/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hjælp, virus!!! downloader.Clisser.A
Fra : muw
Vist : 456 gange
200 point
Dato : 12-07-04 14:28

Hej. mit AVG virusprogram har fundet en Trojan Horse Downloader.Clisser.A men den kan ikke slette den fordi den åbenbart vil ødelægge noget hvis den slettes. Den ligger i Windows/system32/telnet.exe og den gør sådan set ikke noget ved min computer i øjeblikket udover at AVG hele tiden mener at jeg skal køre AVG programmet (men den fjerner den jo ikke!!).
Da jeg ikke er så skarp til det her computer-stads vil jeg blive meget glad for en udførlig løsning hvis der er nogen der har det?..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-07-04 14:32

www.spywarefri.dk og lav en Hijacktjislog... Så fortæller de dig hvad du skal gøre...

Kommentar
Fra : muw

Dato : 12-07-04 14:35

tak for tippet... men de holder sommerferie :0)

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 12-07-04 14:38

Prøv at se om du ikke kan fjerne den ved at starte op i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) og husk, at på ME og XP skal systemgendannelse slås fra ellers kommer den bare igen fra din egen PC.

Kommentar
Fra : muw

Dato : 12-07-04 14:48

okay, det vil jeg lige prøve, og så gør det ikke noget at man fjerner filen (som AVG siger er en vigtig fil)? hvis bare man gør det i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-07-04 14:58

http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/

Der er også en KANDU bruger der hedder Arlet, der åbenbart er en haj til dette.

Se her: http://www.kandu.dk/dk/spg/44697

Ham kan du jo jo prøve at efterlyse herinde, imens du laver en Hijackthis log... Kig igen hos www.spywarefri.dk de fortæller hvordan.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-04 15:27

Du skal først lukke det hul som Internet Explorer har ang. dette, du skal gå til nedennævnte side og hente denne opdatering som hører til din version af IE, versionen kan du se i IE under hjælp.
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/q306121/download.asp

Bruger du Windows 2000?
Der er en god ide at fremskaffe en frisk telnet.exe, enten fra en computer der bruger samme windows, så du kan lægge den ind i samme bibliotek, når/hvis du fjerner den inficerede, som du kan gøre i fejlsikker tilstand.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-07-04 19:52

Du kunne forsøge at kontakte arlet:

Arlet Hjemmeside: http://www.arlet.dk Email: arlet@arlet.dk

ellebye

Kommentar
Fra : muw

Dato : 12-07-04 19:59

tak for hjælpen og de hurtige svar... ville gerne dele lidt point mellem jer, men det kan man vist ikke, så pointene går til bjarneD da det var hans råd jeg fulgte, og det virker endnu :0)

Godkendelse af svar
Fra : muw

Dato : 12-07-04 20:00

Kommentar
Fra : BjarneD