/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
13 regler... til et godt parforhold, ell~
Fra : magnetx
Vist : 1085 gange
50 point
Dato : 14-07-04 20:31

13 regler

Jeg har fundet disse sjove regler, som måske, passer i et parforhold, tag det mest som humor dag med en vis portion alvor. Måske giver det lidt debat..... og nogle guldkorn!

13 regler der gør sig gældende i ethvert parforhold.

1. Kvinden laver reglerne.

2. Disse regler kan ændres til enhver tid uden forudgående varsel.

3. Ingen mand må på noget tidspunkt kende til alle reglerne.

4. Hvis kvinden har mistanke om at manden kender alle reglerne, skal disse
ændres omgående.

5. Kvinden har altid ret.

6. Hvis kvinden har uret - er det en misforståelse og noget der er det
direkte resultat af noget manden har sagt eller gjort forkert.

7. Hvis regel nummer 6 skulle blive aktuel skal manden øjeblikkeligt
undskylde for den fremprovokerede misforståelse.

8. Kvinden kan ændre mening til enhver tid.

9. Manden må på ingen måde ændre mening uden forudgående accept fra kvinden.

10. Kvinden har enhver ret til at blive sur eller misfornøjet når det passer
hende.

11. Manden skal altid være rolig, med mindre kvinden ønsker at han skal være
sur eller misfornøjet.

12. Kvinden må under ingen omstændigheder lade manden vide om hun vil have
ham til at være rolig, sur eller ked af det.

13. Kvinden får altid det sidste ord.

Er der nogen der kan nikke genkendende til det, eller ej. Isåfald hvordan kunne det så ellers lyde?
Jeg har ofte undret mig hvorfor nogen bare passer sammen, og andre slet ikke, selvom de umiddelbart (på overfladen) burde passe sammen, men gør det ikke. Nogle passer ikke sammen, men de lever lykkeligt alligevel.
Er der nogen som har nogle "guldkorn" på det område?
Hvorfor du lever lykkeligt nu eller ej, og hvad gør så udslaget?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 14-07-04 20:59

Jeg er sikker på, når man finder den rigtige, så træder alle 13 regler ud af kræft.

Giv og tag med samme sind.

The1best

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-07-04 21:21

Jeg gad sq ikke en mand i sådan et forhold. VATPIK er ordet
Eneste regel jeg kan genkende er nr 13..!

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 14-07-04 21:28

>creamygirl Jeg kan kun give dig ret

The1best

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 14-07-04 22:44

the1best

og hvilket køn tilhører du så.

per

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-07-04 22:49

Ahhh Bibsamie, det siger da sig selv

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 15-07-04 00:03

>bibsamie Jeg er hunkøn, det var jeg ihvertfald sidst jeg tjekkede.

The1best

Kommentar
Fra : magnetx

Dato : 17-07-04 15:04

Hej jeg kan godt se man ikke skal blande humor og alvor sammen.
Nu har I så fint kommenteret humoren, hvad så med det andet?

Jeg har ofte undret mig hvorfor nogen bare passer sammen, og andre slet ikke, selvom de umiddelbart (på overfladen) burde passe sammen, men gør det ikke. Nogle passer ikke sammen, men de lever lykkeligt alligevel.
Er der nogen som har nogle "guldkorn" på det område?
Hvorfor du lever lykkeligt nu eller ej, og hvad gør så udslaget?

Amfora

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-07-04 17:10

>Magnetx Hvem siger, de lever lykkeligt sammen, det kan være jo være en form for indbildning. Nogle mennesker vil bare have, at det glider og det tror de er lykken og det er sikkert også for dem, mens andre lever deres liv i en rutschebane. Jeg hører selv til de sidste. Jeg er absolut, ikke den type der skal have ens tøj på, har du lagt mærke til de par, der går ens klædt på? Jeg syntes ikke de ser specielt lykkelige ud.
Og så er der jo lige det med kemien. Passer den eller gør den ikke? det er jo ikke noget vi selv kan bestemme.

