/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Skridsikre rågummisåler
Fra : Katka
Vist : 4676 gange
100 point
Dato : 13-07-04 20:05

Et par ældre men gode vandresko med rågummisåler er blevet så glatte i regnvejr. Kan jeg selv sætte noget på sålerne så jeg ikke glider? Det vil blive ret dyrt hos skomageren at få det gjort der. Har nogen erfaring med den slags forsåling så giv mig venligst et tip.

Med håb Katka

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-04 20:52

Det er nok fordi gummiet er ved at blive hårdt. Ved samme problem med lastbildæk, bruger vi at sprøjte motorrens på, det blødgør gummiet så det får et bedre greb. Men om du vil udsætte dine sko for det, er jo nok tvivlsomt.

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 13-07-04 21:03

du kan lime nye såler på ved at opløse lidt gummi i benzin så det bliver til en nærmest pasta og bruge det til lim
det vil når du limer med det også gå i forbindelse med den gamle sål
hvis der er nok af den gamle sål kan man lave nye riller ved at varme et stykke metal op og så smelte nye riller men pas på det må ikke blive så varmt at gummien begynder at brænde

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 21-07-04 21:49

Hej Dova, har du prøvet eller kender du en som har sprøjtet motorrens på sålerne?
Hilsen Katca

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 21-07-04 21:52

Hej danatool, tror du et strygejern kan bruges, hvis jeg varmer det op til bomuldstempertur, eller skal der mere varme til?
Hilsen Katca

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-07-04 23:30

Nej, ikke på sko, kun på bildæk som jeg skrev.

Accepteret svar
Fra : danatool

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-04 17:23

jeg er ikke sikker på at det kan blive varmt nok og du ødelægger det nok men det er da en ide
jeg ville nok bruge en gammel fil eller kniv og varme den op over en gas brænder

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 26-07-04 16:07

Tak for svaret danatool.