/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gangsti
Fra : Dullermaren
Vist : 619 gange
36 point
Dato : 21-06-02 20:36

Vi skal til at lægge nogle gangstier med herregårdssten. Stierne skal være buede og kanterne skal være sten der står på enden. Hvordan lægger man dem ? Findes der nogle gode vejledninger på nettet ?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-06-02 19:00

hvorfor afvise det ? Det er faktsik et godt tip....

Kære Rendse lav det dog som tip til andre

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 23-06-02 21:16

Det viser ikke hvordan man laver de buede kanter.

Kommentar
Fra : hulbaek

Dato : 28-06-02 14:38

Prøv evt. også http://www.euro-sten.dk - de har en masse gode tips og læggevejledninger.

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 16-07-02 16:32

Der er ikke kommet et svar på mit spørgsmål , og vi har nu lagt fliserne på en anden måde.

Accepteret svar
Fra : pong

Modtaget 36 point
Dato : 19-07-02 17:01

Det kunne være rart at vide hvad løsningen blev.

Kommentar
Fra : Oerum50

Dato : 12-08-02 00:10

Hej dullermaren.
Alt efter om vor buet stien skal værer lægger man stenene. Hvis stien buer meget så skærer man stenene til med en fliseskærer, som man kan leje på et bygge marked . Lav en træskabelon af buen,læg stenene i buen således at hjørnerne på stenene væk fra skabelonen røre ved hinanden, så kan du se hvor meget stenene skræver ind mod skabelonen, det er den del der skal skæres af stenene. m.v.h. oerum Anlægsgardner.

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 30-06-03 12:22

Hej Oerum50
du burde vist have haft pointene,- men var for sent ude
vi skar fliserne med vinkelsliber med diamantklinge, målte ud og skar lidt af alle stenene så rundingerne blev pæne og ensartede ( det færdige resultat er blevet rost meget af en brolægger )