trådløst men..... jeg vil gerne oprette forbindelse mellem min bær og sta. ligesom med normalt tcp/ip... jeg kan godt se den stationere men jeg kan ikke logge ind på den hva kan problemet være hjælp.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 21:17

Du skal dele de mapper du vil have adgang til.

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 14-07-04 21:18

er gjort....

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 14-07-04 21:21

Så skal du enten have lavet dit lokalnetværk med faste IP adresser der skal være unikke. altså ikke ens og som skal være sat op i routeren sådan at dit LAN har deaktiveret DHCP.
Hvis det ikke er noget du har lyst til at rode med kan du installere en IPX/SPX protokol på begge maskiner. Dette gøres i Egenskaber for lokalnetværk

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 14-07-04 21:41

hvis en ipx/spx kan gøre det så er det det.. jeg tester........

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 14-07-04 21:41

men der vil ikke ske noget med internet forbindelsen hvis jeg også køre en ipx.... protokol????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 21:51

Computernavn - unikt.
Arbejdsgruppe - samme navn på alle.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 21:52

Nej , IPX vil åbne for lokalnettet så det ikk ekonflikter med Internetopkoblingen WAN.
Det er dog sådan at du også åbner for andre med mindre du har aktiveret en Firewall.

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 14-07-04 22:01

har zonealarm prøver og vender tilbage

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 22:03

OK

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 14-07-04 22:05

min com fryser hver gang jeg forsøger at forbinde der burde jo kommer en boks op til brugernavn og adgangskode....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 22:15

Nej du skulle umiddelbart få forbindelse med mindre du har lavet begrænset adgang.
Hvike styresystemer anvender du?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 22:17

Jeg sidder selv lige og leger lidt med en routeropkobling, dog med kabel og jeg kan få det samme frem som du og når jeg så aktiverer IPX/SPX er der hul, men det tager lidt tid at søge forbindelsen på plads første gang.
Du skal selvfølgelig være opmærksom på at Zonealarm godt kan blokere, men det burde du kunne ordne let.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 22:18

Her kan du tjekke lidt op på opsætning http://www.wintip.dk/win32/guides/net/en.

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 14-07-04 22:19

ok.......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 23:28

Jeg tror det link er brudt så her er et andet: http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/xp.htm

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 15-07-04 09:46

Sørg for at Zonealarm giver fri adgang til det IP-range du bruger på dit LAN. Hvis du bruger XP skal du konfigurere den stationære til, at andre brugere på netværket må anvende dine resourcer.

Godkendelse af svar
Fra : themighty

Dato : 16-07-04 17:21

Tak for svaret BjarneD.