/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Oprettelse af E-mail.
Fra : Myns
Vist : 495 gange
50 point
Dato : 13-07-04 22:15

[hør] Er der nogen derud, der kan hjælpe mig med e-mail adresse. Jeg har oprettet netværk hos en kollega. Hendes datter vil gerne have sin egen mail adresse. Jeg har prøvet at oprette en mail adresse til hendes datter, men den bliver modtaget på hendes mor's computer. Nu spørger jeg måske dum, jeg har oprettet hendes mail adresse på hendes mor's computer, har det nogen betydning? Jeg har også et andet spørgsmål. Hvis jeg modtager post mens jeg er på mailen, så bliver jeg nød til at lukke og åbne igen, er det noget med opsætningen i mail programmet. Jeg bruger Outlook Expres, det gør min kollega også. På forhånd tak.
Myns

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 13-07-04 22:20

Ja, hvis du har flere brugere i Outlook express skal du lave forskellige profiler, og så skal man vælge hver gang. Du kunne jo bruge web-mail programmer som gmail.com, yahoo, hotmail -etc. Gmail.com er lidt svær, men den kunne jeg godt hjælpe med.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-07-04 22:25

Du skal da bare bruge OutlookExpress, den har I jo.
Hvis du har oprettet en mailadresse under en anden brugerkonto kan du eksportere kontoen til et sted hvor alle brugere har adgang og så importere den under det rigtige brugernqavn.
Funktioner - Konto - Post - Marker kontoen og vælg eksporter - vælg den rette destination.
Ved import vælges knappen Importer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-07-04 22:26

Du kan også lægge eksportfilen på diskette og importere derfra.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 13-07-04 22:42

Hej BjarneD.
Er du nu der igen, er der noget du ikke ved noget om. Det tage måske noget tid får jeg accepterer dit svar, jeg skal lige afprøve det hos min kollega. Ved du ikke noget om det andet spørgsmål jeg stillede, det tror jeg simpelhen ikke på.
Myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-07-04 22:52

Ja her er jeg igen -havde slet ikke set hvem spørgeren var.
Det er da vel ikke OutlookExpres der skal lukkes og åbnes for det er ikke nødvendigt. Det må være noget med opsætningen, men jeg har ikk elige et bud på det.
Jeg har opsat rigtigt mange computere på daghøjskole (EDB klasser) og i firmaer samt alle dem jeg kender og som kender nogen der kender mig.
Du kan da prøve at lave en eksport på din egen for at prøve systemet (er hun sød den kollega siden du hjælper så meget ). Jeg forstår ikke helt det problem med at modtage post,måske kan du forklare lidt nærmere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-07-04 22:56

Det går godt med de smileys

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 13-07-04 23:08

Hej BjarneD. [hør]
Jeg prøver lige det du beskrive, men det bliver ikke i aften, jeg skal til at lægge bukser op til min niece, der er jo trods alt andet end computer til. Ja, jeg syntes også det går godt med smileys, men det er jo selvfølgelig så dig der har lært mig det. Hun er en meget, meget god kollega, hun er som en mor for mig.
Myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-07-04 23:12

Det lyder godt med den kollega. Hende må vi hjælpe.
Du fanger mig nok.
Godt det ikke er mig der skal lægge bukser op. Min kone gider ikke og til den slags duer jeg ikke.

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 13-07-04 23:18

Hej Bjarne.
Sov nu rigtig godt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-07-04 23:20

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 13-07-04 23:27

Lige en lille bemærker, hvis det er tdc som er udbyder er det, brugernavn 12 cifret nummer og ikke mail adresse der modtager mailen, så derfor kan den modtages på moderens pc'er så skal det gøres med meddelse regel. Men det ved Bjarne nok osse lidt om

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-07-04 23:35

Frostsys>> Nej, du kan modtage mails ved hjælp af eksport import fordi kontonummeret hentes med og desuden kører de to maskiner der tales om med samme opkaldsforbindelse hvilket jeg ved fra et tidligere spørgsmål, men det har ingen betydning. Det der har betydning hvis du flytter en email konto (ikke bare email adresse) er at sende mail idet smtp serveren skal svare til opkaldsforbindelsens. Dog kan der blive problemer hvis det er med TDC's nye asmtp server der kræver sikker godkendelse og som skal bruge det rigtige kontonummer, men det er en helt anden historie.
Jeg kan eksportere min emailkonto til en diskette og installere den på alle med samme version OutlookExpress når bare jeg retter smtp til det som ISP (InternetServiceProvider) anvender.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-07-04 23:38

P.S.! meddelelsesregel kan bl. a. bruges til at videresende mailen, men det er da for bøvlet når den kan gå direkte i den rigtige Indbakke

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 13-07-04 23:49

jep 2 maskiner på samme net samme konto "12ciffer" man kan undlade at hente den 123@mail på server og tilsvar 456@mail på den anden så modtager hver maskine sin egne mail og ikke den som kommer først eller skal eftersende.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-07-04 23:58

