/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD BRÆNDING
Fra : rudolfsen
Vist : 379 gange
100 point
Dato : 13-07-04 17:46

JEG HAR PROBLEMER I NERO NÅR JEG SKAL BRÆNDE EN AVI FIL NED PÅ EN DVD NÅR DEN ER VED AT VÆRE KLAR SÅ SKRIVER DEN ( INDSÆT VENLIGST EN TOM DISK, DER SKAL SKRIVES PÅ ) JEG KAN IKKE SE PÅ DVD SKIVEN HVAD DEN HEDDER DA DE ER KØBT I UDLANDET OG JEG ER I TVIVL OM DET ER FORDI DE SKAL FORMATERES FØRST HVIS DET ER TILFÆLDET HVORDAN GØR MAN SÅ ELLER HVAD ER DET JEG GØR FORKERT SELVE FILEN FYLDER CA 3,7

VENLIG HOILSEN RUDOLFSEN

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-07-04 18:13

Kan Nero overhovedet brænde DVD??? Der er ikke noget i hjælpe-funktionen i Nero om DVD.

Nero Hjælp skriver noget om MPEG2 plugin i forbindelse med AVI, som skal købes via deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-07-04 18:15

Er du sikker på det er en DVD-brænder du har?, men du skal også tænke på hvad NERO skriver:
AVI filunderstøttelse:
Det er nu muligt at brænde [S]VCD fra AVI filer. For at gøre dette skal du blot trække og slippe AVI filerne fra Filoversigten til videokompileringsvinduet eller bruge kommandoen "Tilføj" fra menuen "Rediger".

I kompileringsvinduet og i nummeregenskaber viser Nero videoegenskaberne, sådan som de bliver på den brændte CD, ikke egenskaberne fra kildevideofilen. For at vælge mellem parametre for PAL og NTSC anvendes "Indkodningsopløsning" fra "Video CD" egenskabssiden i kompileringsoplysninger.

AVI filerne bliver indkodet til MPEG format når brænderprocessen starter. Dette tager temmelig lang tid, og der skal bruges midlertidig diskplads.

AVI filer bliver kun accepteret på SVCD, hvis Nero MPEG2 kode plug-in er installeret. For yderligere oplysninger henvises til tilsvarende afsnit nedenfor.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-04 19:22

Nero formatere selv skiverne hvis ikke at de er installeret, det tyder mere på at din brænder ikke kan læse/forstå den dvd skive du har siddende i din brænder, det kan evt. tænkes at din dvd brænder kun kan læse -R og ikke +R eller omvendt, det kan også tænkes at hvis det er en +/- brænder du har at... Brænderen ikke kan genkende selve mediet, det kan dog oftest nemt klares med en firmware update. Der findes et program til at læse informationen om dvd mediet, det hedder noget med dvdinfopro og kan hentes her http://www.dvdinfopro.com det skulle kunne give dig information om hvilket dvd skive det er du har.

Godkendelse af svar
Fra : rudolfsen

Dato : 13-07-04 19:36

Tak for svaret 75653.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 13-07-04 20:14

Det er oki

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 14-07-04 23:21

Har selv en DVD+RW brænder og havde ved et uheld fået købt DVD-R skiver. Nero afviste automatisk skiverne.

Jeg har dog fået et problem med mine brændinger. Jeg lægger video over på DVD-skiver, men jeg kan ikke fylde skiverne helt op uden brændingsfejl. Har I samme problem ?? Har en NEC ND-1100a brænder.