/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Baggrund = Gennemsigtig
Fra : CLAN
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 13-07-04 13:13

Hejsa
bgcolor="#FFFFFF" giver en hvid baggrund, men hvordan laver man lettest en gennemsigtig baggrund i en tabel indsat på en side med en fast baggrund??

Håber I er med på hvad jeg mener.

Søren

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-07-04 13:30

Hvilket program arbejder du i?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-07-04 13:34

Har lige testet i Dreamweaver og hvis du ikke angiver baggrundsfarve i tabellen bliver den transparent

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-04 13:36

Det gør den i alle programmer - hvis ikke du vælger en baggrundsfarve i html´en bliver tabellen altid gennemsigtig.

sMorch

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-07-04 13:37

Hej Better,

Det er desværre i FrontPage, og her bliver standarden hvid + jeg kan ikke finde hvor pokker den gøres gennemsigtig.
OK! Jeg kan løse det på anden vis, men nu er jeg blever nysgerrig
Søren

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-07-04 13:39

Nu har jeg ikke lige Frontpage installeret, me nder må jo være en mulighed for at indstille egenskaber for tabel, så er det jo bare at sørge for at feltet med baggrundsfarve er tomt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-07-04 13:39

I FrontPage:
1. Laves en side med et baggrundsbillede.
2. Der indsættes en tabel med flere celler.
Pokker ta' mig om de celler vil blive gennemsigtige, således baggrundsbilledet træder igennem også. Måske mig der er lidt "fatsvag" i dag
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-07-04 13:40

Better.. liiige nemlig i egenskaber er der desværre ikke den mulighed - eller jeg kan i hvert tilfælde ikke lige finde den.

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 13-07-04 13:43

Tak for svaret smorch.
Ihhhh! Guder, det var bare at slette bgcolor="#FFFFFF" i HTML, men igen, igen... FrontPage har nu sine mangler

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-07-04 13:46

Hej CLAN

hvad med bgcolor="transparent"

Prøv derudover at se denne side: http://monet.trident.tec.sc.us/cocoros/transparency/tranparency.html
der er mange interessante oplysninger.

PS: Har man brug for en hurtig genvej til BgColor værdier er følgende interessant http://www.bgcolor.de

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-07-04 13:56

Hej IBM760
Jo det virker også, men det var smorch som fik mig ledt ind på det rette spor. I kender vel alle det med at sidde og stirre sig blind på et problem, og så ligger løsningen lige om hjørnet.
Hygge til jer alle og fortsat god dag... solen er begyndt at kigge frem på Djursland
Søren