/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Tysk bog
Fra : zariana
Vist : 632 gange
200 point
Dato : 21-06-02 18:20

Jeg har fået anbefalet en bog af en ven og kan ikke huske titlen eller forfatteren. Den handler om en pige i Tyskland der lever på gaden; da hun ender i retten skriver journalisterne hendes historie som så bliver til den pågældende bog. Den handler altså om faktiske begivenheder. Måske også noget om stoffer. Jeg har fået fortalt at den næsten er obligatorisk læsning i tysk undervisningen i 8.-9. klasse, så måske er der nogen der kender titlen eller forfatteren. Enten den tyske eller den danske. Så vil jeg blive meget glad.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 210 point
Dato : 21-06-02 17:28

"zariana" <zariana.news@kandu.dk> skrev:
> Jeg har fået anbefalet en bog af en ven og kan ikke huske titlen eller
> forfatteren. Den handler om en pige i Tyskland der lever på gaden; da
> hun ender i retten skriver journalisterne hendes historie som så bliver
> til den pågældende bog. Den handler altså om faktiske begivenheder.
> Måske også noget om stoffer. Jeg har fået fortalt at den næsten er
> obligatorisk læsning i tysk undervisningen i 8.-9. klasse, så måske er
> der nogen der kender titlen eller forfatteren. Enten den tyske eller den
> danske. Så vil jeg blive meget glad.

Hej
Er det Christiane F/Wir Kinder am Bahnhoff Zoo du tænker på?

Med venlig hilsen
Per Schulze

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-02 21:28

"zariana" <zariana.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:aiIQ8.3531$va.425559@news000.worldonline.dk...
> Jeg har fået anbefalet en bog af en ven og kan ikke huske titlen eller
> forfatteren. Den handler om en pige i Tyskland der lever på gaden; da
> hun ender i retten skriver journalisterne hendes historie som så
bliver
> til den pågældende bog. Den handler altså om faktiske begivenheder.
> Måske også noget om stoffer. Jeg har fået fortalt at den næsten er
> obligatorisk læsning i tysk undervisningen i 8.-9. klasse, så måske er
> der nogen der kender titlen eller forfatteren. Enten den tyske eller
den
> danske. Så vil jeg blive meget glad.

Den kom også som film og hed vistnok Christiane F, hvis det er den, du
tænker på. Og der var både noget om stoffer og om prostitution.
--
ahw

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 21-06-02 23:57

Engel ist Strassenkind - obligatorisk i 10kl

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 22-06-02 13:43

Mit første gæt var også umiddelbart Christianie F. Se filmen og bliv chokeret, selv her 20 år efter.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-06-02 19:43

Til Zonker
igen en smart måde fra din side om at opnå billige point
du får svaret fra en som er så venlig kun at sætte det som en kommentar
nemlig Per Schulze,og straks skriver du det samme under et formodet svar SKAM DIG
Til zariana
ikke for at blande mig i hvem du skal give dine point
men hvis det skal være helt fair burde du nok afvise svaret fra Zonker
og give dine point til Per Schulze,det var jo ham der først kom med svaret til dig
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 22:08

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Æ Ø Å

CHRISTIANE F.
01: "I morgen er det slut" ("Wir Kinder von Bahnhof Zoo")
Haase, 1. udg. : 1981, 1987(7)
Haase Paperbacks, 2. udg. : 1989(1), 1993(2), 1996(3), 1998(4)

kilder: Dansk Bogfortegnelse, 1976-

"Arne H. Wilstrup" <ahw@_nospamahw.dk> skrev i en meddelelse
news:3d138c40$0$202$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "zariana" <zariana.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:aiIQ8.3531$va.425559@news000.worldonline.dk...
> > Jeg har fået anbefalet en bog af en ven og kan ikke huske titlen eller
> > forfatteren. Den handler om en pige i Tyskland der lever på gaden; da
> > hun ender i retten skriver journalisterne hendes historie som så
> bliver
> > til den pågældende bog. Den handler altså om faktiske begivenheder.
> > Måske også noget om stoffer. Jeg har fået fortalt at den næsten er
> > obligatorisk læsning i tysk undervisningen i 8.-9. klasse, så måske er
> > der nogen der kender titlen eller forfatteren. Enten den tyske eller
> den
> > danske. Så vil jeg blive meget glad.
>
> Den kom også som film og hed vistnok Christiane F, hvis det er den, du
> tænker på. Og der var både noget om stoffer og om prostitution.
> --
> ahw
>

begin 666 tilbage.gif
M1TE&.#EA#P`4`)$``/___V:99@```,# P"'Y! $```,`+ `````/`!0`0 (E
GG(\7,>L/$X),-JIHM'E-#8;5IW&DV9E8$G;BZUPP"5JU^J!9`0`[
`
end

begin 666 home.gif
M1TE&.#EA% `4`)$``/___V:99@```,# P"'Y! $```,`+ `````4`!0`0 (1
3C(^IR^T/HYRTVHNSWKS[KQ4`.P``
`
end

begin 666 op.gif
M1TE&.#EA#0`*`)'_`/___V:99@```,# P"'Y! $```,`+ `````-``H`0 (4
6G!^GP>VYG)IMFB=MM3=3_&&0B!4`.P``
`
end

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-06-02 13:33

Søren Friberg wrote:
> A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Æ Ø Å
>
> CHRISTIANE F.
> 01: "I morgen er det slut" ("Wir Kinder von Bahnhof Zoo")
> Haase, 1. udg. : 1981, 1987(7)
> Haase Paperbacks, 2. udg. : 1989(1), 1993(2), 1996(3), 1998(4)
>
> kilder: Dansk Bogfortegnelse, 1976-

Og fra bibliotek.dk:

Opstilling i folkebiblioteker: 61.648
I selvbiografisk form fortæller den 15-årige Christiane, hvordan
samfundsmæssige forhold, dårlige familie- og boligforhold, samt
manglende venner får hende til at blive heroin-junkie og
barneluder som 13-årig
Fra 14 år
ISBN: 3-453-16289-7
Pris ved udgivelsen: kr. 76,75

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul

Godkendelse af svar
Fra : zariana

Dato : 23-06-02 15:43

Tak for svaret. Det var alt jeg havde brug for. :)