/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
vil ikke over 80 km/t
Fra : ulle1905
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 13-07-04 16:37

peugeot speedake
cyl polini 47,6
karburator og indsugning 22mm
technigas next udstødning
polini vario

den vil bare ikke over 80 og den tager mega mange omdrejninger og har et vildt optræk og hvis jeg sætter en højere gearing på vil den stadigvæk ikke...hvad kan der være jeg ikke kan se?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-07-04 17:25

For stram koblingsfjeder?
For lille eller for stor strålespids?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 13-07-04 17:26

kan det ikke være kilrammen der glider?

Kommentar
Fra : Kraus70

Dato : 13-07-04 17:42

sikkert fordi den er bygget til kun at skal køre 45 kmt.
håber fanme du bliver taget af politiet. IDIOT

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 13-07-04 17:56

ja må strisserne tage ham

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 13-07-04 17:56

ja må strisserne tage ham

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-07-04 18:01

Så så, je ger sikker på vi har med en ansvarlig knallertkører at gøre, som ved at hastigheder over det tilladte kun må benyttes på lukkede anlæg der er indrettet til den slags.

Der er jo INGEN fornuftige mennesker der vil løbe den risiko at andre kommer ti lskade fordi man kører alt for stærkt i trafikken

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-07-04 18:06

DET VAR DOG DEJLIGT MED SÅ MANGE "FRELSTE" KANDU-BRUGERE

Kommentar
Fra : Kraus70

Dato : 13-07-04 18:20

UNDERLIGT AT POINTSVINDEL FÅR SÅ MEGET OPMÆRKSOMHED HERINDE MEN ULOVLIGHEDER ER OKAY!!!!!!!!!!

HVOR "FRELST" ER MAN SÅ???????.......IDIOT!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-07-04 19:22

Hej Kraus70.
Du har sørme lagt mærke til en del de 5 dage du har været her.
Bruger du altid så mange udråbstegn efter din underskrift?
mvh Benny

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-07-04 20:21

Jeg håber ikke, at den bevæger sig udenfor kronkolonien Jylland - om ikke andet, at den ikke kommer på Sjælland.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 13-07-04 22:43

Husk at nor man kan køre stærkt er det også vigtigt at kunne bremse. 30-45 knallert er fra fabrikken dimensioneret til 55 kmt. Et godt tunsæt indeholder også kraftigere bremser. Og det Du mangler En støre bagnavs Gearing. Jeg formoder du har et godt optræk og ekstrem høj omdrejnings tal.

Så husk at vis hensyn til dine medtrafikanter. Men det har du jo lært, da du fik kørekort.
Hvis du smadre en 1 mil BMW. Vil din ansvarsforsikring ikke dække. Så dine forælder vil
nok gør dig arveløs.

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 14-07-04 09:02

hvad med at lade være med at brokke jer sådan... hvis i ikke kan hjælpe gutten med hans problem så lad vær at skriv noget!!!

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 14-07-04 15:57

hvad skal jeg sige =0) sætter jeg en større bagnavs gearing på så glider koblingen... og den vil stadig ikke over 80... har prøvet med koblinger og trykfjedre... prøver lige med strålespidsen.......

kraus70:
sikkert fordi den er bygget til kun at skal køre 45 kmt.
håber fanme du bliver taget af politiet. IDIOT

hvad skal jeg sige =0)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-07-04 19:52

Koblingen skal aldrig glide, når du er over 15 km/t, så er den beskidt eller har for stramme fjedre.
Koblingsbelægningen skal renses med sandpapir, og det indvendige af skålen skal renses med sprit.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-07-04 20:00

Jeg springer fra.

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 15-07-04 16:26

palle jeg har prøvet med 3 koblinger og 2 skåle de vil bar ikke holde hvis man sætter stram fjeder og 5 gram ruller med den høje gearing og den kører ikke over 90 med den =0( men har snakket med en cykel handler idag han mente at afstanden imellem vario pladerne var for lang????? men sætter jeg den op uden belasning kommer remmen 1-2 mm fra kanten. skal den helt ud til?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-07-04 17:24

