/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
2 pc-ere til netværk. Hvad skal jeg brug~
Fra : Perege
Vist : 414 gange
50 point
Dato : 12-07-04 16:00

Hej.

Hvad skal jeg bruge af hardware for at forbinde 2 pc-ere til hinanden for at lave et nætværk?
De skal også begge 2 kunne gå på nettet (Stofanet).

P.S. Det skal ikke være trådløst. Ikke nødvendigt.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 12-07-04 16:32

En alm. router
2 netkort (hvis det ikke er indbygget i comp.)
2 netkabler (ikke krydsede)
Lidt tålmodighed til at læse/opsætte routeren
( Jeg ved ikke med sikkerhed om Stofanet accepterer 2 comp på nettet men det tror jeg nok at de gør.)
Er comp med win 98 - skal du også bruge din win 98 CD
Eyvind.

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 12-07-04 16:38

En hub den er billig cd 100kr 2 stk ikke ikke krydsede netkabler 2 netkort så er der ingen bøvl med at opsætte routeren og det er billiger en router koster ca 500-800kr

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 12-07-04 17:29

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-04 18:53

I Aldi kan du købe en router til 300 kr.
http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 12-07-04 19:12

hey

har selv stofanet... og for at du kan være på nettet samtidig skal du have en familie opkopling som koster 299,- og efter det skal du betale 25,- ekstra om måneden....

plus en router eller en switch...
Så det bliver MANGE penge i den sidste ende....

Så hvis jeg var dig ville jeg skifte til Tele2... (det har jeg gjort)
Det koster 340,- om måneden og man kan have op til 5 pc´er på samtidig... og det er 4 gange hurtigere!!!!

Bare et lille råd!

hilsen jjhj