/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Digitaltvideokamera...HELP!
Fra : Nischa
Vist : 467 gange
150 point
Dato : 13-07-04 01:34

Tsk-tsk...kvinder og teknik!
Jeg står og har et brændende ønske om at lave en lille dokumentarfilm om min lillesøs til hendes 18 års fødselsdag... Men hvor kan jeg leje et digitalt videokamera? Følger der en cd med så jeg kan redigere over computeren? Hvis nej er der så et redigeringsprogram jeg kan downloade eller købe? hvordan indsætter jeg skiftevis musik (sange jeg allerede har på min computer) og det som de interviewede siger? Og har i ellers gode råd det det er den første "film" nogensinde (bortset fra et 9. klasses projekt, men det gjaldt ikke da jeg var i gruppe med nogle hankøn!)
Håber i kan hjælpe for jeg er helt på spanden når det gælder teknik

Hav det dejligt! Sommerhilsner (trods vejret) fra Nischa Nielsen!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-07-04 06:59

Der er selvfølgelig mange muligheder. Men hvis du har XP på din PC eller adgang til én med XP) så er der i programet MOVIEMAKER et udmærket værktøj til at lave det du ønsker. ADOBE's MEGET professionelle PREMIERE er nok det bedste til at lave virkelige prof. film med...men det koster en "bondegård" hvis du ikke har adgang til det. Det kan dog downloades i en trialversion til brug i 30 dage gratis. http://www.adobe.dk

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 150 point
Dato : 13-07-04 09:51

Du kan prøve dette program i 30 dage
http://www.ulead.com/download/trial.htm
Jeg vil foreslå at du bruger Video Studio som kan klippe og klistre lyd og billede.
Den bruger jeg selv.
http://www.ulead.com/vs/runme.htm
Eyvind.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-07-04 11:58

Jeg ved ikke hvor du kan leje, men naboen eller venner har sikkert et videocamera, enten digitalt DV eller analogt.
Det er helt klart bedst med DV da filmene "bare" kan køres ind på harddisken med et firewirekabel uden at bruge et program. Dem der har DV har jo nok også et sådant kabel, og en firewireindgang på computeren. Så har du ikke denne indgang ( http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=25764 ) ,så har naboen, som så kan brænde hele filmen ned på cd til dig. Så kan du i ro og mag, selv redigere filmen i moviemaker (Som er et af de nemmeste), og til slut brænde filmen ud i MPEG 1 som også hedder VCD (Video CD), der kan afspilles på næsten alle DVD-afspillere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 13-07-04 13:09

Hej Nischa,
du kan leje et videokamera hos Leasy.

Mette

Godkendelse af svar
Fra : Nischa

Dato : 01-02-07 21:40

Tak for svaret Eyvind.