Skal du leve sammen med en, er det jo ikke overfladen der burde bestemme, men det der ligger under og der kan jo ligge mange forskellige sjove ting. Jeg kan på overfladen virke barsk, men er god som dagen er lang. Men det finder man jo først ud af, når man lærer mig bedre at kende.

Jeg vil hellere leve mit liv i en rutschebane, hvor det går op og ned end lige ud af landevejen, hvorfor det kan jeg ikke give en forklaring på, jo det kan jeg godt, men det vil jeg foretrække at diskuterer i et mere intimt forum, det har jeg ikke lyst til at udstille her på kandu, det håber jeg du forstår?

Jeg har levet i et parforhold, hvor det gik lige ud ad landevejen, kedeligt, men ok. Det går jo meget godt, så hvorfor lave om på det, det tror jeg er grunden til at mange bliver sammen.
Lige nu er jeg inde i en periode hvor jeg tiltrækkes af lige det modsatte, nogle rutscheture jeg har været ude i. Det har været hårdt, men også meget spændende og absolut ikke kedeligt.

The1best

Kommentar
Fra : magnetx

Dato : 19-07-04 23:05

The1best
det er et godt indlæg du er kommet med. Vi udefra seende kan ikke sige om andre lever lykkeligt sammen. Men det vil jeg gerne, og så spørger jeg til hvad der egentlig skal til, hvilke parametre der virkelig vægter meget! Og det har jeg slet ikke nok grundlag eller erfaring til at sige selv, men jeg er jo meget eftertænksom på det. Og jeg vil heller have et godt forhold, istedet for et middelmådigt, for et dårligt er det bedre at slet ikke have et forhold. Og det burde vel kunne lykkes hvis man bare ser hinanden an og lægger kortene på bordet?
Jeg har ikke fået den aha oplevelse og siger præcist at det er det der skal til. Har skrevet nogle rimelig krav/ønsker, de passer, men så alligevel slet ikke! Det ene ønske udelukker ikke det andet, og måske gør det alligevel, og så kan en måske en helt anden vise sig, og så er ønskerne sådan set ligemeget.

Det er selvfølgelig kort uddrag du skriver af dit forhold, men det lyder bare at det er forandringen der er vigtig for dig? Lad os sige at et helt optimalt lykkeligt forhold er 100%, så vil du heller leve på 70% og ned til 30% så gennemsnit bliver 50% lykke, end et stabilt lykkeligt forhold på 50% lykke?

Jeg var en gang på kursus med en som fortalte at hun havde et godt forhold til sin mand, de havde haft sølvbryllup, og alligevel begrænsede de hinanden temmelig meget, og var meget uenige, så de ikke talte sammen en helt uge. Deres porcelæn var også blevet mindre i årenes løb, men de mente selv at de havde et godt forhold. Så tænker jeg hvis det er godt, så kan man nøjes med lidt. Og hvis bedre er muligt, er godt, ikke godt nok. Set udefra for mig, så det ud som om det var begge lige stædige, og ingen ville give sig, og det så i sig selv blev et mål i deres forhold, og derfor blev de sammen.
Sådan et forhold ser jeg ikke mig selv i.

Sjovt jeg har også set de par i ens tøj, og de fleste af den type ser bestemst ikke opkvikkende og smilende, det er næsten som om det kun er det ens tøj de har tilfælles.

Jeg spørger ikke efter hvordan det intime forgår men til hvis det intime gør udslaget til et godt forhold?
For hvis bare man møder den første på sin vej, og siger få det bedste ud af det, og der vil altid komme op- og nedture, det må da kunne skrives mere præcist? For så vil man jo kunne passe sammen med alle og det er jo langt fra tilfældet!
Så man kan jo både tænde på det indre, det ydre, begge dele, nogle gange interesser, hvor man er nu, og på vej hen, men at man også skal passe sammen i fremtiden, og tage nogenlunde højde for det, så bliver sandsynligheden jo meget lille. Så man næste bare kan opgive......

