/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kan ikke gemme log på KANDU
Fra : bibsamie
Vist : 394 gange
500 point
Dato : 13-07-04 16:00

Hvorfor kan min pc'er ikke gemme indloggen på kandu, når jeg går ud af KANDU og skal ind igen skal jeg logge på hvergang, jeg har kørt min profil på en anden maskine fordi ARLET skulle hjælpe mig med en virus, HVAD ER GRUNDEN

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-04 16:04

Det er vist et generelt problem. Hvad grunden er, aner jeg ikke.
Og ofte bliver man også "smidt af" flere gange undervejs selv om man er logget på. Og får beskeden: eftersom du ikke er logget på o.s.v.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 13-07-04 16:05

Hejsa
Mit bud er at du på den anden maskine har sat flueben i gem login. Hvis du fjerner fluebenet på den anden maskine er jeg ret sikker på du igen kan gemme login på den maskine du bruger nu.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-07-04 16:07

grausen

nææh det er en maskine jeg hr givet til min søster, hun har fået sin egen profil og denne husker den.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-07-04 16:08

hr = har

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 13-07-04 16:11

ja, så lyder det godt lidt underligt, men jeg oplever nemlig tit at hvis jeg logger på fra en anden computer end min egen, så har den "glemt" login på min egen maskine , når jeg skal ind her igen fra den

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-07-04 16:17

grausen

mystikke breder sig

per

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 13-07-04 16:23

Kandu systemet har ret let ved at få cookie forvirring.

Jeg er her på skift fra 2 forskellige maskiner. autologin virker fra dem begge .. medmindre jeg har være på fra den anden maskine i mellemtiden, så skal jeg lige logge ind igen. Formodentlig fordi systemet kan registrere at det ikke er den samme cookie den kan finde på maskinen, som den der blev sendt sidst..

Hvis din maskine er indstillet til slette cookies hver gang du lukker internet explorer, eller at den simpelthen ikke kan gemme cookies kan du ikke bruge autologin.

Hvis dette ikke er tilfældet og du godt kan bruge autologin på andre sites (f.eks jubii) er din maskine måske blevet cookie-forvirret...

prøv at slet kandus' cookie og log ind igen, så skulle den være der

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-07-04 16:25

Gå op i fanen funktioner-vælg internetinstillinger
Klik på fanen indhold-og gå ned og klikke på autofuldførelse-her klikker du på den der hedder-ryd adgangskoder-som betyder
” Klik her for at fjerne alle indgange i mappen Oversigt med alle brugernavne og adgangskoder, som du tidligere har oprettet på websider. Dette sikrer, at ingen andre kan anvende computeren og prøve at få vist personlige oplysninger, som du tidligere har indtastet, ved at få vist indgange, der angives af Autofuldførelse.”

og til sidst klikker du på OK.

Prøv så lige nu om Kandu ikke husker din logind.

Hvis det ikke hjælper,så prøv lige dette.

Log af kandu.dk ---> Slet den cookie der hedder NAVN@kandu[1].txt --> log på igen

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-07-04 16:26

grausen har i alt fald ret i at når man logger på fra en anden maskine "glemmes" login på en anden maskine, jeg har herhjemme netværk med 2 maskiner og det sker hele tiden på den anden maskine end den jeg bruger, men husk fluebenet.
Åbner jeg KANDU flere gange fra den samme maskine i løbet af dagen er der ingen problemer med at den har husket mit login.
Har du windows til at huske dine adgangskoder ?
mvh Benny

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-07-04 16:33

briani

når jeg klikker ok efter ryd adgangskoder går maskinen i stå med timeglasset, så jeg skal bruge ctr alt del for at komm igang igen

per

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-07-04 16:38

Mærkelig

Du må have en systemfil der er ødelagt et eller andet sted.

Men prøv lige dette her-og så bagefter går du ind og laver det som jeg skriver i min overstående kommentar.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 510 point
Dato : 13-07-04 16:50

bibsamie -> Send loggen til arlet @ arlet . dk

Så klarer vi loggen der..

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 13-07-04 18:24

Tak for svaret arlet.

samt tak til alle som forsøgte at hjælpe mig, men jeg må se det sådan at Arlet var grunden til at den virker igen takker

mvh
Per