(hvis jeg sætter en højere gearing på vil den stadigvæk ikke) Så må det jo være koblingen der glider, bliver skålen ikke helt blå af varme. Hvis du starter roligt men i topfart presser den og den ikke vil længere op i hastighed, så kan du jo skynde dig at mærke på koblingsskålen om den er varm, og den eneste måde den kan blive varm på, er jo at den glider ved topfart, og så må koblingsfjederne ikke være for stramme, da de er med til at få den til at glide.
Kunne man tænke sig at fastgøre/svejse noget tungere (Møtrikker eller andet) indvendig på koblingsbakkerne, for at få mere fat? De skal sidde rigtig godt fast.
1-2 mm fra kanten, tja det er jo næsten helt oppe, mere kan den vel heller ikke komme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pepsi26

Dato : 16-07-04 14:02

Jeg vil lige gøre opmærksom på at 45scootere er neddroslet her i DK, de fleste ER bygget til hastigheder på ca.70-80kmt.Det er bare de skide politikere der mener at vi danskere er for DUMME(eller dårligere) til at køre end alle andre mennesker i verden, selvom at vi her i landet skal have kørekort osv. SÆT FARTEN OP det er sku for farligt kun at køre 45kmt på en landevej. FJERN BEGRÆNSNINGERNE NU

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-07-04 09:38

Det med de Dumme dansker ??. De fleste der køre med tun køre uden snublekyse. Og Det er ikke særlig kløgtigt. Man kan sige at det er dødeligt alvorligt.

Kommentar
Fra : cyruz

Dato : 16-09-04 22:53

der er vidst mange der ikke har læst på lektien en scooter bliver droslet ned til 30/45 i dk men er bygget til at køre 80/90 Km/t i udlandet fra farbrikkens side af. det er kun i dette lorte land man ikke må noget...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-09-04 12:38

Nå nu kom der en kommentar her fra.
Ulle1905 Har du løst dit problem???.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-09-04 13:14

Hvis du er kørt træt i at finde den rigtig justering af varion og er i tvivl om at varion reguler i hele området er der en forholdsvis enkelt måde hvorpå man kan kontrollere det. Du afmonter den yderste Vario skive uden at afmonter remmen, laver en sprit pen steg fra aksel hullet ud til kanten. Monter den igen.

Kør en tur, kør op til max belastning (Fuld drøn) fra 0 en 3-4 gange. Derefter afmonter du den yderste Vario skive igen kontroller tusch stregen. Det der er slidt væk er en indikation af hvor remmen har befundet sig under test kørselen.

Hvis den ikke reguler helt ud er det en indikation af for lette ruller I forhold til varions kontra fjeder (også kaldt Koblings fjederen) Hvis kontra fjeder er alt for stram er det ligegyldig hvor tunge ruller du propper i så vil det ikke virke da det eneste de vil ske at Remmen kun strammes kraftig. Tja så vil du ødelægge den med tiden.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 17-09-04 17:07

fandt aldrig en løsning på det... har en original kobling og skål på nu det virker med lav gearing, men ikke ved høj så fedter kobling uanset hvad.
mvh ulrik

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-09-04 17:29

Tja sådan er det jo når koblingen er afhængig af centrifugal kraft, det problem du har er jo nok at koblingen ikke er istand til at koble ordentlig ind ved laver modregninger så du kan udnytte bundtrækket, derved bliver koblingen meget varm og bliver endnu dårligere. Jeg går udfra at du har forsøgt med nogle koblings fjeder der er knap så stramme. For det kunne måske hjælpe så koblings pladerne virker ved laver omdrejninger, det var bare en tanke.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-09-04 18:36

Jeg tænkt lidt mere, Hvis du har testet med svagere fjeder og det ikke virker, kan det jo simpelthen være at koblingen faktisk ikke holde den energi motoren lever. Nu er så 2 spørgsmålet,
Er det standart koblingen eller en forstærket kobling du køre med. ???.

Koblings fjederen (Vario kontra fjederen bag koblingen) er det 30 eller 35 kg.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 20-09-04 15:04

har prøvet standard og 30 og 35 men sætter jeg stramme fjedre på kan koblingen slet ikke klare det.. men har ikke rodet med den i et par uger.
prøver at se på den engang i næste uge.
så skriver jeg lige hvis jeg finder en løsning.

Kommentar
Fra : stefan1002

Dato : 11-12-04 17:54

når du køre med fuld gas på så prøv at køre ned af bakke mens du sparker med begge ben og så vil du måske få 5-10 km/t oven i