Men det er vel fordi jeg vel ikke har fundet hvad der skal til med en aha oplevelse?

Håber på flere svar fra jer..... betyder de manglende svar at I kunne leve mere lykkelig i jeres forhold?
I kan jo også skrive fra jeres erfaring hvorfor det så ikke gik, bemærk ikke personlig, men i princippet!

Eftertænksomme Amfora

Kommentar
Fra : Morpaula

Dato : 25-07-04 15:06

Hmm sidder og læser de mange skønne indlæg, jeg har selv et langt forhold, og kender godt til mange af de ting som bliver skrevet, vi har også haft vores ture, men gået i det samme tøj ellers tak, min kones og min tanke gang er meget forskellige men hvorfor vi stadig er sammen efter mange år er selv mig en gåde, ikke at vi har det godt for det har vi men det er måske fordi vi giver hinanden plads i vores forhold, hun har en sport som hun går meget op i det samme har jeg, og hvis der sker noget med hygge (pigeaften) eller noget lignede får hun aldrig et nej, nåå ja det med det ens tøj hvad er det de vil fortælle os andre med det. Hilsen Morpaula

Kommentar
Fra : Camilla09

Dato : 03-10-04 23:58

Magnetx:

Jeg tror desværre, der er mange, der lever som du "humoristisk" beskriver. Den psykisk dominerende hustru er måske så udbredt, fordi manden tradtionelt har den økonomiske magt (og til en vis grad den fysiske magt, f.eks. i sengen... like it or not, sex og dominans hænger (tæt) sammen). Hustruen vil så have lov at være hustyran tilgengæld... eller noget i den retning... måske.

Trist er det i hvert fald.

Kommentar
Fra : magnetx

Dato : 27-11-04 22:31

Hej jo et parforhold bliver nok opdelt i roller som hver part får på forskellige områder, og det er jo sådan set godt nok. Men hvis den ene får dominans på et område, bør det da være fordi denne er god til den rolle og den anden part overlader rollen til den, og altså ikke bliver holdt nede i den rolle. Og så den undertrykte part bliver nød til at "hævne" sig ved at blive tyran på et andet område.

Nok ved den ene part højst sandsynligt mere end den anden, om nogle emner, og der er nok mange overlap og hvor man supplerer hinanden. Men hvis den ene fx kender mere til økonomi end den anden, er det jo godt denne kender til det for parforholdet, men det bør jo ikke bruges som et magt redskab. Men det bliver det jo nok opfattet af den anden part.

Jeg vil jo helst have at begge parter trives, trives godt med de roller i parforholdet, som det nu indeholder.
Det synes jeg ofte man hører at det er uenigheden og at den ene part lever undertrykt af den anden, og at det ofte er det som holder parforholdet sammen. Det undrer mig.
Alt kan nok heller ikke være harmoni, men havde forventet at der var flere hvor parforholdet byggede på glæde og samspil. Men så vil det måske blive for kedeligt ensporet i længden?

Godt at nogle lever fint sammen og giver hinanden tilpas meget luft, det er godt at høre!

Kan man sige, at man kan møde en relativt tilfældig person, danne et parforhold. Og om man passer sammen i længden er knapt så vigtigt, bare der er lidt som er ens, bare lidt man tænder på hos den anden, og så bare få det bedste ud af det?
Så hvis er parforhold overlever de første 1-2 år, evt lige efter det første barn, ja så bliver det bare en vane at nu er man sammen, så det kan man lige så godt.

Havde håbet på der var lidt mere fængende grundparametre man kan stille sig og hinanden i starten af et parforhold, så det kan blive et rigtig godt forhold, eller at man finder ud af at man egentlig vil trives bedre med en anden, på lang sigt?

Må nok bare springe ud i det....

Amfora