/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
ir mellem pc og Nokia 5210
Fra : anders_bak
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 14-07-04 13:48

Jeg har en Nokia 5210 jeg er yderst tilfreds med. Jeg ville imidlertid gerne kunne opdatere den indbyggede kalender via min pc. Jeg har overvejet at købe en ir enhed til min pc. (den er der ikke som standard da der er tale om en stationær), for at kunne gøre dette. Mit spørgsmål er: Hvordan funger det, hvilken software skal jeg bruge, og hvor får jeg fingre i det?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-07-04 13:57

Du kan få en USB adapter hos Zitech.

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=3513

Mvh
Ivan

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 110 point
Dato : 14-07-04 14:26

Det er meget simpelt.

Det nemmeste er at købe en IR-enhed til en USB port som der står ovenfor. Hvis du har XP er det ikke sikkert det er nødvendigt med software til selve IR-enheden.

Dernæst downloader du Nokias PC Suite (her: http://www.nokia.com/nokia/0,5184,1074,00.html?productId=11) og installerer den.

Når det er gjort sørger du for at din IR-sender i telefonen er aktiveret, og at modtageren på PC'en er aktiveret (det er den nok hele tiden mens USB-pinden er i).

Dernæst placerer du bare telefonen så dens IR peger direkte mod din PC's IR enhed og efter et par sekunder finder enhederne hinanden, og du kan se din telefons oplysninger når du starter PC Suite.

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 21-07-04 09:41

Tak for svaret Harlekin.