/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
motor cykel uden gear..!!
Fra : zeck
Vist : 798 gange
100 point
Dato : 13-07-04 18:16

hey..

jeg gik lige og tænkte på om der nogensinde er lavet motor cykler uden gear..?? da jeg gerne vil ha en motor fra en sådan en..!! hvad hedder de og er det til at finde dem brugte..?? eller er det muligt at finde bare en motor fra sådan en..??

zeck

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-07-04 18:30

Jeg ved at den helt ULTIMATIVE mc HOSS BOSS med en KÆMPESTOR V8 chevolet motor har en form for aut, gearkasse. Men de hæger ikke lige på træerne...der findes vist kun en lille "håndfuld" her i DK. Men ellers er jeg ikke vidende om andre mc'er med aut.gear?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-04 18:34

Øh, pallanoc. en forsigtig lille rettelse- det hedder Boss Hoss

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-07-04 19:33

Den historie må vi lige have uddybet lidt,zeck.
Der er da masser af motorer til mc. der ikke har gearkassen indbygget,der er da noget at vælge imellem,
så hvad vil du have??
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 13-07-04 19:39

jep en boss hoss med en 5.7l chevrolet motor med 355 hk

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-07-04 19:41

Ja undskyld dova, det gør den også.
Og zeck: jeg ved ikke om jeg så har forstået dit spørgsmål korrekt, men hvis du ønsker en mc-motor uden indbygget gearkasse er der som Keldd påpeger TONSVIS af disse. Min egen Norton har f.eks. motor og gearkasse hver for sig som to selvstændige enheder. Min gamle Bonneville fra '72 havde sammenbygget motor/gearkasse, men det var de først fra '63 af. jeg vil også tro at bl.a. Keldd kan bidrage med andre (engelske) modeller?!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-07-04 19:52

Ork ja pallenoc,vi har min egen Velocette(ja nu har jeg den ikke mere,men jeg kan da side og glo på gearkassen,på billedet af den oppe på væggen) så har vi A.J.S.og langt de fleste Engelske mærker, 30år og længere tilbage,
men zeck,hvad skal du lave med den ??Fortæl fortæl.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-04 19:57

Jamen smut, hvorfor ikke den model med 8,2 l motor og 5o2 hk. den koster kun 100000 mer end den lille
Jeg tror nu, at zeck mener "milliongear" ligesom på en knallert.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-07-04 20:14

Ja,lad os få et par stykker af dem Dova,bestil min i sort.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 13-07-04 20:35

Yamaha laver noget de kalder en Maxiscootere den mindste af dem Majesty 125 er med Automatic, V-belt

Kommentar
Fra : wolan

Dato : 14-07-04 08:49

Man kan vel kort og godt svare nej til dit spørgsmål zeck. Der findes, mig bekendt, ikke en motorcykel uden gear, der kan køre.... Den må mindst have et gear for at kunne få lidt fart på.

Men du skriver at du gerne vil have 'motoren' fra sådan en uden gear ? Vil det sige at du har gearkassen selv?

/wolan

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 18-07-04 13:16

hey.. mange tak for det indtil vidre..!!! men jeg skal bruge en motor med noget slyng kobling eller noget ligende..!!
det er fordi jeg er igang med at bygge en "go-cart" og så kunne jeg godt tænke mig en rimlig stor motor men jeg ville os gerne undgå gear..!! da det bliver for besværligt at bygge..!! óg så var det jeg tænkte på om der var nogen mc'er der var uden gear eller om man skal ud og ha fat i en cross motor(er bare ikke stor nok)...?

zeck...

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 18-07-04 14:27

kommer til at tænke på en snescooter den har tror jeg nok ikke gear og kan fåes op til 600 ccm og ca 150 hk
http://www.yamaha-motor.com/products/categories/6/sno/yamaha_snowmobiles.aspx
man kan måske finde en brugt i norge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-04 16:20

Så synes jeg du skulle prøve om du kunne finde nogen der har go-cart så du kan se hvordan andre har lavet det.
For det tror jeg ikke er så stort et problem, heller ikke selv om man bruger en motor der har haft monteret en gearkasse.
Jeg har da set en go-cart med en 250 ccm Yamahamotor bygget på, men er ikke lige klar over hvordan det med transmissionen var fikset.

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 18-07-04 16:37

hmm.. ja men jeg kender sku ikke lige nogen der har sådan et dyr..!! men jeg vil gerne ha noget uden gear om så det har haft det tidligere er jo lige meget men jeg ved ikke lige hvordan man skulle lave det..

men det der med en snescooter lyder da os som noget sjovt at give sig i kast med..!!! har norge en blå avis eller noget der ligner..??

zeck

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-07-04 17:27

Du kan prøve at ringe til PETRY MOTOR IMP: 65361753 (Preben Schultz) Han har et HAV af gokartmotorer og viden om disse.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 19-07-04 01:07

prøv her

http://www.startsiden.no/kategorier/okonomi_og_naringsliv/bransjer/motor_og_transport/snoscooter/

men jeg vil sige jeg har kigget lidt og det er dyrt

ellers her er hvad jeg søgte på

snøscooter brukte

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 25-07-04 02:17

Jeg har haft en Moto Guzzi i et par år, hvorefter min far havden den i 5 år. Den havde model betegnelsen i-convert.
Det var med konverter. Den havde i princippet 2 gear, men man kunne starte fra 0 i begge. Et highway gear 0 - 170 km/t og et mountain gear 0 - 130 km/t.
Min var lavet i 1976.
Vi solgte den sidste år. Flot som ny. Jeg tror vi fik omkring 50000. Der blev vist importeret 6-7 stykker af importøren den gang, men der er nok kommet flere ind i landet siden.
En tysk poster:
http://www.guzzimoto.net/Prospekte/v1000i-convert.htm
Du kan jo købe denne. Hmmm den er faktisk ikke dyr. Måske skulle man selv...
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=44324&item=2485053607&rd=1&ssPageName=WDVW

Kommentar
Fra : kafle

Dato : 26-08-04 20:33

Hej
Honda lavede et par modeller i starten af 1980serne.
Jeg kan ikke lige huske hvad de hedder, men det kan være det dukker ud af "tågerne" senere.

Kommentar
Fra : kafle

Dato : 13-09-04 10:26

Hej igen. Så lettede "tågerne" lidt. Der er ihvertfald disse.

1976 : Honda CB 750 A Hondamatic
1978 : Honda 400 Hawk Hondamatic
1980 : Honda CM 400 Hondamatic

Håber det lykkes for dig. Lyder som et sjovt projekt.