/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
LANGSOM Fil flytning
Fra : jesper_m_h
Vist : 424 gange
200 point
Dato : 13-07-04 13:47

Hej med jer alle

Jeg har et problem med mine maskiner, når jeg vil flytte filer fra den ene til den anden går det totalt langsomt den står bare der med beskeden "forbereder flyt" og det gør den så i Ca. 45 Min. eller mere.
Det er ikke til at holde ud, hvad er det den "forbereder" jeg vil jo bare flytte mine filer fra en til den anden. Der er sjovt nok ikke den samme vente tid når jeg gør det samme på den samme disk Fra folder x til folder y.
Kan nogen hjælpe

Så lige for at precisere

Ja det er som reglen MANGE tusinde filer og mapper
Jeg bruger 100 Mb ethernet via et Nyt Intel og et Nyt 3Com netkort og en 4 port switch.
I gennemsnit ligger jeg med en båndbrede på 27 Mb, jeg ved at det er langsomt og at det nok er min switch der ikke rigtigt kan følge med, men det er til at leve med mår bare der bliver flyttet filer.
Det der er noget l... er "vente" tiden inden denne flytning går igang det er noget der kan bringe mit p.. i kog, den skal bare flytte filer og mapper IKKE "forberede" noget som helst,
er der et alternativt program der er HURTIGERE eller kan man slå denne "forberedelse" fra ???`

Jesper i knibe

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 13-07-04 13:57

Synes nu da at en båndbredde på 27MB er ret ok.... Hvad mon TDC skal have for sådan en forbindelse??

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 13-07-04 14:46

Jeg ville nok lægge en lille freeware ftp-server på den ene maskine, og så flytte skidtet med ftp. Det er langt den hurtigste måde. Windows er ikke god når det handler om mange filer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-07-04 15:15

Det har jo en del med ram på begge maskiner at gøre, men "fejlen" er at der angives for store filer der skal flyttes.
Hvis du opretter en mappe og nøjes med at flytte mindre af gangen over i mappen, så vil det sammenlagt blive hurtigere, da Windows ikke skal "tænke så store filer".
Det er også en fordel at begge harddiske bruger NTFS som "fat tabel", eller i hvert fald samme fat, og selvfølgelig at der ikke er sat kompression til.(Komprimerede drev skal bruge længere tid)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 13-07-04 16:11

Jo nu ligner det noget ogdog.
de to maskiner der er tale om er udstyret med den samme Promise SX6000 128 Mb Raid og der er 2 Gb RAM i maskinerne, de køre også NTFS, men det er ganske rigtigt at flytter jeg "små" mengter få mapper ad gangen så er der lige pludeselig meget mere fart på, hvad er det så der går galt når jeg vil flytte 74 hoved mapper med 30 40 tusinde filer i hver ????
Foreskellen burde kun være tiden det tager at FLYTTE de flere filer, X#filer = y Min. z*X#filer = z*y Min. MEN SÅDAN ER DET IKKE !!!
Hvorfor ikke og hvad kan man gøre ved det når det nu er sådan at vi skal køre Microsoft.

Jesper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-07-04 18:05

Det er fordi der kræves mange resurser at holde styr på og kontrollere flytningen, da der også er sat resurser til side til andre opgaver+ du også har antivirus mm kørende.
Så det kommer meget an på hvordan man ønsker at windows skal fordele resurserne:

Man kan opnå lidt ved at defragmentere, og:
Højreklik denne computer, og i egenskaber
Avanceret/ydeevne/Indstillinger/visuelle effekter
Fjern vinge i "vis gennemsigtig rektangel, når et element markeres"

Ellers styres hukommelsen sådan:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308417
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 13-07-04 19:29

Spørgsmålet er hvordan flytter du dem ???

Er det i stifinder ved højre klik > kopiere > sæt ind eller er det ved at trække filerne fra et windue til et andet ???

Evt prøv at kopiere filerne i DOS (cmd) med xcopy eller move, oftest går kopiering a mange filer hurtiger i DOS (cmd).

Eller prøv med en filmanager som http://www.wincmd.dk Totalcommander