|
|
For stram koblingsfjeder?
For lille eller for stor strålespids?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Kraus70 |
Dato : 13-07-04 17:42 |
|
sikkert fordi den er bygget til kun at skal køre 45 kmt.
håber fanme du bliver taget af politiet. IDIOT
| |
|
Så så, je ger sikker på vi har med en ansvarlig knallertkører at gøre, som ved at hastigheder over det tilladte kun må benyttes på lukkede anlæg der er indrettet til den slags.
Der er jo INGEN fornuftige mennesker der vil løbe den risiko at andre kommer ti lskade fordi man kører alt for stærkt i trafikken
| |
|
DET VAR DOG DEJLIGT MED SÅ MANGE "FRELSTE" KANDU-BRUGERE
| |
|
Hej Kraus70.
Du har sørme lagt mærke til en del de 5 dage du har været her.
Bruger du altid så mange udråbstegn efter din underskrift?
mvh Benny
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 13-07-04 22:43 |
|
Husk at nor man kan køre stærkt er det også vigtigt at kunne bremse. 30-45 knallert er fra fabrikken dimensioneret til 55 kmt. Et godt tunsæt indeholder også kraftigere bremser. Og det Du mangler En støre bagnavs Gearing. Jeg formoder du har et godt optræk og ekstrem høj omdrejnings tal.
Så husk at vis hensyn til dine medtrafikanter. Men det har du jo lært, da du fik kørekort.
Hvis du smadre en 1 mil BMW. Vil din ansvarsforsikring ikke dække. Så dine forælder vil
nok gør dig arveløs.
| |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 14-07-04 09:02 |
|
hvad med at lade være med at brokke jer sådan... hvis i ikke kan hjælpe gutten med hans problem så lad vær at skriv noget!!!
| |
| Kommentar Fra : ulle1905 |
Dato : 14-07-04 15:57 |
|
hvad skal jeg sige =0) sætter jeg en større bagnavs gearing på så glider koblingen... og den vil stadig ikke over 80... har prøvet med koblinger og trykfjedre... prøver lige med strålespidsen.......
kraus70:
sikkert fordi den er bygget til kun at skal køre 45 kmt.
håber fanme du bliver taget af politiet. IDIOT
hvad skal jeg sige =0)
| |
|
Koblingen skal aldrig glide, når du er over 15 km/t, så er den beskidt eller har for stramme fjedre.
Koblingsbelægningen skal renses med sandpapir, og det indvendige af skålen skal renses med sprit.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 14-07-04 20:00 |
| | |
|
(hvis jeg sætter en højere gearing på vil den stadigvæk ikke) Så må det jo være koblingen der glider, bliver skålen ikke helt blå af varme. Hvis du starter roligt men i topfart presser den og den ikke vil længere op i hastighed, så kan du jo skynde dig at mærke på koblingsskålen om den er varm, og den eneste måde den kan blive varm på, er jo at den glider ved topfart, og så må koblingsfjederne ikke være for stramme, da de er med til at få den til at glide.
Kunne man tænke sig at fastgøre/svejse noget tungere (Møtrikker eller andet) indvendig på koblingsbakkerne, for at få mere fat? De skal sidde rigtig godt fast.
1-2 mm fra kanten, tja det er jo næsten helt oppe, mere kan den vel heller ikke komme.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : pepsi26 |
Dato : 16-07-04 14:02 |
|
Jeg vil lige gøre opmærksom på at 45scootere er neddroslet her i DK, de fleste ER bygget til hastigheder på ca.70-80kmt.Det er bare de skide politikere der mener at vi danskere er for DUMME(eller dårligere) til at køre end alle andre mennesker i verden, selvom at vi her i landet skal have kørekort osv. SÆT FARTEN OP det er sku for farligt kun at køre 45kmt på en landevej. FJERN BEGRÆNSNINGERNE NU
| |
| Kommentar Fra : cyruz |
Dato : 16-09-04 22:53 |
|
der er vidst mange der ikke har læst på lektien en scooter bliver droslet ned til 30/45 i dk men er bygget til at køre 80/90 Km/t i udlandet fra farbrikkens side af. det er kun i dette lorte land man ikke må noget...
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 17-09-04 12:38 |
|
Nå nu kom der en kommentar her fra.
Ulle1905 Har du løst dit problem???.
MV.
Peter Jensen
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 17-09-04 13:14 |
|
Hvis du er kørt træt i at finde den rigtig justering af varion og er i tvivl om at varion reguler i hele området er der en forholdsvis enkelt måde hvorpå man kan kontrollere det. Du afmonter den yderste Vario skive uden at afmonter remmen, laver en sprit pen steg fra aksel hullet ud til kanten. Monter den igen.
Kør en tur, kør op til max belastning (Fuld drøn) fra 0 en 3-4 gange. Derefter afmonter du den yderste Vario skive igen kontroller tusch stregen. Det der er slidt væk er en indikation af hvor remmen har befundet sig under test kørselen.
Hvis den ikke reguler helt ud er det en indikation af for lette ruller I forhold til varions kontra fjeder (også kaldt Koblings fjederen) Hvis kontra fjeder er alt for stram er det ligegyldig hvor tunge ruller du propper i så vil det ikke virke da det eneste de vil ske at Remmen kun strammes kraftig. Tja så vil du ødelægge den med tiden.
MV.
Peter Jensen
| |
| Kommentar Fra : ulle1905 |
Dato : 17-09-04 17:07 |
|
fandt aldrig en løsning på det... har en original kobling og skål på nu det virker med lav gearing, men ikke ved høj så fedter kobling uanset hvad.
mvh ulrik
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 17-09-04 17:29 |
|
Tja sådan er det jo når koblingen er afhængig af centrifugal kraft, det problem du har er jo nok at koblingen ikke er istand til at koble ordentlig ind ved laver modregninger så du kan udnytte bundtrækket, derved bliver koblingen meget varm og bliver endnu dårligere. Jeg går udfra at du har forsøgt med nogle koblings fjeder der er knap så stramme. For det kunne måske hjælpe så koblings pladerne virker ved laver omdrejninger, det var bare en tanke.
MV.
Peter Jensen
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 17-09-04 18:36 |
|
Jeg tænkt lidt mere, Hvis du har testet med svagere fjeder og det ikke virker, kan det jo simpelthen være at koblingen faktisk ikke holde den energi motoren lever. Nu er så 2 spørgsmålet,
Er det standart koblingen eller en forstærket kobling du køre med. ???.
Koblings fjederen (Vario kontra fjederen bag koblingen) er det 30 eller 35 kg.
MV.
Peter Jensen
| |
| Kommentar Fra : ulle1905 |
Dato : 20-09-04 15:04 |
|
har prøvet standard og 30 og 35 men sætter jeg stramme fjedre på kan koblingen slet ikke klare det.. men har ikke rodet med den i et par uger.
prøver at se på den engang i næste uge.
så skriver jeg lige hvis jeg finder en løsning.
| |
|
når du køre med fuld gas på så prøv at køre ned af bakke mens du sparker med begge ben og så vil du måske få 5-10 km/t oven i
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|