/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ukrut mellem herregådssten
Fra : EstherErik
Vist : 837 gange
170 point
Dato : 12-07-04 20:33

Jeg mangler et godt råd om, hvordan jeg slipper for ukrut mellem stenene i vores indkørsel. Har læst et sted, at eddike er godt, men er der nogen der har prøvet det. Hvordan er blandingen? Ren eddike eller blandet med vand? Er der nogen der har et godt råd bliver jeg glad. Det må ikke misfarve stenene. Gasbrænder har jeg, så det råd behøver jeg ikke.
Hilsen EstherErik

Accepteret svar
Fra : mikkelgj1

Modtaget 180 point
Dato : 12-07-04 20:36

det er sandt at eddike virker.. fordi at det er meget surt.. og det kan ukrudtet ikke tåle. men jeg vil foreslå du går igang med giften eller din gasbrænder :D

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-04 20:39

Damp kan også gøre det.

Kommentar
Fra : LaVitaDK

Dato : 12-07-04 20:51

Jeg anvender det kogende kartoffelvand, som vi jo alligevel bare hælder ud i vasken.
Held og lykke

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-07-04 20:57

Som Teil og LaVitaDK påpeger: damp/kogende vand i den ene eller anden form får selv de mest genstridige mælkebøtter til at "overgive sig"...og det er ikke på samme måde "brandfarligt" som din gasbrænder.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-07-04 21:43

Hejsa

Jeg har lagt mærke til, at mine naboer har dænget ukrudtet mellem fliserne til med salt.

Jeg ved bare ikke, om det er almindeligt husholdningssalt.

Har tænkt mig at prøve det.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 12-07-04 21:43

Hvis du kan acceptre brug af gift er round-up super godt og effektivt.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 12-07-04 22:27

Mine forældre bruger en kraftig opløsning af saltvand, man skal bare være lidt tålmodig, og bruge det nogle gange

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-04 23:53

Kogende vand godt med salt i virker fint, hvis du ikke vil sprøjte med gift.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-07-04 08:29

Spekulere på om salt laver nogle grimme spor på stenene.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-07-04 09:35

Det er rigtigt Teil...men de forsvinder igen efter et stykke tid

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-07-04 15:24

hej jeg har prøver eddike det virker på noget efter nogle dage
det ser ud til at det tager det meste af det meget lille ukrut der er svært
at fjerne manuelt men prøv www.idenyt.dk
ole

Kommentar
Fra : EstherErik

Dato : 14-07-04 20:28

Tak for de gode råd, men dem kendte jeg i forvejen, men da mikkelgj1 var meget hurtig til at svare, godkender jeg svaret, og lukker hermed.
Hilsen EstherErik

Godkendelse af svar
Fra : EstherErik

Dato : 14-07-04 20:30

Tak for svaret mikkelgj1.