Sov på det der frostsys for det er meget enklere.
Når du eksporterer en postkonto medtager du både kontonummer og password og anvendes kontoen på en maskine der har samme udbyder så er det lige meget om den ene maskine står i Gedser og den anden i Skagen.
Emailadressen identificerer og kontonummer og kode giver adgang til at logge på serveren for at hente.
Jeg har egne domæner og anvender mail konti der ikke har noget med min udbyder, at gøre og det eneste jeg skal i den forbindelse er, at påføre min Internetudbyders smtp serveradresse, og derfor kan Myns lave en eksport og importere filen ind i den maskine hvor den skal bruges og han kan så bare slette den oprindelige når det er på plads. Han kan også indtaste alle oplysningerne, men hvorfor gøre det langsomt når det kan gøres hurtigt.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 14-07-04 00:38

Hej BjarneD.
Ja, det vil jeg gører, jeg er for træt nu. Jeg må vel også se at komme i seng så jeg er nogenlunde frisk i morgen, det tror jeg ungerne vel sætte pris på, så endnu engang godnat.
Myns

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 14-07-04 17:11

BjarneD.

Lad os nu tale om det samme, det gør vi ikke. Du snakker om at flytte mail konti, jeg snakker om at hente post, derfor den lille bemærker, citat ""Er der nogen derud, der kan hjælpe mig med e-mail adresse. Jeg har oprettet netværk hos en kollega. Hendes datter vil gerne have sin egen mail adresse. Jeg har prøvet at oprette en mail adresse til hendes datter, men den bliver modtaget på hendes mor's computer." slut Læste og læser stadig det som om , post bliver modtaget på forkerte computer via mail adresse, hos TDC kan du lave 5 mail adresser de blir alle hentet via samme konti "12ciffer kund nummer" da konto er dette og ikke mail adresse. Men hjælp ny Myns og hav en forsat go dag.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 17:21

Frostsys du skal ikke være bekymret. Jeg behøver ikke hjælp til hvad man kan og ikke kan.
Jeg vil ikke afvise at kunne have misforstået Myns, men vi skal nok få det til at virke.
Nice day to your self.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 25-07-04 10:21

Hej BjarneD.
[hør] Jeg skal ned til min kollega på onsdag, så må vi jo se om jeg kan få til til at virke, ellers høre du fra mig ign igen igen.
Myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-07-04 11:03

Du er velkommen!

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 15-08-04 11:01

Hej BjarneD
Har ikke glemt dig, men vi har ikke fået løst problemmet endnu.
Myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 11:06

Du må jo sige til i hvilken retning du behøver hjælp, hvis du ikke kan finde ud af det

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 15-08-04 11:39

Hej BjarneD.
Vi har fuldt dine tips, men der sker mærkelige ting. Somme tider modtaget min kollega hendes mail på sin computer, og andre gange går de ind på datterens computer, mærkeligt ikk?
Myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 11:44

I skal sørge for at fjerne kontoen på den computer hvor den ikke skal bruges, og at den er oprettet korrekt på den hvor den skal bruges.
Det er svært at sige andet når man ikke kan se hvad der er gjort.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 12:00

Jeg gætter på at kontoen er oprettet på begge og at det er den der henter post først der så får det hele ind.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 17-08-04 11:02

Hej igen myns

se kommentar fra 13-07 hvem er din udbyder "internet er hos???" er det tdc eller hvem ????, der skal oprettes regler for at post ikke hentes, hvis det er tdc da de bruger 123456789012 "12ciffer" som bruger navn og ikke mail adressen. Smid lige en kommentar med din udbydders navn.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 17-08-04 13:14

Hej frostys.
Udbyder er TDC, og er tilsluttet nettet med ASDL.
Myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-08-04 13:55

Det frostsys vil have dig til er sikkert at du skal lave enregel ud fra meddelelsen om, at hvis den indeholder det ene navn skal den ikke hentes på serveren og modsat på den anden så de kun henter respektive mails.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-08-04 14:14

Hvis begge konti er oprettet som standardkonti på samme kundenummer har frostsys ret og jeg syntes han skal have lov til at komme med en god forklaring på hvordan det gøres, og det er jeg sikker på han kan.
Hvis det er der problemet ligger og ikke et spørgsmål om at få oprettet mailkonto så har vi talt lidt forbi hinanden da de emailadresser man opretter på standardkontoen går i samme "skuffe".

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-04 14:32

Hej Myns

I mail programmet Outlookexpres går du i funktioner - meddelseregler-post-I 1. øverste vælger du hvor linje til eller cc indeholder- krydser du af og vælger, på morens "datter's mailadresse" og 2. miderste vælger du hent den ikke fra server. Tilsvar på datter's - men med det er moren's som ikke skal hentes. Så skulle mail gerne blive sorteret som du/i ønsker.

frostys say have a nice day

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 02-10-04 09:10

Tak for svaret frostys.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-10-04 11:03

Det var så lidt, vi skal hjælpe hindanden herinde syntes jeg.

frostys say have a nice day